پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مهمانسراهای دولتی خار چشم هتلداری

مهمانسراهای دولتی خار چشم هتلداری





۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۸:۵۹

مهمانسراهای دولتی خار چشم هتلداری

رییس انجمن هتلداران کرمان: ورود دولتی‌ها به هتلداری موجب مرگ صنعت گردشگری می‌شود

با وجود شرایط نامناسب اقتصادی صنعت گردشگری معضلی دیگر به نام مهمانسراهای دولتی دارد.معضلی که  هتل داران و مهمانسراهای شهرهای ایران را در   مسیر تعطیلی برده.مسیری که به گفته  رییس جامعه هتل داران کرمان یعنی مرگ صنعت گردشگری.

هر ساله همزمان با شروع فصل مسافرت ها چه در عید و چه در تابستان تعدادی از مسافرخانه های دولتی  به حوزه گردشگری وارد می شوند و مسافرانی که باید برای اقامت خود در هتل ها یا مسافرخانه ها  بروند بعضا به دلیل قیمت پایین تر به سمت مسافرخانه های دولتی می روند. مسافرخانه هایی که  به گفته کارشناسان گرچه شاید قیمت پایین تری نسبت به هتل ها یا مسافرخانه ها داشته باشند اما خدمات آن‌ها هم به همین میزان پایین تر است. 

علی معین زاده، رییس جامعه هتلداران کرمان در  این خصوص به پیام ما می گوید  مشکل مهمانسراهای دولتی از قبل بوده و مساله جدیدی نیست ولی ورود این مهمانسراها به بحث گردشگری معضل جدیدی را پایه گذاری کرده است.

مهمانسرای دولتی در قانون نداریم

به گفته وی ایجاد مهمانسرای دولتی به صورت کلی در قانون وجود ندارد و ردیف بودجه ای نیز برای آن تعریف نشده است.معین زاده  با اشاره اقدام آموزش و پرورش مبنی بر اسکان مسافران در شهرهای مختلف می گوید حتی  ما با اسکان مسافران  از خانواده های فرهنگی توسط آموزش و پرورش مشکل نداریم ولی  مساله  جذب مسافران غیر از فرهنگیان است که مشکل ایجاد کرده است.

معین زاده اوضاع گردشگری و مسافران در کرمان را خوب نمی داند و معقتد است در بعضی موارد هتل‌ها فقط برای تعطیل نشدن هتل خودشان با قیمت‌های بسیار پایین اتاق های خود را اجاره می دهند. به گفته وی حتی در کرمان بعضی از مسافرخانه و هتل ها اقدام به فروش کرده اند که فروش هتل به معنی مرگ صعنت گردشگری است.

مهمانسراهای دولتی  رقیب هتل ها

جعفر بذری، ‌بازرس جامعه هتلداران ایران  در این مورد گفت که  ادارات و نهادهای مختلف با ساخت و راه‌اندازی مهمانسراها رقیب هتلداران شده‌اند و قصد کسادی بازار آن‌ها را دارند. به گفته وی در حالی هتلداران چشم به سه ماه تابستان دوختند تا بخشی از هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری خود را با پذیرش میهمانان و مسافران درآورند در چنین اوضاع و احوالی ادارات مختلف با احداث و فعال کردن مهمانسراهای خود مانعی در مسیر فعالیت هتلداران شده‌اند.

بازرس جامعه هتلداران ایران با انتقاد از آموزش و پرورش که مدارس خود را به مرکز اقامتی تبدیل کرده تا مانعی جدی در برابر توسعه صنعت هتلداری شود، گفت: هم در ایام نوروز و هم تابستان ورود آموزش و پرورش به این حوزه به یقین آسیب و دغدغه‌ای را برای هتلداران و مراکز اقامتی به دنبال داشته، در حالی که باید آموزش و پرورش در شهرهایی که هتل و یا اقامتگاهی وجود ندارد در این حوزه ورود پیدا کند.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *