سایت خبری پیام ما آنلاین | هورالعظیم همچنان می‌سوزد

هورالعظیم همچنان می‌سوزد





۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹

هورالعظیم همچنان می‌سوزد

کلانتری: کاری نمی‌شود کرد، مردم با ماسک از بیماری پیشگیری کنند

سه هفته از آتش سوزی در هورالعظیم عراقی می‌گذرد و این آتش هنوز زبانه می‌کشد. نیروهای امدادی ایران حدود یک هفته است که برای مهار آن وارد عملیات شده‌اند واکنون خبرهای ضد و نقیضی از اطفا آن به گوش می‌رسد.

 حدود 25 روز است که هورالعظیم آتش گرفته است. مهار آتش قسمت ایرانی آن چند روزی بیشتر طول نکشید اما کشور عراق به دلیل نداشتن امکانات و همچنین خشک بودن این قسمت تالاب، آتش همچنان شعله ور است و زبانه می‌کشد. دود غلیظ ناشی از آتش سوزی شهرهای خوزستان را گرفته و مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است به همین دلیل مدیریت بحران اقدام به اعزام بالگردهای آب پاش برای مهار این آتش گرفت و اکنون شش روز از آغاز این عملیات می‌گذرد و خبرهای ضد و نقیضی از اطفا آتش به گوش می‌رسد. در حالیکه کلانتری رییس سازمان محیط زیست در حاشیه نشست هیات دولت از ادامه دار بودن این آتش سخن می‌گوید و اعلام می‌کند به طور دقیق نمی‌دانم چند روز دیگر مهار آن طول خواهد کشید روابط عمومی سپاه در اطلاعیه از مهار کامل آتش خبر می‌دهد. خبرنگار پیام ما برای اطلاع یافتن از صحت اخبار و اینکه این آنش سوزی در چه مرحله است با روابط عمومی محیط زیست خوزستان تماس گرفت. موسوی در این خصوص اعلام کرد: این آتش هنوز به صورت کامل مهار نشده است و از صبح چهارشنبه سه هواپیما که چهار برابر بالگردهای قبلی توان دارند به علمیات اضافه شده‌اند. همچنین ظهر چهارشنبه یک هوایپیمای دیگر اضافه شد. موسوی اضافه کرد: اینکه این اتش کی خاموش خواهد شد، در آینده مشخص خواهد شد و نمی‌توان در حال حاضر اظهار نظر قطعی در مورد آن بیان کرد.

در حال تلاشیم آتش به ایران نرسد

صبح روز چهارشنبه  خبرگزاری ایرنا با تیتر «حریق در نیزارهای هورالعظیم مهار شد»، از قول روابط عمومی سپاه نوشت: طبق اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه، فرمانده عملیات هوایی نیروی هوافضای سپاه اعلام کرده است: با تلاش های نیروی هوافضای سپاه پاسداران، حریق در نیزارهای هورالعظیم به رغم گستردگی به طور کامل مهار شده است و مشکلی در حال حاضر وجود ندارد. در همین زمان است که عیسی کلانتری در حاشیه نشست هیات دولت می‌گوید: تلاش می‌کنیم آتش سوزی وارد ایران نشود. او اضافه می کند: دود و غبار ناشی از آتش‌سوزی بخش عراقی هورالعظیم به سمت ایران می‌آید اما تلاش می‌کنیم که خود آتش سوزی به سمت ایران نرسد. در این مورد همچنین کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران خوزستان اعلام می کند: «با توجه به افزایش دما امکان آتش سوزی مجدد نیزار در بخش عراقی تالاب وجود دارد.»

مردم ماسک بزنند

دود غلیظ این آتش سوزی به سمت ایران و شهرهای خوزستان روانه است و در دو روز گذشته سبب تعطیلی ادارات و بانک‌های حمیدیه، هویزه و سوسنگرد شد. کلانتری در این خصوص اعلام کرده است:  دود از طرف عراق به سمت ایران می‌آید کاری نمی‌شود کرد جز این‌که مردم با استفاده از ماسک‌ها پیشگیری‌های لازم را انجام دهند. البته آنطور که مدیر کل محیط زیست خوزستان می گوید عملیات خاموش کردن این آتش بسیار سخت است و نیروهای امدادی واقعا در حال مایه گذاشتن از جان خودشان هستند. لاهیجان زاده در این خصوص می گوید: «علمیات آبپاشی با کمک بالگردها فقط تا دمای 40 درجه مقدور است در حالیکه شرایط دمایی این منطقه گاها تا  بالای 50 درجه می‌رسد. همچنین به دلیل کاهش دید در منطقه متاثر از دود غلیظ، شرایط سختی ایجاد شده و علمیات را به سختی پیش می‌برد.»

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *