پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | 4 گوشه

4 گوشه





۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۳۵

ورود 49 بالگرد آمریکا به آلمان
به گزارش پرس تی وی ؛ در ادامه افزایش حضور نظامی آمریکا و ناتو در شرق اروپا به بهانۀ مقابله با «تهدید روسیه»، ده‌ها فروند بالگرد شینوک، آپاچی و بلک هاوک در بندر برمرهافن آلمان تخلیه شده است. به گزارش خبرگزاری آلمان، 49 فروند بالگرد و چندین دستگاه خودروی زرهی تیپ رزمی هوایی دهم ارتش آمریکا که در پایگاه فورت درام در نیویورک مستقر بودند، وارد آلمان شدند. اغلب این تجهیزات نظامی به پایگاه نظامی ناتو در شهر کوچک ایلشم آلمان و باقی آن‌ها به کشورهای اروپای شرقی مانند رومانی و لتونی ارسال خواهند شد.
درخواست مصر برای بازگشت سوری ها به اتحادیه عرب
شبکه خبری المیادین یط یک خبر گزارش داد ؛ کمیسیون امور عربی پارلمان مصر با صدور بیانیه ای، خواست که سوریه بار دیگر به جایگاه خود در شورای اتحادیه عرب بازگردد و اعلام کرد که وضعیت کنونی دیگر قابل قبول نیست. این بیانیه ضمن اشاره به آخرین تحولات بحران سوریه بر اساس نتایج به دست آمده از نشست آستانه، بر ضرورت حفظ موسسات و نهادهای دولتی سوریه تاکید کرد. پارلمان مصر با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و استقلال سوریه، اعلام کرد: مردم سوریه حق دارند که آینده کشور خود را از طریق انتخابات و با در نظر گرفتن منافع کشورشان رقم بزنند.
ورود نظامیان اسرائیلی به بحرین
پایگاه خبری میدل ایست پانوراما از ورود 60 نیروی ویژه رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی بحرین خبر داد. به گفته منابع آگاه، هیأتی که به استقبال این گروه (60 نفره) آمده است، شماری مأمور امنیتی بودند که با خودروهای متعلق به وزارت کشور (بحرین)، این اشخاص را به مکان نامعلومی منتقل کردند. طبق گزارش‌ها، ورود این شصت نفر باعثِ افزایش حضور مأموران امنیتی شده است. مأموران همچنین به هیچ کس اجازه عکس‌برداری ندادند و حتی مانع از ادامه عکسبرداری برخی مسافران شدند. روزنامه تایمز آو اسرائیل به نقل از وزیر همکاری منطقه‌ای اسرائیل فاش کرد که منامه و تل آویو، روابط اقتصادی دارند و در زمینه تعلیم به شماری از نیروهای پلیس ضد شورش با بحرین همکاری می‌کنند.
نشست صلح سوریه 23فوریه در ژنو
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد ؛ دفتر استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که مذاکرات ژنو درباره بحران سوریه بیست و سوم ماه جاری میلادی آغاز می‌شود. بر اساس این گزارش، دی‌میستورا ارسال دعوتنامه‌های رسمی مربوط به مذاکرات ژنو را آغاز کرده است. یارا شریف سخنگوی دی‌میستورا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که حدود 20 دعوتنامه برای معارضان سوریه ارسال شده است و سایر دعوتنامه‌ها نیز در حال ارسال است.
عدم صدور ویزای آمریکا برای نماینده سنای پاکستان
به نقل از رویترز، یکی از مقامات پارلمان پاکستان گفت خودداری آمریکا از صدور به موقع روادید برای نایب رئیس سنای پاکستان برای سفر به آمریکا باعث شد تا اسلام آباد روز دوشنبه نشستی با حمایت سازمان ملل متحد را تحریم کند. هنوز مشخص نیست اینکه سناتور عبدالغفور حیدری نتوانسته است به موقع روادید آمریکا را دریافت کند به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخصوص ممنوعیت صدور روادید برای اتباع هفت کشور اسلامی مربوط می شود یا خیر. حیدری از رهبران حزب «جمعیت علمای اسلام» پاکستان است.
سیمور: برجام توافقی همه جانبه است
به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، مشاور سابق اوباما تصریح کرد دولت ترامپ باید به برجام پایبند باشد. گری سیمور، مشاور ارشد هسته‌ای باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، که در حال حاضر استاد دانشگاه هاروارد است در گفتگو با این شبکه از دانشگاه کمبریج در ماساچوست آمریکا گفت: «دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، باید توافق هسته‌ای ایران را حفظ کند؛ زیرا گزینه بهتری وجود ندارد. آمریکا نمی تواند به صورت یکجانبه این توافق را باطل کند. این کار آمریکا سبب خواهد شد کشورهای دیگری که به مذاکرات برای رسیدن به این توافق کمک کردند یعنی گروه 1+5 ناراحت شوند.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *