پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | به افتخار یوز‌های ایرانی هورا بکشید

به افتخار یوز‌های ایرانی هورا بکشید





۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۴۹

به افتخار یوز‌های ایرانی هورا بکشید

 

تیم ملی فوتبال کشورمان فردا از ساعت 19:30 به مصاف مراکش می‌رود

 

«خبر بد – خبر خوب» . این اصلی در روزنامه‌نگاری است. «خبر بد» برای روزنامه‌نگار «خبر خوب» به حساب می‌آید. همین است که اخبار حوادث بیشترین‌ طرفدار را در میان ستون‌های مطبوعات دارد. حالا حجم این اخبار بد در کشور ما به جایی رسیده که برای پیدا کردن «خبر بد» نیاز به جستجو هم نیست. آنچه کمیاب شده خبرهای خوب هستند. 

از اقتصاد تا محیط زیست و فرهنگ تا سیاست میان خبرهای بد غرق شده‌ایم…

فضای مجازی هم که هر چند وقت یکبار سوژه‌ای از یک واژگونی اخلاقی برایمان رو می‌کند تا ستون‌های اجتماعی باورمان لرزان‌تر از گذشته شود.

خبر خوب کمیاب شده. جام‌جهانی فوتبال بهانه‌ای هست که بی سبب خوشحالی کنیم. مخصوصا وقتی که در این آوردگاه بین المللی ادعایی نداریم. پس بی فکر نتیجه بیایید خوشحالی کنیم. همین که بی استرس به جام جهانی رسیدیم خوشحالیم. بالا رفتن قیمت دلار و وضع معیشت ما اجازه نمی‌دهد این تجربه جهانی را از نزدیک لمس کنیم. اما برای هر توپی که از هر دروازه‌ای می‌گذرد از راه دور و پشت تلویزیون‌های ۲۴ اینچ به هوا می‌پریم. ما برای همه تور‌هایی که می‌لرزند در این جام‌جهانی هورا می‌کشیم تا شاید غم خبرهای بد این‌روزهای کشورم را بشورد و ببرد. ما برای یوزهای ایرانی تمام قد خوشحالی می‌کنیم.

فینال در گام اول

بازی فینال‌گونه ایران با مراکش در جام جهانی 2018 روسیه فردا از ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت ایران آغاز می‌شود. 

تغییر احتمالی در تیم ملی

ایران ممکن است با یک تغییر بزرگ نسبت به ایده های تاکتیکی سرمربی پرتغالی در اولین بازی به میدان برود. آنطور که ورزش سه نوشته، نگاهی به بازی‌های تدارکاتی ماه‌های گذشته و تیمی که او در سال‌های گذشته بنا نهاده کاملا نشان می‌داد مربی پرتغالی روی چیدمان 3-3-4 نظر دارد، ترکیبی که اسکلت اصلی آن نیز از مدت‌ها قبل در همان بازی‌های مقدماتی جام جهانی تشکیل شد و تنها شاید در یکی دو پست دچار تغییراتی می‌شد. در حالی که فاز تهاجمی تیم ملی کاملا مهره‌های اصلی خود در روسیه 2018 را می‌شناخت اما بروز اتفاقاتی در اردوی اخیر تیم ملی در ترکیه و مصدومیت‌هایی که گریبانگیر برخی مهره‌ها شد این شائبه را رقم زد که ایران در جنگ سرنوشت ساز اول با مراکش در سن پطرزبورگ با یک تغییر بزرگ و غیرمنتظره روبرو شود، تغییری که می‌تواند چهره تهاجمی تیم ملی را به نسبت تمام دو سال گذشته با تغییری اساسی روبرو کند. 

با توجه به مصدومیت اخیر مهدی طارمی که گفته شده برطرف شده، احتمال دارد او به بازی با مراکش نرسد. در صورتی که کی روش قید مهدی طارمی را بزند این سوال ذهن علاقمندان به تیم ملی را به خود مشغول می‌کند که کدام بازیکن جانشین او در ترکیب اصلی خواهد شد؟ در پاسخ به این سوال دو گزینه مطرح می‌شود اولین نفر سامان قدوس ستاره دو ملیتی و جدید ایران از باشگاه اوسترسوند است. مهاجمی که هم سرعت بالایی دارد هم از قدرت شوتزنی و گلزنی بهره می‌برد تا انگیزه‌هایی که برای درخشش در اولین تورنمنت ملی دنیا دارد به او برای درخشش بیشتر کمک کند. اما سامان قدوس یک رقیب جدی دیگر هم دارد یعنی وحید امیری که از جام ملت‌های 2015 استرالیا همواره در مسیر پیشرفت قرار داشته و این روزها بسیاری به او امید دارند که بتواند در اولین جام جهانی خود نیز همان درخشش جام ملت‌ها را داشته باشد.  حال در فاصله 24 ساعت تا اولین آزمون مهم و سرنوشت‌ساز ایران در جام جهانی 2018 روسیه باید منتظر ماند و دید وضعیت مهدی طارمی به عنوان یکی از وینگرهای اصلی در چیدمان تاکتیکی کی روش به کجا کشیده خواهد شد، ماجرایی که می‌تواند به مهم ترین تغییر ترکیب ایران نسبت به ایده‌های سرمربی پرتغالی برای رقم زدن معجزه ای بزرگ در گروه مرگ جام جهانی تبدیل شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *