پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جایگاه مردمی بسیج سازندگی زمینه ساز اقتصاد مقاومتی

جایگاه مردمی بسیج سازندگی زمینه ساز اقتصاد مقاومتی





۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۱۵

اولین جلسه هماهنگی استانی در خصوص برنامه اجرائی مشترک اقدامات تفاهم‌نامه منعقد شده فی مابین سازمان بسیج سازندگی کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد. در این جلسه، مهندس رجبی زاده ضمن تشریح وضعیت منابع طبیعی استان، روند بیابان زدائی و بحران آب، تفاهم نامه ی موجود را زمینه‌ی مناسبی جهت اجرای فعالیت ها با رویه جهادی دانست و گفت: همکاری با بسیج سازندگی می تواند با اجرای صحیح کار و صرفه جوئی مناسب، بهره وری را افزایش داده و زمینه ظهور و بروز شعار امسال را فراهم نماید. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان از تمامی همکاران خود خواست با توجه به کمبود وقت و از دست رفتن زمان های طلائی جهت انجام فعالیت های بیابان زدائی براساس دستور العمل و ضوابط فنی، اجرای این پروژه ها را درشهرستان های دارای اعتبارات مصوب ملّی در دستور کار قرار دهند.
رئیس بسیج سازندگی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: بسیج با توجه به توان، تعهد و تخصصی که ما حصل عضویت و علاقمندی تمامی اقشار جامعه است، می تواند ضمن برنامه ریزی مدون و تحت نظارت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان اهداف دولت در این زمینه را تحقق سازد.

در دهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان:
از اقدامات ارزنده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر تجلیل شد
طی لوحی از سوی دکتر بابک ال‌طه، دبیر هیات امنای استان کرمان در دهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان از تلاش ها و اقدامات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر تجلیل شد. در این لوح آمده است:
جناب آقای دکتر وحید خطیبی/ ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر
بدینوسیله مراتب سپاس خود را از تلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه جنابعالی در زمینه پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی و رفع مشکلات واحد بردسیر تقدیم می‌دارم. از درگاه ایزدمنان دوام عزت و سلامت، تداوم حضور و تاثیر آن بزرگوار در راستای دستیابی به اهداف عالیه دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه پایدار جمهوری اسلامی ایران را مسالت دارم.

برگزاری جشنواره سنتی آیین‌های سرزمین من در مدارس ابتدایی سما واحد کرمان
نخستین جشنواره آیین‌های سنتی، بازی‌های محلی، صنایع دستی و غذاهای محلی استان کرمان با نام آیین‌های سرزمین من، در مدارس ابتدایی پسرانه و دخترانه سما واحد کرمان برگزار شد. جشنواره سنتی آیین‌های سرزمین من در سه محور بازی‌ها، غذاها و آئین‌های بومی و با همت اعضای انجمن اولیا و مربیان برگزار شد. هدف از برگزاری این برنامه آشنا کردن دانش‌آموزان با فرهنگ استان بود. غرفه‌های این جشنواره از شهرستان‌های کرمان شامل خرمای بم، حصیربافی و پرتقال شهداد، گلاب و عرقیات لاله‌زار بردسیر، محصولات باغی و میوه جیرفت، قالی راور، لبنیات محلی رابر، عسل و روغن حیوانی بافت، صنعت چاقوی راین، پته و مس کرمان، تابلوهای منبت و معرق، گیاهان دارویی و … بود. در بخش دیگر از این جشنواره دانش‌آموزان بازی‌های محلی همچون چوچاپ، ماچلوس، یه قل دو قل، مجد مجو هویزه، هفت سنگ و چوب کلا‌‌کا را بازی کردند و با آیین‌های بومی مانند جشن شب یلدا، رسومات جشن ازدواج و … آشنا شدند. اجرای موسیقی محلی توسط دانش‌آموزان با پوشش سنتی و نمایش بیش از 170 جلد کتاب در زمینه آیین و سنن، گویش، غذاهای محلی و … استان کرمان با همکاری سازمان میراث فرهنگی و بنیاد کرمان شناسی از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *