پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کارتن به دستان اجاره‌ای

کارتن به دستان اجاره‌ای





۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۸

کارتن به دستان اجاره‌ای

عضو شورای شهر همدان: 

فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز به معضلی تبدیل شده است

فعالیت سیار گروهی موسوم به ‹کارتن به دستان› برای دادن خانه اجاره ای به مسافران و گردشگران در بسیاری از شهرها مشاهده می‌شود؛ چیزی که 

این روزها با گرم شدن فصل گردشگری در همدان، ذائقه اشتغال جوانان را به سمت و سوی این کار افزایش داده است. تعیین درصدهای مناسب برای جذب مسافر در جهت استفاده از خانه مسافرهای اجاره ای باعث شده تا بسیاری از جوانان این روزها کارتن به دست شوند. رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر شناسنامه دار شدن سوییت ها و خانه مسافرهای این شهر گفت: ساماندهی خانه مسافرها رشد و رونق صنعت گردشگری و اقتصادی را به دنبال دارد و در این راستا باید زیرساخت های لازم فراهم شود. 

آن طور که ایرنا نوشته مریم روانبخش افزود: فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز در سطح شهر نیز به معضل گردشگری و فرهنگی تبدیل شده و نیاز به برخورد جدی از سوی مسوولان دارد. 

وی خاطرنشان کرد: شهرداری متولی ساماندهی خانه مسافرها نیست اما در چارچوب مدیریت شهری در حد وظایف اقدام کرده و انتظار می رود سایر دستگاه‌های مرتبط همکاری لازم را داشته باشند. 

روانبخش افزود: در ساماندهی خانه مسافرها باید تمامی جوانب از جمله ایمنی منازل، مکان، فضای فیزیکی و روحی منطقه مدنظر باشد چرا که این موارد در جذب دیگر گردشگران بسیار تاثیرگذار است. وی گفت: فعالیت کارتن به دستان برای سوییت و منازل اجاره ای به هیچ عنوان برازنده رویداد همدان 2018 نیست. 

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: فعالیت کارتن به دستان جلوه خوبی ندارد و تجمع آن ها در مسیرهای گردشگری شهر به ویژه ورودی شهر همدان به هیچ عنوان شایسته نیست. نائب رییس جامعه هتل داران کشور نیز اعلام کرد: حضور کارتن به دست هایی که در ورودی های همدان با شرایط نابسامان و زننده ایستاده اند و مسافران را در ورودی های شهر به سمت خانه مسافرهای فاقد مجوز هدایت می کنند، بیشترین ضربه را به گردشگری استان می زنند. شهرام شیروانی اظهار داشت: اغلب این خانه مسافرها در مناطق پایین شهر بوده و با توجه به سطح پایین خدمات و مشکلاتی که برای مسافران پدید می آورند، خاطره ای بد از سفر به همدان را در ذهن مسافران به جای می گذارند

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *