پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | 4 گوشه

4 گوشه





۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۲۸

سوگند رئیس جمهور جدید ترکمنستان
به گزارش ای بی سی نیوز، قربان‌قلی بردی‌محمدوف، که از سال 2006 قدرت را در ترکمنستان در دست دارد و در انتخابات ریاست جمهوری اخیر کشورش با اکثریت قاطع آرا به پیروزی رسید، روز جمعه برای آغاز دوره ریاست جمهوری جدید خود سوگند یاد کرد.
بردی محمدوف در انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه گذشته ترکمنستان، با 97.69 درصد آرا به پیروزی رسید.
مراسم تحلیف رئیس جمهور ترکمنستان در کاخ مجلل ریاست جمهوری در مرکز عشق‌آباد، پایتخت این کشور، برگزار شد.
سفیر ایران در کویت: امنیت منطقه هدف ایران است
سفیر ایران در کویت در گفتگو با روزنامه القبس اعلام کرد: هدف ایران، تقویت ثبات و آمنیت در منطقه خلیج فارس است.
پایگاه اینترنتی روزنامه کویتی القبس نوشت: علی عنایتی، سفیر ایران در کویت، گفت: سفر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، «در پاسخ به درخواست های مطرح شده به منظور ایجاد دوستی، هماهنگی، آشتی و اولویت بخشی به گفتگو بوده است؛ درخواست‌هایی که گفتگو را تنها راه حل امور می‌داند.»
عنایتی در ادامه این گفتگو با این روزنامه تاکید کرد: این سفر «در جهت پیشبرد افکار و دیدگاه‌های است که به گفتگو، تشویق و از آن حمایت می کند؛ دیدگاه‌هایی که ایران همواره طرفدار آن بوده است. پیش از این سفر، گام‌هایی برداشته شد و برای تکمیل این روند نیازمند گام‌های دیگری هستیم و برای موفقیت این اقدامات، باید تلاش بیشتری داشته باشیم».
سوریه خواستار توقف تجاوزات ترکیه شد
به نقل از العالم؛ وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از تجاوزات خطرناک و مستمر ترکیه به سوریه انتقاد کرد.
دمشق اعلام کرد، تجاوزات ترکیه در راستای دشمنی آشکار رژیم ترکیه از 5 سال پیش است؛ دشمنی که در انواع حمایت نظامی، مادی و لجستیک از گروه های تروریستی مسلح متجلی شده است.
به گزارش «سانا»، وزارت خارجه ادامه داد، دولت سوریه بار دیگر از شورای امنیت می خواهد که مسئولیت حفظ سلام و امنیت بین الملل را بر عهده گیرد و تجاوزات رژیم ترکیه به ملت سوریه را متوقف کند.
تخلیه اضطراری یک فرودگاه در لندن
به گزارش دیلی استار، فرودگاه «استنستد» در لندن پایتخت انگلیس در پی هشداری امنیتی تخلیه شد.
بر اساس گزارش های منتشر شده هشدار امنیتی در اثر استفاده از سیگار در یکی از سرویس های بهداشتی این فرودگاه به صدا در آمده است.
ژنو، مذاکره در باب چگونگی قدرت، قانون اساسی جدید و انتخابات سوریه
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش می دهد: دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه، تاکید کرد: مذاکرات ژنو، چگونگی قدرت در سوریه و قانون اساسی جدید و انتخابات را بررسی خواهد کرد. در همین حال، سخنگوی استفان دی میستورا روز جمعه گفت ترکیب نهایی شرکت‌کنندگان در مذاکرات صلح هفته آینده در ژنو هنوز نهایی نشده است، اما پاسخ‌های مثبتی به دعوتنامه‌های ارسالی دریافت شده است.
2 زخمی، حاصل انفجاری در بغداد
به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، دو نفر بر اثر انفجار بمبی در شمال بغداد، پایتخت عراق، زخمی شدند.
سومریه نیوز با اعلام این خبر به نقل از منبعی پلیس عراق نوشت این بمب صبح امروز در کنار خیابانی در شهرک الشعب واقع در شمال بغداد، پایتخت عراق منفجر شد و بر اثر آن دو نفر زخمی شدند.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود نیروهای امنیتی محل انفجار را احاطه کردند و مانع از نزدیک شدن افراد به این محل می شوند.
لازم به ذکر است، بغداد، پایتخت عراق هر از گاهی شاهد اقدامات خشونت‌آمیز، بمب‌گذاری و حملات پراکنده‌ از سوی تروریست‌ها است که شهروندان و نیروهای دستگاه‌های امنیتی را در مناطق مختلف هدف قرار می‌دهد.
اولین دیدار وزرای خارجه آمریکا و چین
خبرگزاری فرانسه، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، صبح امروز جمعه در حاشیه نشست سران گروه بیست در شهر بن آلمان با وانگ ئی، همتای چینی خود، دیدار کرد.
این نخستین دیدار در سطح وزیران امور خارجه آمریکا و چین، پس از انتخاب دونالد ترامپ، به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا و در شرایط پرتنش بین دو کشور محسوب می شود.
این دیدار صبح امروز در حاشیه نشست گروه بیست در بن صورت گرفت و احتمالا روی موضوعات پرتنش اخیر بین واشنگتن و پکن از قبیل مسئله تایوان، جزایر جنجال برانگیز در دریای چین جنوبی و حتی تجارت متمرکز بوده است.
در پی اختلاف بین پکن و واشنگتن در مورد تایوان پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، مسئله حضور این وزیر چینی در نشست گروه بیست و حتی اصل دیدار وی با همتای آمریکایی‌اش مورد تردید بود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *