پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استعفای ناتمام

استعفای ناتمام





۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱

استعفای ناتمام

نوبخت همچنان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی است

استعفا، مخالفت رییس جمهور و تکذیب استعفا. دیروز برای محمدباقر نوبخت اینگونه گذشت. او که رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین سخنگوی دولت است، در حالی این روزها شدیدا از سوی منتقدان تیم اقتصادی دولت برای کناره‌گیری تحت فشار است، انگار فعلا در دولت می‌ماند.

در حالی که روز گذشته روزنامه حزب کارگزاران سازندگی خبر داده بود که او به‌زودی از دولت می‌رود، وی پس از جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت که «ترجیح دادم برای اینکه زمینه برای اصلاح فراهم شود و دست رییس جمهور باز باشد داوطلبانه و شخصا از تمام مسوولیت های موجود دولت کناره گیری کنم، صمیمانه این استعفا را به آقای رییس جمهور تقدیم کردم.» این اظهارات او با تیتر «استعفای نوبخت» مخابره شد. در ادامه اظهارنظر دیگری به نقل از او منتشر شد که گفته بود «من نتوانستم آقای رییس جمهور را برای این کار قانع کنم و امیدوارم که ایشان تصمیم مقتضی را بگیرند.» این اظهارت او را رسانه‌ها با عنوان «مخالفت رییس جمهور با استعفای نوبخت» منتشر کردند. ساعتی بعد اما محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور به طور کامل ماجرای استعفای نوبخت را تکذیب کرد. او به پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گفت که «رییس سازمان برنامه و بودجه گفته در هر جایگاهی از معلمی دانشگاه تا هر مسوولیت دیگری که رییس جمهوری امر کنند آمادگی مساعدت و خدمتگزاری به دولت و ملت را دارد. از این نظر انتشار خبر استعفای وی از سمت سازمان برنامه و بودجه به هیچ وجه صحت ندارد.» او تاکید کرده که «سخنگوی دولت در پی مباحثی که درخصوص تغیییرات در دولت بوجود آمده است صرفا با اعلام آمادگی و باز گذاشتن دست رییس جمهوری در این تغییرات بحثی را با رسانه‌ها مطرح کردند.»

نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، حزبی که حسن روحانی را پدر معنوی آن‌ می‌دانند، است. محمود واعظی هم معاون سیاسی این حزب است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *