پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پای طلاق در میان است

پای طلاق در میان است





۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰

جزییات ممنوع‌الخروجی زهرا نعمتی

پای طلاق در میان است

زیرتیتر: نعمتی پیش از المپیک 2016 توسط همسرش ممنوع‌الخروج شده بود

 

نخستین بانوی طلایی تاریخ ایران در رقابت‌های پارالمپیک که توانست در المپیک 2016 هم شرکت کند، توسط همسرش ممنوع‌الخروج شده است.

رهام شهابی پور، دیگر کماندار تیم تیر و کمان ایران در رقابت‌های المپیک 2012 در حالی نعمتی را از سفر به خارج از کشور محروم کرده که در همان رقابت‌ها با زهرا نعمتی ازدواج کرد و جشنشان را در دهکده المپیک لندن گرفتند. نعمتی که 13 سال پیش عضو تیم ملی بانوان تکواندو بود و یک سانحه رانندگی در جاده کرمان-جیرفت موجب شد ویلچر نشین شود و به ورزش تیراندازی با کمان روی بیاورد و به دو مدال طلای پارالمپیک برسد، حاضر به صحبت در رابطه با مشکلی که برایش پیش‌آمده نیست و فعلاً ترجیح داده سکوت کند اما یک منبع آگاه در این خصوص به «پیام ما» می‌گوید این ممنوع‌الخروجی به قبل از رقابت‌های المپیک 2016 برمی‌گردد. به گفته این منبع آگاه، فشار و اصرار سازمان ملی المپیک و فدراسیون تیر و کمان، شهابی پور برای حضور نعمتی در مسابقات المپیک و پارالمپیک رضایت می‌دهد اما روحیه نعمتی آن‌قدر خراب‌شده بود که در رقابت‌های المپیک، نتوانست توانایی‌های خود را نشان دهد. این اتفاق باعث شده بود ذهن نعمتی چنان درگیر شود که نتواند تمرکز کافی داشته باشد به همین دلیل او برای حضور در پارالمپیک 2016 یک مشاور می‌گیرد تا از لحاظ روحی به سطح قابل قبولی برسد.

روایت شهابی پور

رهام شهابی پور در خصوص ممنوع‌الخروجی همسرش به «پیام ما» گفت که این اتفاق به پیش از سال جدید برمی‌گردد و دلیل آن به برخی مسائل برمی‌گردد. او به ایسنا هم گفته بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو زهرا نعمتی بنا به دلایلی منزل را ترک کرده و تا این لحظه با وجود این که چندین بار خواستار بازگشت او به منزل بودم از زندگی با من امتناع کرده و حتی درخواست طلاق داده است. پس‌ازاین اتفاق او را ممنوع‌الخروج کرده‌ام تا نتواند در هیچ تورنمنت برون‌مرزی شرکت کند. اگرچه نمی‌دانم با چه مجوزی توانست به‌عنوان نماینده سازمان ملل کشور را ترک کند و عازم سوییس شود. یکسری مسائل و مشکلات خانوادگی پیش آمده که قابل‌حل است و نیاز نیست تا حد طلاق به آن دامن زده شود. او نعمتی را تهدید کرده که “اگر بخواهد به همین روال به مسائل دامن بزند” مطالبی را عنوان می‌کند که می‌تواند تبعاتی داشته باشد.

واکنش فدراسیون 

فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در خصوص مصاحبه شهابی پور اعلام کرد که پیشنهاد می کند این نوع مسائل به دور از جنجال های رسانه ای حل و فصل شود تا در فضایی اخلاقی، حرمت دو طرف دعوا محفوظ بماند. همچنین این فدراسیون برای موارد مندرج در اظهارات آقای شهابی پور پاسخ هایی در خور دارد اما بنا به ملاحظات حقوقی صلاح می داند که در فرصتی بهتر به این اظهارات و ادعاها پاسخ دهد.

نعمتی مثل اردلان

نعمتی در حالا ممنوع‌الخروج شده که شهریور 94 هم نیلوفر اردلان، بازیکن ملی‌پوش تیم فوتسال بانوان کشورمان به دلیل اختلاف با همسرش ممنوع‌الخروج شده بود. او گفته بود «همسرش با حضور او در این مسابقات مخالف است چون گفته او باید در آغاز سال تحصیلی در کنار فرزندش باشد.» او سرانجام در آذر همان سال با اجازه دادستانی توانست راهی مسابقات قهرمانی فوتسال زنان جهان ۲۰۱۵ در گواتمالا شود.

 

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *