ورود گردشگر خارجی دشوارتر شد
۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۵
ورود گردشگر خارجی دشوارتر شد
رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران میگوید با اجرای بسته جدید ارزی، ایرلاینهای خارجی میلی به فعالیت در ایران ندارند
«وقتی نرخ پروازهای خارجی صد درصد گران میشود، تقاضا کاهش مییابد و پروازها کم یا کنسل میشود، در نهایت به مرحلهای میرسیم که ایرلاینهای خارجی مسیر هوایی ایران را حذف خواهند کرد. که این خود باعث یک خودتحریمی می شود که نه تنها سفر ایرانیها به خارج از کشور، بلکه سفر گردشگران خارجی به ایران و مشاغل وابسته به صنعت هوانوردی را نیز در معرض تهدید قرار داده است.»رضا اباذری ، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران با بیان این مطلب و با اشاره به پیامدهای توقف پرداخت ارز دولتی به شرکتهای هواپیمایی که سفرهای هوایی را بویژه در مسیرهای خارجی در معرض تهدید قرار داده است، به ایسنا گفت: با افزایش صد درصدی نرخ بلیت هواپیماها دو اتفاق میافتد؛ نخست آنکه ایرلاینها نمیتوانند به تعهدات پیشین خود عمل کنند، چراکه آنها قبلا قیمت بلیتهای خود را با ارز ۴۴۰ محاسبه کردهاند و حالا که باید به مشتری جواب بدهند، مبنای محاسبه ۸۸۰۰ تومان شده است، این اختلاف هزینه را چه کسی پرداخت میکند؟ ایرلاین که نمیتواند دیگر ارز ۴۴۰۰ تومانی را تامین کند، از مسافر هم نمیخواهد بگیرد، از طرفی آنها باید هزینه فایده را محاسبه کنند که رقم قابل توجهی میشود؛ درحالیکه محل جبران آن مشخص نیست.او پیامد دیگر این تصمیم ارزی را ایجاد موج سینوسی منفی در سفرهای هوایی خارجی و حتی داخلی دانست و در اینباره توضیح داد: وقتی نرخ بالا میرود، تقاضا کاهش مییابد و به دنبال آن، تعداد پروازها کم یا در برخی مسیرها کامل کنسل میشود و به نقطهای میرسیم که در برخی مسیرهای هوایی، حتی یک پرواز هم نخواهیم داشت.به اعتقاد وی، این موج منفی تمام مسیرهای هوایی را که ایرلاینهای خارجی در آن برنامه پروازی دارند، تهدید میکند. انتظار میرود کاهش تقاضا، این شرکتهای هواپیمایی را که در روز چند پرواز دارند به سمتی هدایت کند که در مرحله نخست تعداد پروازهای خود را کاهش دهند و به مرور و درصورت ادامه روند کاهش ی درخواستها، مسیر ایران را حذف کنند. این اتفاقی است که قبلا در مسیر هوایی اربیل عراق تجربه شده است. اباذری تاکید کرد: اگر فکری به حال صنعت هوانوردی و مسافری کشور نکنیم، بهزودی موج سینوسی منفی در میزان مشارکت ایرلاینهای خارجی و حتی داخلی ایجاد میشود. این «خودتحریمی» یقینا اثرات مخربی در گردشگری ورودی خواهد داشت و بهشدت حجم سفر گردشگران خارجی را کم خواهد کرد، چرا که زمینه و تنوع حمل و نقل هوایی از بین میرود. آن هم در شرایطی که آقایان مدام در رسانهها افزایش نرخ ارز در ایران را برای گردشگری ورودی مفید و مثبت میدانند، درحالی که وقتی سفر هوایی گران شود، دیگر برای مسافر خارجی بهصرفه نیست که به ایران بیاید. کاهش مسافر، توجیه برقراری خط هوایی با ایران را نیز برای ایرلاینهای خارجی از بین میبرود، چراکه با یکی دو پرواز در هفته نمی توانند هزینههای خود را تامین کنند.
مطالب مرتبط
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- بسته بندی مواد پودری با دستگاه ساشه: شغل پردرآمد این روزها
- طبع روغن زیتون در طب سنتی چیست؟ معرفی 4 خواص روغن زیتون
- خرید ساک دستی تبلیغاتی چه مزایایی برای هر برند دارد؟
- تعریف درست هوش مصنوعی (AI) چیست؟
- 10 ایده شغل دوم با سرمایه اولیه کم برای کارمندان
- مقایسه تعرفه پنلهای پیامکی و تبلیغاتی
- مقاصد جذاب و معروف برای کمپ زدن در طبیعت
- 8 نمایندگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور در تهران + اطلاعات تماس
- اسپیکر بلوتوثی ارزان و باکیفیت: کدام مدلها را بخریم
- کیفیت و زیبایی را با خدمات دندانپزشکی دکترتو کلینیک تجربه کنید بیشتر
بیشترین نظر کاربران
معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی
بیشترین بازنشر
ستاندن حیات از غزه
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
«بمو» را تکهتکه کردند
3
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
4
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
5
کبوتر نماد مناسبی برای صلح است؟
دیدگاهتان را بنویسید