سایت خبری پیام ما آنلاین | «آقای بازیگر» با مرداد رفت

«آقای بازیگر» با مرداد رفت





۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۲

«آقای بازیگر» با مرداد رفت

پیام‌ما- روز گذشته سینمای ایران ۲ تن از سرمایه‌‌های خود را از دست داد.

«عزت الله انتظامی» معروف به آقای بازیگر و «ضیاءالدین دری» کارگردان سریال‌های ماندگاری همچون «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی».

شاید برای یادکردن از یک بازیگر باید به رسم سینمایی‌ها به کارهای او اشاره داشت، اما تفاوت عزت الله انتظامی با دیگران علاوه بر بازی‌های درخشان‌اش در انتخاب نقش‌هایی بود که نمی‌پذیرفت.

او تنها به کارهایی بله می‌گفت که به قول خودش گرهی از مخاطب باز کنند.

سالها بازی در نقش‌های ماندگار با دیالوگ‌هایی منحصر به فرد در فیلم‌هایی مانند ناصرالدین‌شاه‌آکتورسینما، حاجی واشنگتن، خانه‌روی‌آب، اجاره‌نشین‌ها، هامون، روزفرشته و …از این بازیگر خوش‌نام سینمای ایران چهره‌ای ماندگار برای ایرانیان ساخت.

کیانیان در مورد فوت انتظامی می‌گوید:«بازیگر یه نظر من باید سه خصوصیت را داشته باشد، اول بتواند به خوبی قصه را تعریف کند. دوم اینکه تماشاگر را به دیدن دعوت کند و آخر اینکه باید مثل بچه بازیگوش باشد. همه این‌ها را عزت‌الله‌انتظامی داشت.او موفق ترین بازیگر غریزی ایران بود.» کیانیان ادامه می‌دهد:«مرحوم انتظامی کلاس های بازیگری را رفته بود اما مهم بود که او به صورت تجربی و غریزی بازی می کرد.»

رضاکیانیان با اشاره به مفاخر بازیگری سینمای ایران ادامه می‌دهد:« پنج گنج بازیگری سینمای ایران را می‌شود در محمد‌علی کشاورز، عزت‌الله‌انتظامی، داوود رشیدی، جمشید مشایخی و علی نصیریان خلاصه کرد که تاکنون دو تا از این عزیزیان را از دست داده‌ایم» حبیب رضایی در واکنش به از دست دادن عزت‌الله‌انتظامی می‌نویسد:«آبرو می خرید برای همه بازیگری و هنر نمایش …عزت بازیگری تا ابد به نام ایشان است و ‌جایشان همیشه خالی.»

مهتاب کرامتی با انتشار تصویری از عزت الله انتظامی نوشت: «استاد عزت الله انتظامی آقای بازیگر، عزت سینمای از بین ما رفت. تسلیت به ایران، به تمامی اهالی هنر و خانواده محترم ایشون.» اصغر فرهادی هم در اینستاگرام نوشت:

ای بـی‌تو حـرام زنـدگانی ای جان

خـود بی‌تو کدام زندگانی ای جان

سـوگند خـورم کـه زندگانی بـی‌تو

مـرگـست بـه نام زندگانی ای جان

#مولانا نام با شکوه عزت‌الله انتظامی با بازی‌های به یادماندنی و بالاتر از آن اخلاق پدرانه و منش احترام برانگیزش همیشه در یادها باقی می‌ماند هر چند جای خالی او هرگز پر نخواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *