پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | معاون استاندار کرمان: باید جهش صادراتی استان تداوم یابد

معاون استاندار کرمان: باید جهش صادراتی استان تداوم یابد





۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۵۹

معاون استاندار کرمان:
باید جهش صادراتی استان تداوم یابد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: باید جهش صادراتی استان تداوم یابد زیرا زمینه های صادراتی زیادی در استان کرمان وجود دارد و خوشبختانه در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در این زمینه خوب کار شده اما باید نهادهای ذی ربط تلاش بیشتری داشته باشند.
محمدرضا فتوت در ادامه افزود: توسعه صادرات یکی از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی است و تاکید و اولویت بر تولید داخلی با نگاه به صادرات یکی از اصل های 24 گانه اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، زمینه و امکانات مناسبی در استان کرمان فراهم شده به طوری که هم اکنون یکی از استان های برتر در زمینه صادرات هستیم، بیان کرد: در حوزه شرکت های دانش بنیان، کشاورزی، صنعت و معدن اتفاقات خوبی در صادرات در استان افتاده و باید روی پتانسیل ها و اولویت های استان و بخش هایی که نیاز است بیشتر کار شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان ادامه داد: سال گذشته با انجام یک حرکت کوچک، جهشی در صادرات خرما انجام شد و در زمینه های دیگر این امکان وجود دارد و یکی از راه ها حضور در نمایشگاه های خارجی است و حضور شرکت ها و افراد موثر در نمایشگاه های خارجی مهم است و باید پتانسیل های استان را نشان داده و معرفی کنند.
وی افزود: باید جهش صادراتی استان تداوم یابد زیرا زمینه های صادراتی زیادی در استان کرمان وجود دارد و خوشبختانه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خوب کار شده اما باید نهادهای ذی ربط تلاش بیشتری داشته باشند.
فتوت با اشاره به برگزاری نمایشگاه های مختلف در کرمان، پیشنهاد داد: برخی از جشنوارهایی که در سطح استان و شهرستان های مختلف برگزار می شود، در نمایشگاه نیز حضور یابند. وی با اشاره به صدور برخی کالاهای استان کرمان از گمرکات دیگر، گفت: اگر بتوانیم این آمار را گرفته و در حوزه استان لحاظ کنیم بهتر است. معاون استاندار کرمان تاکید کرد: باید چالش های حوزه صادرات بررسی و برای بهتر شدن وضعیت در سال آینده برنامه ریزی کنیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *