شرکت های هواپیمایی زیر ذره بین مجلس
۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۰
شرکت های هواپیمایی زیر ذره بین مجلس
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس: برای جلوگیری از تخلفات ایرلاینها 6 ماه به سازمان هواپیمایی مهلت دادیم
قیمتهای نجومی بلیت های هواپیما پای مجلس را به نظارت به نرخهای ایرلاینها باز کرد. از ۲۸ اردیبهشت سال ۹۳ که قانون آزاد سازی نرخ بلیتهای هواپیما اجرا شد اعتراضهایی به قیمت ارائه شده توسط ایرلاینها در پیکهای مسافرتی شد. پیش از اجرای این قانون، نرخ بلیت پروازها تکلیفی و از سوی دولت برای شرکت های هواپیمایی تعیین می شد. نرخی که هیچ گونه تفاوتی میان نوع هواپیما، نام ایرلاین، نوع خدمات، تکریم یا عدم مسافران، ایام پرسفر یا کم تقاضا و … برای شرکتهای هواپیمایی و مشتریان قائل نبود و به گفته ایرلاین ها تفاوت زیادی میان نرخ تعیین شده با هزینه هایی که شرکت ها متحمل می شدند وجود داشت.آزادسازی نرخ بلیت هواپیماها که با هدف ایجاد رقابت میان شرکتهای هواپیمایی در برنامه پنجم توسعه به تصویب رسید و در دولت یازدهم اجرایی شد، قرار بود نرخ بلیت ها را به صورت شناور درآورده و ایرلاین ها بتوانند در ایامی که تقاضای سفر پایین است، با کاهش قیمت ها به جذب مشتری بپردازند و در روزهایی که تقاضای سفر بیشتر است، با توجه به تعدد شرکت هواپیمایی در مسیر پرتقاضا و همچنین تنوع هواپیماهای موجود، مسافر به انتخاب خود بلیت را خریداری کند تا از افزایش قیمت ها در این ایام جلوگیری شود؛ اما منتقدان می گویند عملا چنین اتفاقی رخ نداد. در حالی که نه سازمان هواپیمایی که از سوی قانون به عنوان دستگاه ناظر بر فعالیت شرکت های هواپیمایی تعیین شده، به این موضوع ورود می کند و نه سازمان هایی چون تعزیرات حکومتی یا حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به ایرلاین ها تذکر یا جرایم خاصی اعمال می کنند.
ورود مجلس به نرخها
با وجود تمام این رخدادها روز گذشته محمدرضا رضایی، نایب رییسکمیسیونعمران، از رقابت نابرابر پروازهای چارتری برای اعمال قیمت های نجومی به مردم انتقاد کرد و از نظارت مجلس به عملکرد ایرلاینها در تعطیلات پیش رو خبر داده.به گفته وی متاسفانه بحث آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در راستای ایجاد رقابت در ارایه خدمات به مردم مصوب شد که به مسابقه ای برای کسب درآمد بیشتر منجر شده است.
فرصت 6 ماهه به سازمان هواپیمایی برای مناسبسازی نرخها
آن طور که خانه ملت نوشته نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر ملاک افزایش قیمت بلیت هواپیما مناسبت های خاص شده است تاکید کرد کمیسیون عمران مجلس با ورود به تخلفات ایرلاین ها 6 ماه به سازمان هواپیمایی برای پایان دادن به این نوع برخوردها زمان داده است.وی با تاکید بر اینکه ملاک افزایش نرخ ها تنها باید رشد خدمات و بهبود کیفیت آن به مردم باشد، تصریح کرد: متاسفانه اعمال نرخ های خارج از ضابطه بلیت هواپیما منجر به تحت فشار قرار گرفتن مسافران شده است.
بعضی از بلیتهای چارتری کلاهبرداری محض است
وی با بیان اینکه با اعمال نرخ های گزاف برای بلیت هواپیما مردم قدرت انتخابی نداشته و مجبور به تن دادن به قیمت های نجومی شده اند، گفت که در بلیت های چارتری گاهی نرخ بلیت به حداقل ممکن در رفت و حداکثر ممکن در برگشت می رسد که این کلاهبرداری محض از مسافران است.
مطالب مرتبط
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک میکنند
- چاپ ترافارد؛ هر آنچه که باید درباره این نوع چاپ دستی بدانید
- اقدامات لازم برای اسباب کشی و جابجایی منزل
- بسته بندی مواد پودری با دستگاه ساشه: شغل پردرآمد این روزها
- طبع روغن زیتون در طب سنتی چیست؟ معرفی 4 خواص روغن زیتون
- خرید ساک دستی تبلیغاتی چه مزایایی برای هر برند دارد؟
- تعریف درست هوش مصنوعی (AI) چیست؟
- 10 ایده شغل دوم با سرمایه اولیه کم برای کارمندان
- مقایسه تعرفه پنلهای پیامکی و تبلیغاتی
- مقاصد جذاب و معروف برای کمپ زدن در طبیعت بیشتر
بیشترین نظر کاربران
معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی
بیشترین بازنشر
ستاندن حیات از غزه
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
«بمو» را تکهتکه کردند
3
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
4
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
5
کبوتر نماد مناسبی برای صلح است؟
دیدگاهتان را بنویسید