پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پشت پرده برکناری رهبر از ریاست دانشگاه آزاد

پشت پرده برکناری رهبر از ریاست دانشگاه آزاد





۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۳

پشت پرده برکناری رهبر از ریاست دانشگاه آزاد

اختلاف نظر بر سر عزل و نصب‌ها تا برآورده نشدن انتظارات ولایتی

فرهاد رهبر که تیر سال گذشته به عنوان رییس دانشگاه آزاد معرفی شده بود، روز گذشته برکنار شد.

در جلسه اضطراری که هیات امنای دانشگاه آزاد به ریاست علی‌اکبر ولایتی برگزار کرد، محمدمهدی طهرانچی به عنوان سرپرست این دانشگاه انتخاب شد.

برکناری رهبر از ریاست دانشگاه آزاد در حالی که تنها یک سال از عمر ریاست او می‌گذشت، بحث در این باره را زیاد کرده. به خصوص که تا پیش از برگزاری جلسه فوق‌العاده دیروز، خبری از احتمال کوتاه شدن دست رهبر از دانشگاه آزاد نبود.  با این حال تیتر یک صبح دیروز روزنامه فرهیختگان، روزنامه‌ای که دانشگاه آزاد صاحب امتیازش است، نشان می‌دهد اختلاف‌نظر بین ولایتی و رهبر عامل این اتفاق است. حمیدرضا مقدم‌فر، رییس دفتر نظارت بر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگویی که 17 مرداد با این روزنامه داشته و دیروز منتشر شده، گفته «ولایتی و هیات‌امنا عمیقا به‌دنبال تحول بودند اما شرایط یک‌سال گذشته نتوانسته این تحول را محقق کند.» او همچنین از بی‌توجهی درخصوص به‌کارگیری نیروهای جوان و انقلابی با وجود تذکرات مکرر هیات‌امنا و به‌خصوص نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها گلایه کرده. این اظهارات در کنار شایعه قهر رهبر با ولایتی در زمستان سال گذشته به‌دلیل اختلاف در عزل‌ونصب‌ها، می‌تواند ابهامات برکناری او را برطرف کند.

طهرانچی، سرپرست جدید دانشگاه آزاد که به عنوان چهره‌ای نزدیک به ولایتی مشهور است، سمت‌هایی مانند ریاست دانشگاه بهشتی، معاونت علمی آستان قدس رضوی، معاونت پژوهش‌های علم و فناوری مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مرکز نشر دانشگاهی را در کارنامه خود دارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *