پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | «میگوهای قربانی قاچاق سوخت»

«میگوهای قربانی قاچاق سوخت»





۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۳

«میگوهای قربانی قاچاق سوخت» 

قاچاق سوخت در میناب و ورود گازوئیل به آب دریا، به مزارع پرورش میگو صدمه زده است

مزارع پرورش میگوی بندرتیاب که بزرگترین و یکپارچه ترین مزارع شیلات کشور است، این روزها قربانی قاچاق سوخت شده اند و با وارد شدن گازوئیل این مزارع پرورش در حال نابودی است. بندر تیاب در شهرستان میناب قطب تولید میگوی استان و کشور است. فصل برداشت محصول پرورش یافته از مزارع زیر کشت آغاز شده است. این منطقه این روزها علاوه بر تولید میگوی استان و کشور به محلی برای جولان قاچاقچیان سوخت تبدیل شده است. شهرستان میناب که از یکپارچه ترین سایت های مزارع پرورش میگوی کشور بهره مند است در نبود زیرساختهای لازم برای ایجاد اشتغال، جوانان منطقه روی به سمت شغل های پرخطر قاچاق آورده اند. اما این کار قاچاق، مزارع پرورش میگوی شهرستان و بندر تیاب را قربانی خود کرده تا علاوه بر ورود گازوئیل که از طرف دهانه خور به مزارع پرورش میگو ورود پیدا می کند سبب از بین رفتن میگوهای زیادی در این مزرعه ها شده است. آنطور که خبرنگار مهر می نویسد مجید شبانی یک از دارندگان مزارع پرورش میگو در بندر تیاب در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آب وارد شده از خور به مزارع پرورش میگوی تیاب کیفیت خوبی ندارد و از طرفی قاچاق سوخت در تیاب و کلاهی و ورود گازوئیل به آب دریا و کانالهای آبرسان پرورش میگو سبب صدمه زدن به مزارع شده است.شبانی گفت: با توجه به اینکه پرورش دهندگان از آب موجود استفاده می کنند و گازوئیل ریخته شده در دریا توسط قاچاقچیان و لنج داران حمل سوخت قاچاق وارد خور و کانالهای آبرسان می شود تلفات سنگین میگو را به مالکان مزرعه های پرورش میگو وارد کرده است.این دارنده مزرعه پرورش میگو در تیاب گفت: صنعت پرورش میگو هم اشتغالزا و هم ارز آور است و مسوولان متولی اجازه نابودی این صنعت را برای عده ای سود جو در بحث قاچاق سوخت و رها سازی هزاران لیتر قاچاق سوخت را در مزارع تیاب شمالی و جنوبی ندهند.

مبارزه با قاچاق سوخت در دستور کار قرار گیرد

شبانی عنوان کرد: با مشاهده دقیق به ورودیهای کانالهای آب به مزارع پرورش میگو خواهید دید که قاچاقچیان چه بلایی را بر سر این صنعت و مزارع پرورش میگو در می آورند درصورتی که ما روزانه شاهد تلفات محصولات خود هستیم.شبانی با اشاره به محل تردد خودروهای نیسان گازوئیلی در محدوده شرکت صید کیش روستای تیاب گفت: روزانه حدود ساعت ۸ شب در این نقطه بیش از صدها ماشین حمل قاچاق سوخت در حال تخلیه گازوئیل هستند  که سبب آلودگی محیط زیست وآب دریا می شود که در پی آن با تلفات چشمگیر میگوها در مزارع روبرو هستیم. یعقوب بازماندگان رییس شورای اسلامی بندر تیاب گفت: متاسفانه برخی از روستائیان با ورود به قاچاق سوخت مشکلاتی را به مزارع پرورش میگوی تیاب جنوبی وارد کرده اند که در این خصوص تذکرات لازم به آنها داده شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری میناببا بیان اینکه بر اساس گزارش رسیده از مدیریت شیلات شهرستان میناب مبنی برتلفات میگو در مزارع بندر تیاب گفت:مدیریت شیلات شهرستان گزارشاتی را در خصوص ورود گازوئیل به خور و مزارع پرورش میگو در بندر تیاب داده است که این موضوع در دست بررسی قرار دارد.معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه میناب بیان داشت: در شهرستان هیچگونه قاچاقی مورد پذیرش نیست ودر صورت مشاهده برخورد خواهد شد که موضوع جزء مصوبات شورای تامین شهرستان است.

 

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *