پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با حکم وزیر ورزش و جوانان منصوب شد محمد تقی امیری جوان‌ترین مدیر کل استان

با حکم وزیر ورزش و جوانان منصوب شد محمد تقی امیری جوان‌ترین مدیر کل استان





۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۳۲

با حکم وزیر ورزش و جوانان منصوب شد
محمد تقی امیری
جوان‌ترین مدیر کل استان
پس از 7 ماه اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان صاحب مدیر شد و دکتر محمد تقی امیری خراسانی با 33 سال سن، به عنوان جوانترین مدیر استان به این سمت منصوب شد. درابتدای آئین تودیع و معارفه مدیر کل جدید که با حضور دکتر امیررضا خادم، معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، علی رضا رزم حسینی، استاندار و تنی چند از مسئولین، ورزشکاران و غیره برگزار شد، محمود محمودی نیا، مدیر کل سابق اداره ورزش و جوانان استان کرمان اظهار داشت: خدمت به مردم به ویژه خدمت به حوزه ورزش و جوانان یک توفیق است که از من سلب و خوشبختانه نصیب کسی شد که جوانی ورزشی است و تحصیلات عالی هم دارد.
محمودی نیا با اشاره به اینکه همواره کارِ گروهی مد نظر من بوده است بیان کرد: در دوران خدمت بنده همکاران زیادی به من کمک کرده اند و اگر حرکت رو به جلو و رضایتمندی مشاهده شده متعلق به همکارانم بوده است چراکه در این حوزه کسانی پای ورزش استان ایستاده اند که از صادق ترین و بی ریاترین افراد هستند.
متاسفانه ورزش استان کرمان در شاخص بالایی قرار ندارد
دکتر خادم نیز با اشاره به ظرفیت های بالای استان کرمان در تمامی زمینه ها اعم از سیاسی و فرهنگی و هنری، از وضعیت ورزش استان کرمان گله کرد و گفت: متاسفم که شاخص بالایی در ورزش استان کرمان وجود ندارد اما باید این اتفاق بیفتد و شاهد پیشرفت ورزش قهرمانی و پهلوانی در این زمینه باشیم.
وی ضمن سپاس و فدردانی از زحمات دیبا کلانتری که در این مدت 7 ماه سرپرستی این اداره را به عهده داشتند و به خوبی از عهده وظایف خود برآمدند اظهار کرد: از مدیریت جدید سه خواسته و طلب داریم؛ اول اینکه می خواهیم تعامل خوبی با فعالان بخش ورش و مسئولان و ورزشکاران و همچنین با استانداری و نمایندگان مجلس برقرار کند. دوم فعال تر کردن بخش جوانان است که تاکید وزیر جدید ورزش و جوانان هم هست. تا کنون12 سرای جوانان در 12 استان فعال کرده ایم و با توجه به بودجه خوبی که در این زمینه تخصیص یافته امید داریم هرچه زودتر در 19 استان دیگر هم شاهد فعال شدن سرای جوانان باشیم و سوم هم رونق بخش ورزش بانوان است. ورزش بانوان پتانسیل خوبی دارد و اگر به آن توجه خاص و ویژه شود، شاهد پیشرفت خوبی در آن خواهیم بود. خادم در بخش دیگری از سخنانش از آیت الله هاشمی به نیکی یاد کرد و گفت: علاقمند بودم در این نشست و بین کرمانی ها به صورت عمومی و بین جوانان و ورزشکاران استان قرار بگیرم و در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی بگویم که الگوی مدیریت، تدبیر، توان و ستون انقلاب بود و خدمات وی در آینده و برای آیندگان ثابت خواهد شد زیرا با تمام بی مهری ها و کم لطفی را تحمل کرد و سکوت کرد و هر کاری از دستش برآمد انجان داد.
ورود هیات های ورزشی به بنگاه های سیاسی، آفت است
استاندار کرمان هم در این مراسم با اشاره به اینکه عمدتا این جابه جایی ها واگذاری مسوولیت ها است به ویژه در شرایطی که منابع مالی کم و بودجه ناکافی است و خیلی از افراد راغب به پذیرش مسوولیت ها نیستند، گفت: از همان روزی که محمودی نیا معرفی شد قرار بود ورزش مردمی شود و این قرار همچنان پابرجا است و همانطور که اقتصاد مقاومتی در استان مردمی شده و ظرفیت جدیدی پدید آمده و همین مساله موجب شده است 18 موسسه اقتصادی در استانی که پایلوت اقتصاد مقاومتی شده حضور یابند، این مساله نقطه عطف و ظرفیت بزرگی برای ورزش استان نیز محسوب می شود.
رزم حسینی با اشاره به اینکه ورزش استان باید مردمی شود بیان کرد: وجود فضای موجود را به فال نیکی می گیریم، ضمن اینکه استان کرمان تا امروز در مسیر تعاملی حرکت و از دعوای های سیاسی پرهیز کرده است، از این به بعد هم روال همین گونه خواهد بود و از همه مدیران استان انتظار می رود تا می توانند به کار حرفه ای و تخصصی خود بپردازند و برای اداره و استان حاشیه ایجاد نکنند.
وی همچنین تاکید کرد: هیات های ورزشی نباید بنگاه سیاسی شوند ولی متاسفانه این مساله به یک آفت تبدیل شده است، در حالیکه افراد متخصص باید روسای هیات های ورزشی شوند و حتما از خرد جمعی برای اداره ورزش و جوانان استفاده خواهد شد.
نتوانسته ایم بین ورزش، جوانان و استانداری رابطه خوبی ایجاد کنیم
استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید در عرصه بسیار گسترده جوانان فکر و به نیازهای آنها توجه شود، گفت: ما خیلی تلاش کردیم که بین حوزه ورزش و جوانان و استانداری اتصال ایجاد شود اما چندان این اتفاق رخ نداد و انتظار داریم با حضور مدیریت جدید این مساله محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: برای مردمی کردن ورزش باید از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها در استان همچون مساجد، تکایا، مدارس و … استفاده شود، ضمن اینکه لازم است در حوزه بانوان که کاستی هایی در سطح استان و ملی وجود داشته است، نواقص را مرتفع کنیم و در این زمینه گام های مثبتی برداریم.
نیازمند همکاری و یاری همگان هستم
مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این مراسم گفت: ورزش و جوانان مجموعه گسترده ای است که امیدارم هدایت این مجموعه با همکاری همه و به درستی انجام شود.
وی افزود: به دلیل گستردگی استان، جمعیت جوان، منابع و پتانسیل های طبیعی و صنعتی و … مدیریت امور ورزش و جوانان نیازمند برنامه ریزی است، از این رو در جهت مدیریت این مجموعه با راهبردهای ورزشی و راهبردهای امور جوانان عمل خواهد شد که ادامه راه مدیران گذشته و استفاده از نظرات کارشناسان و پیشکسوتان خواهد بود.
امیری خراسانی گفت: در کنار توسعه همه جانبه ورزش و جوانان استان، توسعه ورزش های قهرمانی و ورزش های بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود و قصد داریم با پیگیری و جلسات بهینه گام مثبتی در این مسیر برداریم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اظهار کرد: در زمینه راهبردهای امور جوانان و جهت توسعه امور جوانان، تعالی بخشی به ابعاد شخصیتی جوانان، اوقات فراغت جوانان و … تلاش خواهیم کرد و در این راه نیازمند یاری همگان هستیم.
وی در پایان با اشاره به پایبندی ورزش و جوانان استان به اخلاق مداری خاطرنشان کرد: تحقق تمامی این اهداف با کمک جوانان، پیشکسوتان، همکاران، اصحاب رسانه، مردم و … محقق خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *