سایت خبری پیام ما آنلاین | عنوان مطلب

عنوان مطلب





۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۹:۲۵

ادامه واکنش‌ها به پخش اعتراف مائده

انجمن حمایت از حقوق کودکان: این کار مصداق بارز خشونت علیه کودکان است

واکنش‌ها به پخش اعتراف تلویزیونی یک دختر 17 ساله که در اینستاگرام فایل‌های تصویری از رقص خود با موسیقی را به صورت دابسمش منتشر می‌کرد، همچنان ادامه دارد.

در تازه‌ترین واکنش‌ها، انجمن حمایت از حقوق کودکان این کار را مصداق بارز خشونت علیه کودکان دانست. در بخشی از بیانیه‌ای که با امضای این انجمن از سوی خبرگزاری ایسنا منتشر شده، آمده که «این برخورد نماد مشخص و بارز خشونت علیه کودکان به شمار می‌رود که به موجب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، ایجاد چنین فضای حقارت‌آمیزی نوعی کودک‌آزاری روانی تلقی شده و به جهت عمومی بودن این جرم مدعی‌العموم می‌تواند راسا وارد ماجرا شده و نسبت به خاطیان طرح دعوا کند.» این انجمن همچنین اعلام کرده ضمن بیان مراتب اعتراض شدیدش به اینگونه رفتارهای «خشونت‌بار و ترویج دهنده خشونت» از دادستان عمومی کشور در خواست دارد به عنوان مدعی‌العموم نسبت به پیگیری «حقوق پایمال‌شده» نوجوان ۱۷ ساله اقدام و حضور عدالت در دفاع از کودکان کشورمان را به منصه ظهور رساند.  در همین حال محمد حسین رنجبران، دیرکل روابط عمومی صداوسیما در پاسخ به انتقادات مطرح شده گفته «این برنامه محصول معاونت اجتماعی نیروی انتظامی بود. یکی از مهم ترین مسوولیت های مشترک ما و ناجا حرکت در مسیر پیشگیری است و همان طور که گفتم بسیاری از خانواده ها با ما تماس می گیرند و مطالبه جدی در زمینه برنامه‌های آگاهی بخش در حوزه فضای مجازی دارند.» به گفته او برای این افراد حکم قضایی صادر شده بوده و حتی مقام قضایی درخواست کرده تا موضوع این افراد حتما رسانه ای شود.

در همین رابطه بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید روز گذشته در این خصوص توییت کرد که  به‌جاى حواله به نقل‌قول‌ها، به فصل سوم قانون اساسى توجه کنید و #حقوق_شهروندی مردم را فداى اغراض سیاسى شکست خورده نکنید. اگر فکر می‌کنید هدفتان مقدس است هم نمی‌توانید هر وسیله‌اى را برایش توجیه کنید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *