پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیران آژانس های مسافرتی کشور گردشگری کرمان را آنالیز کردند

مدیران آژانس های مسافرتی کشور گردشگری کرمان را آنالیز کردند





۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۳۰

مدیران آژانس های مسافرتی کشور گردشگری کرمان را آنالیز کردند
مدیران آژانس‌های مسافرتی کشور طی نشستی در اتاق بازرگانی کرمان؛ تبلیغات با محتوای ضعیف برای معرفی جاذبه های گردشگری، وجود نداشتن زیرساخت های لازم در برخی سایت های گردشگری، عدم ارتباط مناسب شرکت های گردشگری با شرکت های هواپیمایی، نبودن تابلوهای راهنمای گردشگران و کاتولوگ های معرفی جاذبه ها به زبان انگلیسی و عدم حضور کرمان در نمایشگاه‌های گردشگری را از جمله نقاط ضعف گردشگری استان عنوان کردند.
همچنین قیمت بالای خدمات، عدم رسیدگی لازم به امکانات موجود، وجود نداشتن اقامتگاه های مناسب و عدم نوسازی و بهسازی برخی مکان ها نیز از موارد مطرح شده در این نشست بود. در ادامه، راه‌اندازی پروازهای خارجی، اعمال تخفیف برای تورها و تهیه یک بسته کامل از جاذبه های گردشگری استان و خدمات ارائه شده به گردشگران، استفاده هر چه بیشتر و بهتر از وحدت، همدلی و هماهنگی فعلی موجود بین بخش خصوصی و دولتی در استان کرمان، برای رونق گردشگری استان کرمان پیشنهاد داده شد.
اراده جدی برای ساماندهی گردشگری استان وجود دارد
رئیس اتاق کرمان در این نشست، گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه استان عنوان کرد و گفت: جاذبه های طبیعی، فرهنگی و گردشگری استان دیدنی و زیباست که می تواند گردشگران بسیاری را به خود جلب کند اما باید در کنار این زیبایی ها، خدمات لازم برای گردشگران نیز ارائه شود. سیدمهدی طبیب‌زاده، تاکید کرد: اراده جدی و اعتقاد راسخ برای ساماندهی گردشگری در استان کرمان وجود دارد که امیدواریم با استفاده از رویکردهای عامی و شیوه های جدید خدمات رسانی بتوانیم بیش از گذشته پاسخگوی نیاز گردشگران باشیم.
اجرای پیشروترین پروژه های گردشگری کشور در کرمان
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در ادامه این نشست به وجود پنج اثر ثبت جهانی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: کرمان توانست با جسارت و جرات لازم، کویر لوت که 80 درصد آن در استان کرمان وجود دارد را به عنوان نخستین اثر طبیعی کشور، ثبت جهانی کند. محمد جهانشاهی اظهار کرد: در یک سال گذشته برای راه‌اندازی خانه های بوم گردی در استان، حدود یک میلیارد تومان تسهیلات به مردم داده شده که موجب اشتغالزایی برای 300 نفر به ویژه بانوان در مناطق مختلف استان شده است.
وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته بخشی از پیشروترین پروژه های گردشگری کشور در کرمان برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: دو هفته گذشته سرمایه گذاری در زمینه اکوتوریسم (گردشگری پایدار) با سرمایه‌گذاری یک برند معروف و همراهی مشاوران کشور کنیا، در خَبر بافت آغاز شد که امیدواریم کار مطابق با استانداردها پیش رود. جهانشاهی، همچنین توسعه گردشگری روستایی را از سایر پروژه ها دانست و بیان کرد: برگزاری اَبرماراتن با حضور دوندگانی از سطح جهان، در مناطقی از شهداد و کویر در این رابطه انجام شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر