سایت خبری پیام ما آنلاین | نگرانی از شیوع گسترده سرطان در ایران

نگرانی از شیوع گسترده سرطان در ایران





۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷

نگرانی از شیوع گسترده سرطان در ایران

وزارت بهداشت: تا 15 سال آینده 80 درصد علت مرگ‌ومیر ایرانی‌ها سرطان خواهد بود

وزارت بهداشت نسبت به شیوع گسترده سرطان در ایران هشدار داد. علی مطلق، رییس اداره مبارزه با سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص گفته با ادامه روند فعلی «تا 15 سال آینده علت 80 درصد مرگ و میرها را در ایران سرطان خواهد بود.»

به گفته او در حال حاضر سالانه 112 هزار ایرانی به انواع سرطان مبتلا می‌شوند که البته 40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است و با تشخیص به موقع بیش از 80 درصد این بیماری‌ها درمان می‌شوند. 

براساس اعلام وزارت بهداشت سرطان در ایران رو به افزایش است به طوری که به ازای هر 10 هزار نفر در مردان 177 نفر و در زنان به ازای هر 100 هزار نفر 140نفر به این بیماری مبتلا هستند.  سرطان‌های سینه، روده بزرگ، معده و تیرویید شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی و سرطان‌های معده، پوست و پروستات از سرطان‌های شایع در مردان ایرانی است.  آنطور که ایرنا نوشته، رییس اداره مبارزه با سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گوید که شیوه زندگی نامناسب، فعالیت بدنی ناکافی، مصرف کم میوه‌ها و سبزیجات و افزایش مصرف سیگار، الکل و غذاهایی که حاوی چربی هستند، از علل بروز سرطان‌هاست. به گفته مطلق حدود 60 درصد افراد در کشور فعالیت بدنی کافی ندارند و بیش از 60 درصد دچار اضافه وزن و چاقی هستند و 25 درصد نیز کلسترول بالا دارند. وی، شرایط محیطی نامناسب مانند آلودگی هوا، وجود ذرات معلق در شهرها با جمعیت 100 هزار نفر که بیش از 115 میکروگرم است و وجود سوخت‌های بی کیفیت‌را‌ازدیگر علل ابطلاع به سرطان دانسته. او میزان مصرف میوه و سبزیجات را در بین ایرانی‌ها 15 تا 20 درصد اعلام کرده است.وزارت بهداشت با همکاری سازمان بهداشت جهانی از سال 92 برنامه پیشگیری از سرطان را در کشور آغاز کرده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *