پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | طنزیمات| نمودار تعیین ابعاد آقازادگی

طنزیمات| نمودار تعیین ابعاد آقازادگی





۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۹:۲۵

نمودار تعیین ابعاد آقازادگی

بهمنی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:« ۵ هزار آقازاده در خارج از کشور چه می کنند؟ گفته می شود ۳۰۰ نفر از آنها درس می خوانند. بقیه آنها چه می کنند؟موجودی حساب آقازاده‌ها در خارج از کشور بیش از ذخایر ارزی کشور ماست.»

تغار  از حرکت باز ایستاد. طنزیماتچی به بهمنی گفت:«از تو بعیده محمودجان! تو خودت یک روزی رییس بانک مرکزی بودی! اینها سؤاله که می پرسی؟» بهمنی با حرکت سر پرسید:«سؤالم چه اشکالی داشت، ای مرد تغار به دست؟» طنزیماتچی با گلوله کشک، نموداری بر دیواره تغار ترسیم کرد و شاخص های آقازادگی و میزان موجودی آنها را مطابق با معیارهای بانک مرکزی محاسبه نمود. این اقتصاددان مجهول الحال آقا زادگان را به دسته های مختلف تقسیم کرد که به قرار زیر می باشند.

1-آقازاده بلافصل:فردی که پدرش مدیر است. در این حالت آقا زاده اگر جزو آن 300 نفر باشد که هیچ! دارد درسش را می خواند و بچه خوبی هم هست. در غیر این صورت در حال تخمه خوردن است و بی صبرانه منتظر فینال جام جهانی می باشد. موجودی اش هم هر چه می خواهد باشد. فعلاً بابایی هست.

2-آقازاده باواسطه:فردی که پدرش آقازاده است و پدر بزرگش همچنان احساس تکلیف می کند و میز ریاست را دو دستی چسبیده است. این نوع آقازاده دارای چشم های آبی و موهای بور است. قوم و خویش ها روزی هزار بار خدا را شکر می کنند که آقازاده به مادر فرنگی اش رفته است. در قنداق خود دست و پا می زند. فعلاً حساب مستقلی ندارد که بتوان موجودی اش را رصد کرد.

3-آقازاده مدوّر:فردی که پدرش آقا هست؛ اما مدیر نیست و با یک خانم مدیر ازدواج کرده است. برخی از فیمینیست ها به چنین فردی می گویند «خانم زاده»! به حق چیزهای ندیده و نشنیده!کارکرد متفاوتی از دیگر آقا زاده ها ندارد.

4-آقا زاده پلاس:فردی که داماد یک آقا شده است. در لغت نامه تغاریه به چنین فردی زن ذلیل می گویند. از ما گفتن بود. چنین فردی علاوه بر استفاده از امکانات داماد سر خانگی از دیگر خدمات پس از فروش نیز بهره می برد.

5-آقازاده ضربدری:فردی که خودش آقازاده است و با فرزند یک آقای دیگر ازدواج کرده است. به!به! مبارکه! به پای هم پیر بشین. حسابتون پر از موجودی! راستی آقا زاده شغلشون چیه؟

7-آقا زاده تفریقی:فردی که از پدرش بریده و به خارج رفته است.(تغار نیوز از بردن نام چنین بچه های ناخلفی معذور است. به ما چه، چه می کنند. اینها عاق والدین هستند.)

8- آقازاده اعشاری:فردی که از اقوام سببی یک مدیر است و به مناسبت های مختلف خود را به آقای مدیر منتسب می کند. مثلاً «برادر شوهرِ خاله زن عمویِ عیالم» و قس علی هذا. این فرد در احزاب سیاسی حرف اول را می زند و بعد از مشورت و همفکری که توسط هم حزبی ها صورت می گیرد با یک جمله «حالا به حاج آقا بگویم!» شلنگ آب می گیرد روی همه هم فکری ها.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *