سایت خبری پیام ما آنلاین | ساخت وساز در حریم خانه تاریخی بهادرالملک

ساخت وساز در حریم خانه تاریخی بهادرالملک





۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۹:۳۸

ساخت وساز در حریم خانه تاریخی بهادرالملک 

میراث فرهنگی کرمان:فرمانداری بردسیر جلوی ساخت وساز را بگیرد

ساخت و سازهای متعدد در نزدیک خانه تاریخی بهادرالملک جان این اثر تاریخی را گرفته.خانه ای که  روزی به امید رونق گردشگری و حفظ این اثر شهر بردسیر ثبت ملی شد اما نبود عرصه و حریم در سال های گذشته باعث شد تا ساخت وسازهایی با مجوز در حریم  آن صورت گیرد. 

شهرستان بردسیر یکی از شهرستان های کوچک استان کرمان است  ولی با وجود  کم وسعتی آثار تاریخی شاخصی در ان وجود دارد که یکی از ان ها خانه تاریخی بهادرالملک است.

این روزها این اثر تاریخی به دلیل ساخت و ساز در  عرصه و حریم خود  به صدر آخبار میراث فرهنگی کشور و کرمان آمده، ساخت وسازهایی هر چند با مجوز. مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کرمان در این خصوص به «پیام ما» می گوید  ساختمانی که نزدیکی این اثر ساخته شده متعلق به بانک رسالت است که از دوسال پیش شروع به ساخت کرده. به  گفته افضلی در زمان شروع ساخت و ساز  عرصه و حریم این اثر مشخص نبوده و به همین دلیل مجوز صادر شده است.اگر چه برای ساخت این ساختمان چندین طبقه مجوزی صادر شده اما افضلی   از شهرداری وفرمانداری بردسیر به دلیل عدم همکاری با میراث فرهنگی گلایه می کند و معتقد است طبق قانون شهرداری و فرمانداری باید از ساخت و ساز در حریم اثار تاریخی جلوگیری کنند.مدیر راوبط عمومی میراث فرهنگی کرمان با تاکید بر این نکته که دیگر حذف ساختمان بانک رسالت   از مجاورت خانه  تاریخی بهادر الملک ممکن نیست گفت که  اکنون  ساخت ساختمان تجاری توسط آموزش و پرورش یکی دیگر از مواردی است که قانون عرصه و حریم آثار تاریخی را نقض می کند.ساختمانی که افضلی معتقد است  نباید مجوزی برای صادر  شود زیر اکنون این اثر تاریخی دارای عرصه و حریم است.

صحبت های گفته شده بخشی از مسائل خانه تاریخی بهادرالملک بودند تعریض بلوار آیت الله طاهری  و یک ساختمان دیگر از جمله مسائلی هستند که  این خانه با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

فرماندار  بی‌خبر

روزهای گذشته نجف پور فرماندار بردسیر در خصوص  ادامه روند ساخت و سازها در نزدیکی خانه تاریخی بهادرالملک به ایرنا گفته بود  برای این خانه عرصه و حریمی مشخص نشده و اگر مسوولین میراث برای آن عرصه و حریم مشخص کنند ما نیز طبق قانون برخورد خواهیم کرد. نجف پور درحالی این  صحبت را کرده که این خانه در ابتدای سال جاری و عرصه و حریم آن مشخص شد و حتی مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی از نامه نگاری با شهرداری و فرمانداری بردسیر در این زمینه خبر داده. 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *