پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | 2200 هکتار زمين براي نيروگاه بادي دامغان تخصيص يافت

2200 هکتار زمین برای نیروگاه بادی دامغان تخصیص یافت





۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:

2200 هکتار زمین برای نیروگاه بادی دامغان تخصیص یافت

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان، با اشاره به طرح اعطای زمین برای ساخت نیروگاه خورشیدی و بادی در استان، گفت: دو هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای نیروگاه بادی دامغان تخصیص یافت. علینقی حیدریان ضمن اشاره به طرح ملی منابع طبیعی برای اعطای زمین در راستای ساخت نیروگاههای خورشیدی و بادی، تأکید کرد: این طرح در استان سمنان نیز اجرا می‌شود و با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود موقتاً سه هزار هکتار برای اعطا به سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌شده است.وی افزود: دو هزار و ۲۰۰ هکتار فقط به نیروگاه بادی دامغان تخصیص‌یافته تا بتوانیم از ظرفیت خدادادی این شهرستان که در شش ماه سال بادهای شدید را میزبانی می‌کند، برای تولید انرژی پاک بهره ببریم.

وجود سالانه ۳۰۰ روز آفتابی 

در استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه طرح استعدادیابی اراضی تحت پایش برای ایجاد نیروگاه خورشیدی و بادی از سال۹۵ در استان کلید خورده است، گفت: نتایج به‌دست‌آمده از این پایشها نشان میدهد این استان، ظرفیت‌های تولید انرژی‌های پاک را با همراهی بخش خصوصی دارد.حیدریان بابیان اینکه طبق آمار ارائه‌شده از سوی شرکت آب، ۷۰ درصد از انرژی برق در سمنان صرف بخش تولید می‌شود، گفت: با استفاده از انرژی‌های پاک می‌توان تحول خوبی را در استان شاهد بود.وی از ضرورت حمایت از انرژی‌های پاک به مثابه یک راهبرد اساسی در استان سمنان نام برد و گفت: در استانی که در دشتهای منتهی به کویرش سالانه ۳۰۰ روز آفتابی وجود دارد چرا نباید از انرژی پاک و خدادادی آفتابی استفاده نکند تا نسبت به ایجاد آلایندگی کمتر نیز مبادرت ورزیده باشیم؟ لذا باید گفت همراهی با انرژی‌های پاک یک ضرورت در استان است.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت 

نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در کشور

پیش از این سیدمجید هدایت مدیرعامل سازمان توسعه منابع انرژی گفته بود: سند توسعه انرژی نو در کشور تدوین شده و رویکرد اصلی این سازمان توسعه منابع انرژی، ذخیره‌سازی و مدیریت مصرف انرژی است که اقدامات زیادی در این راستا انجام شده است.او  بیان کرده بود: با توجه به کاهش سوخت‌های فسیلی و وجود منابع مختلف خدادادی در کشور ضروری است تا به سمت توسعه منابع حرکت کنیم و بتوانیم به نحو احسن از منابع موجود بهره ببریم و به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در کشور ازجمله آب، باد و خورشید می‌تواند ما را به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده انرژی مطرح کند.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان، با اشاره به طرح اعطای زمین برای ساخت نیروگاه خورشیدی و بادی در استان، گفت: دو هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای نیروگاه بادی دامغان تخصیص یافت. علینقی حیدریان ضمن اشاره به طرح ملی منابع طبیعی برای اعطای زمین در راستای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و بادی، تأکید کرد: این طرح در استان سمنان نیز اجرا میشود و با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود موقتاً سه هزار هکتار برای اعطا به سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌شده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *