سایت خبری پیام ما آنلاین | مسابقه سودی بانک‌ها برای جذب سپرده

مسابقه سودی بانک‌ها برای جذب سپرده





۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۳

مسابقه سودی بانک‌ها برای جذب سپرده

برخی بانک‌ها تا 23 درصد سود می‌دهند

اجازه تمدید قرارداد سپرده‌های بانکی با سود بالاتر از 15 درصد موجب شده بانک‌ها تلاش خود را برای جذب سپرده بیش از پیش کنند.

هفته گذشته بود که بانک مرکزی به بانک‌ها اجازه داد تا یک ماه قرارداد سپرده‌هایی را که از دوم تا 11 شهریور سال گذشته منعقد شده بود، تمدید کنند. 11 شهریور 96 روزی بود که کاهش سود سپرده یک ساله به 15 و روزشمار به 10 درصد اجرایی شد.

اقدام اخیر بانک مرکزی موجب شده بانک‌ها به مسابقه جذب سپرده پا بگذارند. خبرگزاری ایسنا روز گذشته گزارش داد که گذری بر شعب بانک‌ها و بررسی نرخ‌های سودی که به مشتریان پیشنهاد می‌شود از این حکایت دارد که اغلب بانک‌ها نرخ سود را تا ۲۳ درصد هم افزایش داده‌اند؛ به گونه‌ای که پیشنهاد متفاوتی برای مشتریان داشته و برای تمدید حساب‌های قبلی و یاگشایش حساب‌های جدید نرخ سود بین حداقل ۱۸ تا ۲۳ درصد متغیر است. کارکنان شعب می‌گویند با توجه به فرصتی که از سوی بانک مرکزی در اختیار آنها قرار گرفته تا در این چند روز که احتمالا تا ۱۱ شهریور ماه خواهد بود بتوانند به هر ترتیبی شده از بیرون رفتن سپرده‌ها جلوگیری کنند، از این رو برای سپرده‌های با مبالغ متفاوت نیز سودهای مختلفی در نظر گرفتند. برخی از بانک‌ها برای سپرده‌های کمتر از ۱۰ میلیون تا ۲۲ درصد سود پرداخت کرده و مبالغ بالاتر از این رقم تا ۲۳ درصد سود در نظر گرفتند. یکی از بانک‌ها که حتی بدون در نظر گرفتن کف مبلغ کلا ۲۰ درصد سود پرداخت می‌کند، دیگری ۲۲ درصد برای سپرده‌های مدت دار در نظر گرفته و بانک دیگر تا سقف ۵۰ میلیون ۲۰ درصد و بالاتر از آن را ۲۲.۵ درصد سود می‌دهد. برخی از بانک‌ها نیز به جای حساب‌های سپرده صندوق‌های سرمایه گذاری را تقویت کردند و در آن سودهای ۱۸ تا ۲۰ درصدی پرداخت می‌شود، اما پیشنهاد می‌کنند که به جای صندوق به سمت حساب‌های سپرده بروید، دلیل هم مشخص است و می‌خواهند پول حداقل یک سال در حساب بانک‌ها بماند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *