پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سه هزار نفر قربانی مصرف مواد

سه هزار نفر قربانی مصرف مواد





۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۱۸

سه هزار نفر قربانی مصرف مواد

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر: 10 درصد فوت شدگان زن بودند

سه هزار و 12 نفر در سال 96 بر اثر عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر در کشورمان جان خود را از دست دادند. به گفته پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر آمار مرگ‌ومیر بر اثر مصرف مواد مخدر در سال 96 نسبت به سال قبل، 5.6 درصد کاهش داشته است. او همچنین گفته از سه هزار و 12 فوت ثبت شده، 372 مرگ بر اثر استفاده از مواد مخدر محرک و توهم زا و دو هزار و 640 مرگ ناشی از مصرف دیگر مواد مخدر بوده است. افشار اضافه کرده که «نزدیک به ۳۵۳ (بین ۱۰ تا ۱۱ درصد) از این تعداد مرگ و میر سهم زنان و ۲۶۵۹ مورد مرگ و میر سهم مردان بوده است.» امروزه مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از پنج عامل مرگ و میر در کشورها ‏مطرح است.‏

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از سخنانش از بررسی پیش نویس قانون جدید مبارزه با مواد مخدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت که تلاش شده است تا در مورد برخی از مصوبات آن رفع ابهام شود.

افشار در ادامه با اشاره به خبری که روز سه‌شنبه از سوی پلیس مبنی بر کشف نزدیک به دو تن مواد مخدر در اطراف مدارس داده شد، توضیح داد: این برنامه به شکل مشترک بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی برگزار شده است. از آنجا که کشور ما در مجاورت بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر قرار دارد باید تلاش کنیم تا کمترین تأثیر را بر روی گروه‌های حساسی نظیر دانش‌آموزان داشته باشد. وی با بیان اینکه با توجه به اینکه براساس قوانین بین‌المللی حداقل در شعاع ۵۰۰ متری محل‌های حساس نظیر پارک‌ها، سینماها و مدارس باید به دقت رصد شوند، اضافه کرد که در ایران نیز براساس تفاهم‌نامه سال ۹۶ این مساله در دستور کار قرار گرفت و نیروی انتظامی بر مدارسی که در نزدیکی بافت‌های حاشیه‌ای هستند تمرکز کرد. این آمار نشان دهنده مصرف مواد مخدر در مدارس نیست بلکه اقدامی پیشگیرانه است و این دو تن مواد گرم به گرم توسط خرده‌فروشان توزیع می‌شده است. 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *