سایت خبری پیام ما آنلاین | بهارستان استیضاح

بهارستان استیضاح





۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۴

بهارستان استیضاح

پس از برکناری ربیعی از سوی مجلس، طرح استیضاح وزیر اقتصاد هم اعلام وصول شد

37 نماینده اگرچه امضای خود را برای استیضاح وزیر اقتصاد پس گرفتند اما باقی ماندن 33 نماینده پای طرح استیضاح برای اعلام وصول شدن آن کافی بود. حالا مسعود کرباسیان 10 روز وقت دارد تا به مجلس برود. 

در حالی طرح استیضاح او رای آورده که 17 مرداد امسال نمایندگان مجلس به برکناری علی ربیعی، وزیر کار رای داده بودند. 

در پی افزایش التهابات اقتصادی در ایران، 187 نمایندگان مجلس از حسن روحانی خواستند که تیم اقتصادی دولت دوازدهم را تغییر دهد. اگرچه ابتدای مرداد امسال رییس جمهور رای به تغییر رییس کل بانک مرکزی داد اما این اقدام از دید نمایندگان کافی نبود و خودشان قصد دارند برای تغییر تیم اقتصادی دولت آستین بالا بزنند. آن‌ها کار خود را با برکناری ربیعی آغاز کردند و حالا قرار است کرباسیان را به استیضاح بکشند. سید هادی بهادری، یکی از نمایندگان منتقد تیم اقتصادی دولت در این خصوص به تسنیم گفته انتظار داریم تدابیر جدی در بخش اقتصادی صورت بگیرد و بر همین اساس استیضاح وزیران اقتصادی در دستور کار قرار گرفته‌ و استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در همین راستا انجام گرفت  و از کابینه حذف شد. به گفته او وزیر اقتصاد هم به این دلیل که می‌توانست عملکردی بهتر و مدیریتی بهتر از این ارائه دهد، استیضاح می‌شود و وزیر کشاورزی نیز از جمله وزیرانی است که در صف استیضاح باقی‌مانده. در همین حال از بهارستان خبر می‌رسد طرح استیضاح وزیر صنعت هم در دستور کار برخی نمایندگان است.

البته نمایندگان به استیضاح وزرا بسنده نکردند و با اعلام وصول طرح سوال از رییس جمهور، حسن روحانی باید تا قبل از 10 شهریور برای پاسخ به پنج سوال اقتصادی نمایندگان به پارلمان برود.

مشکلات اقتصادی البته تنها بهانه استیضاح وزرا نیست و شنیده می‌شود طرح استیضاح وزرای کشور، آموزش و پرورش و علوم هم در دستور کار تعدادی از نمایندگان مجلس است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *