پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گوترش: ایران یک کشور ریشه دار و با تاریخ است

گوترش: ایران یک کشور ریشه دار و با تاریخ است





۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۴۷

گوترش: ایران یک کشور ریشه دار و با تاریخ است
به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در مصاحبه با این شبکه گفت: سوریه یکی از دشوارترین آزمون ها برای سازمان ملل است. ملت سوریه از کابوس هولناکی رنج می‌برد.
وی افزود: آنچه در موصل رخ می‌دهد به علت اوضاع سوریه است.
دبیرکل سازمان ملل گفت: نبود راه حل فراگیر سیاسی در سوریه، باعث تقویت گروه داعش می شود. حل سیاسی در سوریه می تواند به پایان کار داعش در این کشور منجر شود.
گوترش افزود: درباره نشست اخیر مخالفان سوری در ریاض برای تشکیل هیئت واحد مذاکره کننده خوشبین هستم. سفر من به منطقه برای تشویق همکاری با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) است. سفر من به منطقه برای بررسی اوضاع یمن، لیبی و عراق است.
وی در ادامه با اشاره به کارشکنی آمریکا برای انتخاب نخست‌وزیر سابق فلسطین به عنوان نماینده سازمان ملل در لیبی گفت: لیبی از دودستگی رنج می برد و باید به این کشور کمک کنیم. از مخالفت آمریکا با نامزدی سلام فیاض به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی متاسف هستم. سلام فیاض برای این ماموریت فرد مناسبی بود. دبیرکل سازمان ملل درباره یمن نیز خاطرنشان کرد: باید به مرحله‌ای برسیم که همه طرف ها در یمن خود را برنده بدانند. رنج ملت یمن و اوضاع فاجعه‌بار در این کشور قابل قبول نیست. گوترش بدون اشاره به جنایت متجاوزان سعودی در یمن گفت: همه طرف‌ها در یمن باید سلاح را کنار بگذارند. عملیات سیاسی در یمن باید به گونه ای باشد که همه طرف‌ها در آن برنده باشند.
دبیرکل سازمان ملل در بخشی دیگر از اظهاراتش مدعی شد: تنها راه حل در فلسطین، راهکار تشکیل دو کشور است. شهرک ها (غیرقانونی صهیونیست‌ها) موانع جدیدی را در برابر این راهکار ایجاد می کند. شهرک‌سازی اسرائیل در زمین های فلسطینی ها باید متوقف شود. وی درباره کشورمان نیز گفت: ایران یک کشور با تاریخ و فرهنگ ریشه‌دار است و این کشور باید جایگاه خود را در منطقه داشته باشد. منافع ایران نباید بر کشورهای منطقه تاثیر بگذارد.
دبیرکل سازمان ملل در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: دودستگی در شورای امنیت، کارآیی این شورا را برای مقابله با بحران‌های بین‌المللی کاهش داده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *