پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | 4 گوشه

4 گوشه





۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۵۱

همبستگی کامل، عاملی برای دفع آفت تروریسم
به گزارش شبکه تلویزیونی المصریه، صبح روز دوشنبه (25بهمن) میشل عون رئیس جمهور لبنان با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به صورت تلفنی گفتگو کرد.
اطمینان داریم مصر می تواند به یافتن راهکارهایی برای بحران های منطقه و در رأس آنها بحران سوریه کمک کند. بدون همبستگی کامل بین کشورها و همکاری بین آنها راهی برای از بین بردن آفت تروریسم در منطقه پیدا نخواهد شد.

اوباما در کمین دولت ترامپ
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در تفسیری به قلم پل اسپری نوشت: باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ارتشی از آشوبگران دارد که تعداد آنها بیش از 30 هزار نفر است و به مبارزه با جانشین جمهوریخواه خود خواهد پرداخت. اوباما هم از محلی در فاصله کمتر از دو مایلی کاخ سفید آنها را هدایت خواهد کرد.
به اعتقاد نویسنده در اقدامی بسیار نامتعارف اوباما در پشت صحنه تلاش می کند دولتی در سایه تشکیل دهد تا نه تنها از میراث در معرض خطر خود محافظت کند بلکه برنامه های دولت جدید را نیز هدف حمله قرار دهد.

داعش به تانک مجهز شد
به نقل از پایگاه خبری العهد، بسیج مردمی عراق اعلام کرد: گروه تروریستی داعش در هجوم گسترده خود به غرب موصل، برای اولین بار از تانک استفاده کرد.
به گزارش این نیروها، گروه تروریستی داعش با استفاده از 200 نفر از عناصر خود، شمار زیادی خودروی بمب‌گذاری شده و چندین تانک به مناطق «عین طلاوی»، «عین حسان» و «شرایع» در غرب تلعفر حمله کردند تا بتوانند ضمن تسلط مجدد بر این منطقه، راه نفوذی به مرزهای سوریه پیدا کنند.
نیروهای بسیج مردمی عراق ضمن مقابله با هجوم تروریست ها به این مناطق، بیش از 50 تروریست از جمله سرکرده میدانی این عملیات را به هلاکت رساندند و 17 خودروی بمب گذاری شده را منهدم کردند.

آمریکا، عضو ناظر آستانه در 15فوریه
به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه میخاییل باگدانوف ، معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص اطلاع داد.
وی به خبرنگاران گفت: « ما برای حضور نماینده ی ایالات متحده ی آمریکا به عنوان ناظر در این مذاکرات حساب کرده ایم.»
معاون وزیر امور خارجه روسیه دقیقا مشخص نکرد که چه کسی نماینده ی واشنگتن در این دیدار خواهد بود. باگدانوف گفت: « بار پیشین سفیر آمریکا حضور داشت. اکنون آمریکا باید تصمیم بگیرد که چه کسی بیاید.»
به گفته ی وی « ترکیه، ایران ، روسیه و اردن اعضای ضامن در این مذاکره خواهند بود». ضمنا در این دیدار نماینده ی سازمان ملل متحد نیز حضور خواهد داشت.

ممنوعیت پخش اذان در اسرائیل
به نقل از ایسنا، کمیته وزارتی قانونگذاری کابینه اسرائیل روز یکشنبه نسخه تعدیل شده قانون «محدودیت پخش اذان» را به تصویب رساند و به موجب آن استفاده بلندگوهای مساجد برای پخش شعائر دینی از ساعت ۱۱ شب تا ساعت هفت صبح ممنوع خواهد بود.
به موجب این قانون، مساجدی که از رعایت این قانون (پس از تصویب نهایی آن) سرپیچی کنند، ۱۲۰۰ دلار جریمه پرداخت خواهند کرد.
پیش نویس این قانون باید در سه شور در کنست تصویب شود تا به قانون قابل اجرا تبدیل گردد.
کمیته وزارتی امور قانونگذاری اسرائیل در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ پیش نویس این قانون را مورد بررسی قرار داده بود، اما در آن زمان اعتراض «یعقوب لتزمن» وزیر بهداشت و رئیس حزب «یهودیان توراتی» مانع از تصویب این قانون شد.
البته این وزیر صهیونیست بعد از محدود شدن این قانون به ساعت ۱۱ شب تا هفت صبح که باعث می‌شود ممنوعیت پخش اذان تنها اذان صبح را شامل شود، اعتراض خود را پس گرفت. دولت فلسطین تصویب پیش نویس قانون ممنوعیت پخش اذان را محکوم کرد.

تعقیب فردی شبیه به هیتلر در اتریش
چنانچه رفتار این مرد تبلیغ برای رهبر حزب نازی باشد، طبق قانون مجرم است.
به گزارش از انصاف نیوز، پلیس اتریش در جستجوی مردی است که گفته می‌شود با شکل و شمایل آدولف هیتلر در زادگاه او، براوناو ام این، دیده شده است.
اهالی شهر زادگاه هیتلر به روزنامه «اوبراوستررایشیشن ناخریشتن» اطلاع داده اند که مرد ۲۵ تا ۳۰ سال دارد و بی‌نهایت به رهبر حزب ناسیونال سوسیالیست (نازی) شبیه است. آرایش موی سر و سبیل چهارگوش او کاملا همانند هیتلر است و اونیفورمی شبیه نظامیان جنگ جهانی دوم نیز به تن دارد.
سخنگوی دادستانی اتریش گفته است، چنانچه هدف مرد شبیه هیتلر، تجلیل از پیشوای آلمان نازی باشد، عمل او جرم محسوب می‌شود.
در اتریش، هرگونه تبلیغ برای پیشوای رایش سوم طبق قانون ممنوع است.
به تازگی دولت اتریش خانه‌ی زادگاه هیتلر را ضبط کرد، زیرا نگران بود که این بنا به زیارتگاه افراد نئونازی بدل شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *