پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خیز دولت و مجلس برای مهار گرانی

خیز دولت و مجلس برای مهار گرانی





۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۴۳

خیز دولت و مجلس برای مهار گرانی

روحانی دستور داد اجناس در انبار نمانند، لاریجانی از برگزاری جلسه ویژه مجلس در هفته آینده خبر داد

 

گرانی‌های اخیر در بازار موجب شده دولت و مجلس به‌طور جداگانه بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

آنطور که محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور خبر داده، حسن روحانی در جلسه روز گذشته هیات دولت دستور داده همه دستگاه‌های ذیربط به گرانی‌های اخیر ورود کنند. رییس جمهور همچنین برای جلوگیری از افزایش قیمت اقلام مصرفی تاکید کرده اجناسی که در انبار مانده به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد. او در واکنش به گرانی خودرو هم دستور داد که خودروسازان خودروها را با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار دهند. به گفته واعظی قرار است دوشنبه آینده جلسه ویژه‌ای با حضور رییس جمهور و وزرا برای بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص گرانی‌های اخیر برگزار شود.

در روزهای گذشته قیمت سکه به نسبت دو هفته پیش نزدیک به 400 هزار تومان گران شده است. در همین حال بازار خودرو هم نوسانات شدیدی را تجربه کرده به طوری که قیمت برخی خودروها دو برابر شده. در این میان شورای رقابت هم مجوز افزایش ۵.۶ تا ۷.۱ درصدی قیمت محصولات سه شرکت خودروسازی ایران خودرو، سایپا و مدیران خودرو از اول تیر را صادر کرده که با واکنش شدید مردم مواجه شده است. همین امر موجب شد روز گذشته در جلسه هیات دولت مساله گرانی بررسی شود، به طوری که رییس دفتر رییس جمهور در این خصوص گفته «موضوع گرانی به جد در دولت مطرح شده است. شاهد بودیم حتی بخش‌هایی که ارز 4200 تومانی می‌گیرند محاسبات دقیق برای قیمت گذاری ندارند.»

مجلس هم ورود کرد

از مجلس شورای اسلامی هم خبر می‌رسد نمایندگان قصد دارند به گرانی‌های اخیر ورود کنند. روز گذشته سیدتقی کبیری، نماینده مردم خوی در مجلس در تذکری گفت که با توجه به وضعیت اخیر گرانی برخی از کالا‌ها از جمله خودرو ضرورت دارد مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یا غیرعلنی این موضوع را بررسی کند. به نظر می‌رسد رییس مجلس نیز باید دستور ویژه‌ای برای بررسی این موضوع صادر کند. علی لاریجانی، رییس مجلس هم در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت که این موضوع روز سه شنبه در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفته و مقرر شده هفته آینده جلسه‌ای در این خصوص برگزار شود.

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *