سایت خبری پیام ما آنلاین | امروز، پایان نمایش آثار لوور در تهران

امروز، پایان نمایش آثار لوور در تهران





۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲

امروز، پایان نمایش آثار لوور در تهران

بیش از 250 هزار نفر از این آثار بازدید کردند

امروز آخرین فرصت برای کسانی به شمار می رود که به دیدن آثار موزه لوور پاریس در تهران نرفته اند.پس از پایان روز کاری امروز هشتم مرداد  ۵۶ شی تاریخی لوور پاریس برای بازگشت به موطن خود جمع آوری می شوند.این موزه که از ۱۴ اسفند سال گذشته آغاز به کار کرده بود در ابتدا قرار بود 18 خرداد سال جاری کارخود را در ایران به اتمام برساند اما به دلایلی  حدود دوماه تمدید شد. از آثار پربازدید در نمایشگاه موزه لوور می توان به مجسمه فرشته نگهبان آرامگاه قلب فرانسیس دوم اثر فرمین روسل، پیکرتراش مشهور فرانسوی، مجسمه مینرو مشهور به اورسه در بخش تولد یک موزه، مجسمه نشور از معبد خنوم در الفاننتین مصر از دوره سلطنت آپری، مجمسه ابوالهول با نام فرعون هاکوراز سلسله بیست و نهم، مجسمه هوروس به شکل شاهین، مجسمه گودا از دوره سومر نو، درفش مفرغی لرستان و تبر کتیبه دار چغازنبیل به عنوان دو اثر ایرانی، سنگ مزار مرمری با نام فیلیس از جزیره تاسوس یونان، مجسمه مفرغی موسوم به “دیانای نمی” ایتالیا، پرتره ساسکیا اثر رامبراند، نقش برجسته مرمری ایزد مهر در حال کشتن گاونر از لبنان، مجسمه مریم عذرا و کودک از لورن فرانسه نام برد.

بیش از 250 هزار  بازدید

در این خصوص محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌های کشور به مهر گفت از اسفند ماه تا کنون 250 هزار نفر با خرید بلیت از نمایشگاه دیدن کرده‌اند. تعدادی دیگر نیز مهمان موزه ملی ایران بوده اند و یا بلیت رایگان دریافت کرده اند بنابراین آمار بازدید از نمایشگاه بیش از 250 هزار نفر بوده است.به گفته وی در این مدت افراد زیادی از جمله شخصیت ها، هنرمندان و شخصیت های سیاسی و خارجی از نمایشگاه موزه لوور در تهران بازدید کرده اند. وی درباره اینکه چه پژوهشی روی اشیای تاریخی موزه لوور انجام شده است گفت: این پژوهش ها به عکاسی از آثار توسط پژوهشگران انجامیده است که آن هم در راستای تحقیقات خودشان بوده است. کارگر گفت: با موزه لوور قرارداد پژوهشی دائمی داریم مانند برگزاری دوره های آموزشی همایش های آموزشی و کمک و راهنمایی و استفاده از تجارب مرمت اشیا.

لغو سفر به مشهد

اما نکته قابل تامل در این سفر  لغو  انتقال اشیای موزه لوور به موزه بزرگ خراسان حساب می شود.طبق توافق اولیه رسمی  قرار بود این نمایشگاه  از  ۱۴ اسفند سال گذشته تا ۱۸ خرداد جاری در معرض دید علاقه‌مندان در موزه ملی قرار بگیرد و پس از پایان مدت‌زمان مشخص شده، آثار برای نمایش در موزه خراسان بزرگ آماده شوند که به‌دلیل عدم همراهی موسسات بیمه‌ای، این امر محقق  نشد و  مدت زمان نمایش آثار موزه لوور در تهران تمدید شد.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *