سایت خبری پیام ما آنلاین | آبگیری سازه های آبخیزداری، زمینه ساز کاهش پیامدهای خشکسالی و کمبود منابع آبی

آبگیری سازه های آبخیزداری، زمینه ساز کاهش پیامدهای خشکسالی و کمبود منابع آبی





۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۱۳

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به نقل از معاون آبخیزداری آن اداره کل، متعاقب بارندگی های روزهای اخیر، سازه های آبخیزداری احداث شده طی سنوات گذشته ( مثل بندهای خاکی، و سنگ سیمانی کوتاه، حوضچه های بخش سیلاب و گوراب ها) آبگیری شده و علاوه بر عملکرد مطلوب و تحقق اهداف اولیه احداث آنها، باعث پیشگیری از وقوع سیلاب های مخرب شده و در تقویت منابع آب های زیرزمینی، و کاهش پیامدهای ناشی از خشکسالی نقش موثری را ایفا کرده اند. شجاعی که از نزول رحمت الهی و باران های روزهای اخیر که باعث مسرت و شادمانی کشاورزان، دامداران، مرتعداران و ساکنین حوزه های آبخیزشده بود، راضی و خشنود به نظر می رسید، جهت جلوگیری از پیامدهای ناشی از بهره برداری های غیر اصولی از تاسیسات آبخیزداری توصیه هایی را ارائه نمود که اهم آن جهت اطلاع ساکنین حوزه های آبخیز و اهالی پایین دست و حومه این تاسیسات به اطلاع عموم می رسد.
– از باز بودن لوله های تخلیه تعبیه شده در بدنه بندهای کوتاه اطمینان حاصل نموده و ازبستن آنها اکیدا خودداری نمایند.
– سرریز این بندها که محل تخلیه آب مازاد می باشد بایستی آزاد بوده و چنانچه خار و خاشاک و یا تنه درختان و یا هر مانع دیگری مسیر آنها را مسدود کرده است سریعا بازگشایی شود.
– از عنایت به حوادث ناگوار سال های گذشته که منجر به فوت برخی اهالی ساکن در حوزه های آبخیز شده است، از نزدیک شدن به محل حوضچه این تاسیسات اکیدا خودداری گردد.
– ازکاشت نهال و غرس هرگونه قلمه و نهال در بدنه بندهای خاکی خودداری شده و چنانچه هر یک از بندها در اثر شکاف یا آبگذر دچار آسیب شده اند مراتب از طریق شماره تلفن رایگان و شبانه روزی 1504 به اطلاع مسئولین مربوطه در اداره کل برسد.
– نامبرده در پایان با دعوت از عموم مردم به منظور بجای آوردن سجده شکر به واسطه نزول رحمت الهی از آنان خواست تا با عمل به توصیه های کارشناسان به گونه ای عمل نمایند که این نعمت، نعمت باقی بماند وسبب نگرانی نشود.

رفع تصرف یک هکتار
از اراضی دولتی
به گزارش روابط عمومی اداره راه و شهرسازی رفسنجان آقای علی عباسی‌پور رییس آن اداره اعلام کرد درتاریخ 26/11/95 در اجرای دستور دادستان محترم شهرستان و با حضور مامورین نیروی انتظامی و عوامل حفاظت از اراضی دولتی نسبت به رفع تصرف یک هکتار از اراضی دولتی پلاک 2094 اصلی از بخش 9 کرمان واقع در حدفاصل نوبهار ده شفیع و سفته زین آباد در شهر رفسنجان اقدام گردید. در ادامه رییس اداره راه و شهرسازی رفسنجان از همه شهروندان درخواست نمود به منظور حفاظت از اراضی دولتی و حفظ حقوق بیت المال در صورت مشاهده هرگونه اقدامی مبنی بر تصرف اراضی دولتی سریعا به شماره 34322086 و 34327206 تماس و مراتب را اعلام نمایید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *