پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آژیر خطر به صدا درآمده

آژیر خطر به صدا درآمده





۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۹:۰۷

آژیر خطر به صدا درآمده

سید جعفر هاشمی

به‌دنبال خروج ترامپ از برجام و سخنان بی شرمانه وزیر خارجه اش در ملاقات‌های متعدد با طرف‌های همراه و هم‌سو با آمریکا، شواهد حاکی از تصمیمات استراتژی فعلی آمریکا با هدف نابودی زیرساخت‌های اقتصادی ایران اسلامی طراحی شده است و باید به هوش باشیم که تحریم‌هایی که از ۱۵ مرداد ماه سال جاری بازمی‌گردند به طور قطع و یقین وضع فعلی اقتصاد را بیشتر از گذشته متاثر نموده و به‌جاست که تصمیم‌گیری جهت مقابله با این اهداف شوم قبل از چیره شدن مشکلات بر کشور اتخاذ تا هرچه کم‌تر کشور مورد آسیب واقع شود. نباید در شرایط فعلی، ساکت و نظاره‌گر اتفاقات باشیم و اجازه دهیم که شیطان بزرگ و متحدانش از حربه ضربه زدن به ایران اسلامی حداکثر استفاده را نمایند. لذا انتظار می‌رود مسوولین هرچه سریع‌تر اقداماتی به شرح زیر اتخاذ و اجرایی نمایند:

۱- ضمن حفظ نظم و انضباط مالی از سوی کارگزاران بخش اقتصادی از سراسیمگی، آشفتگی و به آزمون و خطا گذاشتن تصمیمات خلق الساعه پرهیز نمایند.

۲- ضمن تقدیر و تشکر از تیم مذاکره‌کننده که در جهت تحقق برجام که در مقطع زمانی خود تصمیم کلی نظام را اجرایی کرده و علی‌رغم تمامی کاستی‌ها زحمت کشیده و دستاوردی مفید برای کشور به ارمغان آوردند که برکاتی را نیز برای کشور به همراه داشت، تیم مذاکره‌کننده جدیدی و با هدف معین به میدان مذاکرات دیپلماسی گسیل شوند.

۳- بیشتر از تهدیدات خارجی باید به هنجارهای داخلی که ناشی از نارضایتی مردم است توجه بیشتری شود و جهت وفاق ملی و همراهی مردم از ظرفیت‌های انسانی کشور که تعدادشان نیز کم نیست استفاده شود تا با درایت نسبت به رفع خصومت‌ها و اندیشیدن تدابیری جهت رفع حصر تلاش‌هایی را شروع نمایند.

۴- سفرای کشورهای عربستان، کویت، امارات احضار و به طور صریح و روشن به آنان تفهیم شود که سرنوشت تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس با توجه به وجود ۶۰% ذخائر انرژی دنیا در این منطقه، به‌هم وابسته و گره خورده‌اند و نمی‌توان کشوری و مردمش را از حقوق حقه خود محروم و دیگران در آسایش و آسودگی نظاره گر اوضاع باشند بلکه باید بدانند که همه در یک کشتی قرار داریم و اگر قرار است اتفاقی بیفتد همه باهم غرق خواهیم شد. برگ برنده جمهوری اسلامی امروز نشان دادن اقتدار نظامی و سیاسی در منطقه است که باید از تمامی آن ظرفیت‌ها خصوصاً در سوریه و یمن در این مقطع حساس زمانی استفاده بهینه گردد.

۵- تمامی کشتی‌ها در خلیج فارس از فردا مورد بازرسی قرار گیرند تا کشورهای منطقه و غرب به خوبی بدانند که تصمیم تحریم نفتی اگر قرار است اجرایی شود نهایتاً شامل کل منطقه خواهد شد.

۶- مردم ایران که همیشه حمایت‌های خود را از دولت و همراهی با حاکمیت در مقاطع مختلف چهار دهه گذشته به اثبات رسانده‌اند جهت ادامه راه توجیه و از نیات استکبار مطلع شوند و صادقانه به آن‌ها گفته شود کشور در زمان جنگ تحمیلی شرایط بدتر از این وضع را تجربه کرده و سربلند بیرون آمده لکن زمانی که شرایط کشور شبیه شرایط جنگی است نمی‌شود در رفاه کامل زندگی نمود و لازمه چنین کاری برخورد قاطعانه با استفاده‌کنندگان از رانت‌خواری در کشور است که باید عدالت به طور کامل رعایت و تبعیض از جامعه رخت بربندد، زیرا مردم از فساد و رانت‌های گسترده به ستوه آمده‌اند و گویا گوش شنوایی هم برای شنیدن این اعتراضات وجود ندارد. متاسفانه مسئولین امور مهم و موضوعات اصلی را فراموش و آن‌ها را به امان خدا رها کرده و دل به کارهای بیهوده خوش کرده‌اند.

چه انتظاری از مردم باید داشت زمانی که آن‌ها از مسائلی چون ورود قاچاق، زمین‌خواری، تقلب، ثبت سفارشات غیرقانونی دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی جهت افراد نورچشمی، بی‌عدالتی، تبعیض در احکام قضایی، عدم پرداخت دارایی‌های‌شان از بانک‌ها را می‌بیند و رنج می‌برند و شاهدند که هیچ اراده‌ای جهت مبارزه با این فسادها دیده نمی‌شود بدون آن که شاهد برخورد قاطعانه با متخلفین باشند. پس جهت همراهی و وفاق همین مردم فداکار باید نسبت به دغدغه‌های آن‌ها فکری اساسی شود. در پایان بار دیگر متذکر می‌شوم که تصمیمات ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی و همراهی اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه با آمریکا نشان از اراده سیاسی ایالات متحده جهت نابودی جمهوری اسلامی دارد، بدین جهت است که شرایط کشور را تشبیه به شرایط جنگی کرده‌ام و متذکر شده‌ام که تصمیمات جنگی نیز باید اتخاذ شود.

*سفیر سابق ایران در برزیل

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نم‌نم‌دوزی با مهره‌های رنگارنگ

زندگی پرشتاب و با عجله در عصر ارتباطات جایی برای هنری که با صبر و سوزن گره خورده، باقی نگذاشت

نم‌نم‌دوزی با مهره‌های رنگارنگ

پرداخت حق عضویت در «ایکوم» و «ایکوموس» برعهده اعضای شوراها است

روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی در اطلاعیه‌ای بر تداوم همکاری با مجامع جهانی تاکید کرد

پرداخت حق عضویت در «ایکوم» و «ایکوموس» برعهده اعضای شوراها است

راهکار خروج فعالان صنایع دستی از انزوا

عضو میز تخصصی صنایع‌دستی در گفت‌وگو با «پیام ما» مطرح کرد:

راهکار خروج فعالان صنایع دستی از انزوا

گردشگری بازوی پیش‌برنده توسعه پایدار هنر است

مدیرمسئول نگارخانه «ترانه باران»:

گردشگری بازوی پیش‌برنده توسعه پایدار هنر است

میراث تاریخی کپنهاگ در آتش‌ سوخت

میراث تاریخی کپنهاگ در آتش‌ سوخت

اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی کافی نیست

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور:

اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی کافی نیست

تدوین طرحی برای مدیریت سفر در طول سال

در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی سفر اعلام شد

تدوین طرحی برای مدیریت سفر در طول سال

پای غیرمجازها روی گلوی هتل‌داری

هتل‌ها بدون مسافر ماندند

پای غیرمجازها روی گلوی هتل‌داری

حفاران غیرمجاز در سرخه دستگیر شدند

حفاران غیرمجاز در سرخه دستگیر شدند

توقف موقت انتقال آب خلیج‌فارس در «ارسنجان»

پروژهٔ انتقال آب، یک محوطهٔ تاریخی را تهدید می‌کند

توقف موقت انتقال آب خلیج‌فارس در «ارسنجان»

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *