پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نحوه درست دست دادن

نحوه درست دست دادن





۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۵۱

نحوه درست
دست دادن
دست دادن آدابی دارد و بسیاری معتقدند که می توان از نحوه دست دادن افراد به شخصیت او پی ببرد و بسیاری از ما به این نکات ریز آشنایی نداریم و با دست دادن به طرف مقابل پیام هایی را انتقال می دهیم که شاید اصلاً منظور یا نیت ما نبوده است پس باید تعدادی از آنها را با هم یاد بگیریم:
مدل صحیح دست دادن
زمانیکه می خواهید دست بدهید بجای اینکه پشت دست نمایان شود، کف دست نمایان و به حالت پذیرا بودن طرف مقابل دست بدهید.
در هر چیزی رعایت کردن حدتعادل مناسب است و چیزی که می تواند تعیین کننده باشد ببینید طرف مقابل شما به چه صورت دست می دهد و شما کمی محکم تر از او دست بدهید.
دست دادن محکم (نه آنقدر محکم که دست فرد مقابل شما اذیت شود) و همراه با لبخند نشاندهنده ی شور و اشتیاق ملاقات و آشنایی با طرف مقابل می باشد.
زشت ترین و ناپسندترین
شکل دست دادن
همین الان که دارم این حالت را پیش خود تجسم می کنم و آن را برای شما می نویسم، فکر می کنم تا چقدر زیاد می تواند بد باشد، مدل دست دادن با سرانگشتان و شل دست دادن هست.
اگر فردی اینگونه با شما دست می دهد، نشاندهنده حس تکبر و غرور فرد به شما است که برای شما ارزشی قائل نمی شود که حتی حاضر نیست بصورت کامل و محکم با شما دست بدهد، حس زوری بودن و عدم صمیمیت و این حس را انتقال می دهد که من تمایلی برای ارتباط زیاد و صمیمی با شما را ندارم .
اگر نشسته هستید و فردی ایستاده به شما دست می دهد حتماً به احترام او بلند شوید و ایستاده دست بدهید و این وظیفه شماست که ابتدا بلند شوید، دست بدهید و ایشان را دعوت به نشستن کنید.
بهترین شکل دست دادن
طوری دست بدهید که کل دست شما با شخصی که دست می دهید در تماس باشد و کامل به هم بچسبند و کمی به همدیگر فشار دهید یک نکته ضروری اگر در حال خوردن و نوشیدن هستید لطفاً ظروف را با دست چپ بگیرید که هم شما و هم طرف مقابل شما با راحتی بیشتر، مدت زمان کمتر بتواند دست بدهد و همچنین اگر دست شما چیزی از غذا و نوشیدنی به روی آن ریخت دست چپ شما باشد و نه با دست راست که می خواهید دست بدهید.
دست دادن با دست عرق کرده، کثیف مطلقاً ممنوع!
آیا شما زمانیکه فردی دستش خیس یا عرق کرده باشد دست می دهید چه حسی دارید؟ در این مواقع اگر دستتان حتی اگر خیس یا عرق کرده می باشد از فرد عذرخواهی کنید و موضوع را به طرف مقابل بگویید و سر خود را به نشانه احترام کمی فقط کمی پایین آورده و لبخندی بزنید و به گفتگوی خود ادامه دهید و یا سریع دست خود را خشک کنید.
نگه داشتن دست
برای رها کردن بعد از اینکه دست دادید کمی دست خود به آرامی و به تدریج شل کنید و طرف مقابل نیز خواهد فهمید که موقع این است که دست خود را باید رها کند، در این صورت است که هیچ گونه ناراحتی و حس بدی به طرف مقابل دست نمی دهد و البته نگه داشتن دست برای مدت ۵-۴ ثانیه کافی و ضروریست و در این زمان کم رسم است که افراد دست یکدیگر را تکان می دهند و به حالت لغزان در می آورند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *