سایت خبری پیام ما آنلاین | مدیرعامل گل گهر مطرح کرد: تکذیب بدهی ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومانی گل‌گهر و چادرملو

مدیرعامل گل گهر مطرح کرد: تکذیب بدهی ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومانی گل‌گهر و چادرملو





۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۲۵

مدیرعامل گل گهر مطرح کرد:
تکذیب بدهی ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومانی گل‌گهر و چادرملو
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تکذیب بدهی 2000 میلیارد تومانی گل گهر و چادرملو به دولت خبر داد: در فکر تولید 500 هزار تن فولاد آلیاژی در مجموعه گل گهر هستیم.
ناصر تقی زاده در حاشیه هفتمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران اظهار کرد: بهتر است دولت یک درصد فروش شرکت های معدنی را که می خواهد بگیرد در صندوقی واریز کند و درآمد این صندوق صرف توسعه شرکت های معدنی و فولادی شود.
وی عنوان کرد: بانک سپه، شرکت سرمایه گذاری امید و صندوق بازنشستگی فولاد حمایت های خوبی از مجموعه گل گهر داشته اند و امیدواریم این حمایت ها با قوت ادامه یابد.
وی در خصوص هفتمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن گفت: « به نظر من همایش فوق العاده عالی بود که باید جایگزین همایشها و سمینارهای مشابه در کشورهای اطراف حتی ترکیه شود چرا که هم تولید فولاد و هم تولید سنگ آهن ایران در منطقه بالاست و هم معادن سنگ آهن زیادی داریم و این باعث شرمندگی ماست که برخی اوقات مجبوریم برای شرکت در چنین سمینارهایی به مناطقی مانند دوبی برویم».
تقی زاده با اشاره به لغو سفر رییس جمهور به سیرجان افزود: « ظرف این چند روزه بیش از 51 میلیمتر بارندگی در گل گهر رخ داده که منجر به وقوع سیل هم شده است. بنابراین اگر هم سفر انجام می شد اصولا امکان بازدید از گل گهر و پروژه ها وجود نداشت. قرار بود در این سفر دو پروژه آهن اسفنجی شرکت توسعه آهن و فولاد با ظرفیت 1.7 میلیون تن و نیروگاه 330 مگاواتی در گهر انرژی افتتاح شوند و دو قرارداد 1.2 میلیون تن آهن اسفنجی جهان فولاد سیرجان و 3 میلیون تن ورق فولادی و ذوب در توسعه آهن و فولاد امضا شوند. البته روند کاری ما ادامه دارد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد سفر آقای روحانی به سیرجان باشیم».
وی با نادرست خواندن خبر یکی از خبرگزاری ها مبنی بر بدهی 2هزار میلیارد تومانی گل گهر و چادرملو به دولت گفت: « اصلا چنین چیزی نیست و صراحتا این خبر را تکذیب می کنیم. بدهی ما به دولت تقریبا صفر شده است. در مورد چادرملو هم تا جایی که اطلاع دارم همین طور است. ما چک هایی را از واحدهای فولادی گرفتیم و در اختیار آنها قرار دادیم و این چک ها به تدریج در حال پاس شدن هستند. بنابراین اصلا بحث 2000 میلیارد تومان بدهی درست نیست. از ابتدا هم این میزان بدهی نداشتیم.»
وی تصریح کرد: « 24 درصد از سهام ما متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد و بخشی دیگر هم مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری است. ما هر کاری برای تقویت این صندوق ها بتوانیم انجام می دهیم. نقش این صندوق ها بسیار پراهمیت است و در عین حال باید مراقب سرمایه گذاری ها باشند تا در حوزه های سودده سرمایه گذاری کنند مانند گل گهر و چادرملو. در عین حال انتظار ما، از صندوق های سهامدار ما این است که درک کنند که شرکت ما در حال توسعه است و نباید انتظار تقسیم سود را داشته باشند. بعد از 4 تا 5 سال شرکت ما سودده شده و می توانیم مشکلات صندوق را برطرف کنیم».

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *