پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کشک ارشاد

کشک ارشاد





۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۳

کشک ارشاد

وزیر کشور خبر داد:«دستگیری 230 هزار نفر در گشت ارشاد!»

مخاطب خاص موهایش را زیر شال پنهان کرد و گفت:«خدا به دور! واه، واه،واه، یه بار نشد یه روز یه خبر خوب بشنویم!» شاهد عینکی پشت کله اش را خاراند و زیر لب گفت:«230 هزار نفر؟ توی این گرونی! یه خورده تخفیف!» تغار دهانه اش را باز کرد. دهن درّه ای رفت و رو به وزارت کشور دراز کشید. وزیر کشور را دید که در حال تهیه زونکنی برای حضور در مجلس است تا به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد. وی پیش بینی کرد که نماینده مردم سالار از دل غرّش می کند:«جناب وزیر! این هایی که در قم رییس جمهور را تهدید کرده اند، با چه مجوزی بوده؟ شما در این رابطه چه کرده اید؟» وزیر می گوید:«ما 230هزار نفر را در گشت ارشاد دستگیر کرده ایم.» نماینده دوستدار موزه لووِر می پرسد:«در رابطه با تجمعاتی که در خیابان شانزه لیزه اتفاق افتاد، چه تمهیداتی اندیشیده اید؟» وزیر می گوید:«230 هزار نفر را در گشت ارشاد دستگیر کرده ایم.»

عضو کمیسیون رفاه فریاد می زند:«در خصوص اختلافات هند و پاکستان بر سر کشمیر چه توضیحی دارید؟» وزیر می گوید:«230 هزار نفر را در گشت ارشاد دستگیر کرده ایم.» نماینده پرچم سوز با بی حوصلگی می گوید:«برجام چی؟ درباره خروج استکبار جهانی از برجام چه نظری دارید؟ برای جلوگیری از این خروج چه کرده اید؟» وزیر می گوید:«230 هزار نفر را…» نمایندگان فراکسیون همیشه مخالف به سمت تریبون حمله ور می شوند و شعار می دهند:«ای که مذاکره شعارت، چرا بیشتر ارشاد نکردی؟»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تذکری کتبی مبنی بر بی وزن و قافیه بودن شعار فوق تقدیم هیأت رییسه کرد. رییس مجلس با چشمکی به او فهماند که فعلاً بگذار شعارشان را بدهند خسته که شدند، طی دو فوریت قافیه ای برای شعارهای این جماعت پیدا می کنیم. اما برای وزن شعار خیلی گیر ندهید. بگذار مفاهیم اصلی در تزیین کلام گم نشود.

شاهد عینکی گفت:«جناب تغار! رییس مجلس همه این جملات را با یک چشمک فهماند.» تغار گفت:«بله، نمایندگان مجلس آی کی یوی بالایی دارند. مثل تو که کم هوش نیستند. مگر نشنیده ای که می گویند میان عاشق و معشوق رمزی است/ چه داند آنکه اُشتُر می چراند؟» مخاطب خاص گفت:«چه قشنگ! من عاشق و معشوق دوست دارم.» شاهد عینکی گفت:«بلکه آن نماینده اشتر هم بچراند. مگر نشنیده ای که فرزند یکی از نمایندگان چوپان است؟» مخاطب خاص گفت:«چوپان خیلی هم مهربونه! صدای گیتار چوپان خیلی دل انگیزه!»

یکی از نمایندگان فریاد زد:«با دستگیری 230 هزار نفر انتظار دارید که مشکلات جهان حل شود؟ برای اصلاح جهان میلیون ها نفر را باید بازداشت کرد. بگویید نیروهایتان به بازداشت همه کسانی بپردازند که این همه مشکل برای جهانیان ایجاد کرده اند.» مخاطب خاص شالش را گره زد. دماغش را بالا داد وگفت:«چششش!کشمیر دیگه کجاست؟ برجام چیه؟ من مشکل درست کردم؟» تغار گفت:«صبر کن! صبر کن! یکی از نمایندگان داره نظر شما رو مطرح می کنه!» مخاطب خاص گفت:«آخی! کیه؟ دور بعد بهش رأی بدم. من رأی دوست دارم.» تغار گفت:«صبر کن! صبر کن! نمایندگان فراکسیون همیشه مخالف دارند کتکش می زنند!»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر