پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نسخه فیلترینگ جواب نداد

نسخه فیلترینگ جواب نداد





۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۹:۵۱

نسخه فیلترینگ جواب نداد

معاون دادستان کل کشور: 30 میلیون نفر فیلتر تلگرام را دور می‌زنند

 

تلگرام اگرچه از اردیبهشت امسال فیلتر شده اما آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد استفاده ایرانی‌ها از این پیام‌رسان کاهش چندانی نداشته.

عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور روز گذشته در کانال خود در پیام‌رسان داخلی «سروش» به آماری که مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ نوزدهم تیر ماه ۱۳۹۷ ارائه داده اشاره کرده که براساس آن ۳۰ میلیون و 100 هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی، فیلتر تلگرام را دور می‌زنند.  این اظهار نظر در حالی است که قبل از فیلتر تلگرام گفته می‌شد حدود 40 میلیون ایرانی از این پیام‌رسان استفاده می‌کردند. این مقام مسوول  فعالیت دو نرم افزار یاد شده را برخلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی دانسته و نوشته «باید ارتباط بین هاتگرام و تلگرام طلایی را با شبکه اجتماعی تلگرام قطع کرد و برای فراگیر کردن پیام رسان‌های مستقل داخلی بایدکمر همت را محکم بست، انشاء الله این اتفاق‌های مبارک بزودی خواهد افتاد.»

در حالی معاون دادستان کل کشور خواستار مسدودسازی نسخه‌های مشابه تلگرام شده که پس از فیلتر تلگرام، استفاده ایرانی‌ها از فیلترشکن افزایش چشمگیری پیدا کرده. به طوری که از اردیبهشت 97، سایت پیوندها که در صورت فیلتر بودن یک سایت، نمایش داده می‌شد، از رتبه سوم در  سایت الکسا به رتبه صد و یازدهمین سایت پربازدید در ایران تبدیل شده که نشان می‌دهد تعداد کمتری از ایرانی‌ها با این صفحه روبرو می‌شوند.

در همین حال طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم معتقد است نسخه فیلترینگ در ایران جوابگو نبوده. او در خصوص فیلتر احتمالی اینستاگرام به ایلنا گفته آمار خروج افراد از تلگرام پس از فیلترینگ نشان داد درصد پایینی از مردم از تلگرام خارج شده بودند و مابقی با فیلترشکن به تلگرام می‌آمدند، اینستاگرام هم اگر فیلتر شود، همین نتیجه را در پی دارد. 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *