سایت خبری پیام ما آنلاین | دولت، دیه محیط‌بانان زندانی را می‌پردازد

دولت، دیه محیط‌بانان زندانی را می‌پردازد





۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵

دولت، دیه محیط‌بانان زندانی را می‌پردازد 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست: یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای آزادی محیط‌بانان در نظر گرفته شده است

تمامی محیط بانانی که از سال 94 به دلیل دیه، دربند هستند، آزاد می‌شوند.

فرمانده یگان سازمان محیط زیست گفت: مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بابت تامین ملبغ دیه محیط‌بانان از سوی دولت اختصاص یافته است و تمامی مبالغ دیه محیط‌بانانی که از سال ۹۴ بابت استفاده قانونی از اسلحه سازمانی درگیر هستند، پرداخت ‌خواهد شد. آنطور که فارس گزارش می‌دهد با اعلام خبر ابلاغ مصوبه هیات دولت از سوی معاون اول رییس جمهور درباره اختصاص 30 هزار میلیارد ریال بابت تامین دیه و خسارت محیط بانان،‌ باغداران و کشاورزان، جمشید محبت خانی فرمانده یگان سازمان محیط زیست، به محیط‌بانان در بند مژده داد، با تزریق این بودجه به سازمان محیط زیست، محیط‌بانانی که محکوم به پرداخت دیه شده‌اند، آزاد شوند.

21 محیط بان در صف پرداخت دیه

محبت خانی در اردیبهشت ماه سال جاری، با اشاره به ضرورت پیش‌بینی بودجه برای اجرای قانون به کارگیری سلاح توسط محیط بانان گفته بود: به دلیل عدم پیش‌بینی این قانون 21 محیط بان در کشور صف پرداخت دیه قرار دارند و ما همچنان پیگیر تامین بودجه سالانه سازمان محیط زیست جهت پرداخت دیه ناشی از استفاده سلاح از سوی محیط‌بانان هستیم.

بودجه‌ای که به سازمان محیط زیست تعلق نمی‌یافت

 محبت خانی گفت: براساس قانون به‌کارگیری سلاح، دولت مکلف است دیه محیط‌بانانی که در جریان ماموریت با متخلفان درگیری‌ و مجبور به استفاده از سلاح می‌شوند را بپردازد.وی ادامه داد: این مبلغ از محل بودجه دولت باید تامین شود امااین بودجه به سازمان محیط زیست اختصاص نمی‌یافت که با پیگیری‌های اخیر رییس سازمان محیط زیست ابلاغیه فوق صادر شد.

پیگیری برای لایحه حمایت از محیط بانان 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: به جد پیگیر تصویب لایحه حمایت از محیط بانان هستیم تا بودجه سالانه جهت پرداخت دیه را دریافت کنیم.

از سال 94 هیچ مبلغی برای پرداخت دیه به محیط بانان داده نشد

وی با یادآوری این نکته که از نیمه دوم سال 94 تا به امروز هیچ مبلغی جهت پرداخت دیه محیط‌بانان به سازمان محیط زیست اختصاص داده نشده بود ابراز داشت: با تامین این مبلغ محکومیت تمامی محیط‌بانان درگیر مساله دیه پاک می‌شود.محبت خانی گفت: هرچند قانون به کارگیری سلاح برای محیط‌بانان همانند دیگر نیروها  وجود دارد و آنها بنابر شرایط مقتضی از اسلحه سازمانی خود استفاده می‌کنند، اما دولت برای پرداخت خسارات و دیه مبلغی اختصاص نمی‌داد. بنابر ابلاغیه‌ فوق به وزارت امور اقتصادی دارایی، سازمان برنامه بودجه کشور و سازمان حفاظت محیط زیست، هیات وزیران در جلسه 1397.4.17 به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و تایید سازمان برنامه بودجه کشور به استناد ماده 55 قانون محاسبات عمومی کشور مصوب 1366 تصویب کرد: مبلغ سی میلیارد 30 هزار میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای از محل اعتبارات جزء‌یک ردیف 510000 قانون بودجه سال 1397 کل کشور تحت عنوان هزینه‌های پیش‌بینی نشده کمک به منظور تامین دیه و خسارت وارده به محیط بانان، باغداران و کشاورزان، در اختیار سازمان محیط زیست قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *