پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | 4 گوشه

4 گوشه





۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۱۶

هشدار ترامپ به روحانی
به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه لفاظی‌هایش را علیه ایران شدت بخشید و به رئیس جمهور ایران هشدار داد «بهتر است مراقب حرف‌هایش باشد.»
فرانس پرس نوشت روحانی روز جمعه در مراسم راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، که جمعیتی صدها هزار نفری در آن شرکت کرده بودند ،گفته بود: «باید با مردم ایران با احترام سخن گفته شود.»
وی افزود:« ایرانیان، آن‌هایی را که علیه این ملت از زبان تهدید استفاده می‌کنند پشیمان خواهند کرد. هر کسی که دولت و نیروهای مسلح ایران را تهدید می‌کند باید بداند که ملت ما هوشیار هستند.»

پلیس لندن یک مظنون تروریستی را بازداشت کرد
به نقل از خبرگزاری شینهوا، پلیس لندن روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد یک فرد مظنون به تلاش برای ارتکاب اقدامات تروریستی در فرودگاه گاتویک لندن را بازداشت شد.
طبق بیانیه پلیس لندن، این مظنون، که 44 سال دارد، روز پنجشنبه به محض ورود به فرودگاه گاتویک در پنجاه کیلومتری جنوب لندن از سوی ماموران یگان ضدتروریسم پلیس لندن بازداشت شد.
این مظنون -که از عراق به انگلیس رفته بود- از اهالی هرتفوردشایر این کشور است. وی پس از بازجویی از سوی پلیس فرودگاه گاتویک به اداره پلیس لندن منتقل شد و تحت بازداشت موقت قرار گرفت.

دیدار ترامپ و شینزو آبه
نخست وزیر ژاپن در جهت تقویت روابط این کشور با ایالات متحده به واشنگتن رفت و در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار کرد. ترامپ هم هدف اصلی این دیدار را تقویت رابطه تجاری آزاد با ژاپن خواند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد دو کشور متحدانی هستند که می توانند عامل اصلی برقراری صلح در خاور دور باشند.
شینزو آبه هم گفت: «در یک محیط آرامتر آرزو دارم بیشتر بتوانیم با دونالد درباره آینده جهان، درباره آینده منطقه ما و آینده ژاپن و ایالات متحده بحث و گفتگو کنیم.»

آنکارا و مسکو به دنبال تشکیل کمیسیون
جلوگیری از اشتباه
یک منبع نظامی در ستاد کل ارتش ترکیه از توافق مسکو و آنکارا به منظور تشکیل کمیسیونی مشترک برای جلوگیری از وقوع حوادثی نظیر حمله اشتباهی اخیر نیروهای روسیه به مواضع ارتش ترکیه در سوریه خبر داد.
به گزارش انتخاب، یک منبع در ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرد، ترکیه و روسیه توافق کردند تا پس از حادثه اخیر که منجر به تلفاتی در میان ارتش ترکیه در سوریه شد، با هدف جلوگیری از وقوع رویدادهای مشابه در آینده، کمیسیونی برای انجام هماهنگی‌ها تشکیل دهند.

بازگشت حافظ اسد به حماه
شش سال پس از آنکه مجسمه حافظ اسد توسط شورشیان سوری از ورودی شهر حماه پایین کشیده شد، دولت سوریه امروز بار دیگر آن را به محل سابق‌اش بازگرداند.
به گزارش انتخاب، به نقل از اسکای نیوز عربی، شورشیان سوری شش سال پیش مجسمه حافظ اسد، رئیس جمهوری پیشین سوریه و پدر بشار اسد را در ورودی شهر حماه، مرکز استان حماه به پایین کشیدند و تصاویر آن به شکل گسترده در سراسر جهان پخش شد که به نمادی برای سرنگونی دولت سوریه تبدیل شد.

انقلاب اسلامی، آغازگر حرکت های آزادی
بخش در منطقه
همزمان با سی‌وهشتمین سالروز پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی، مراسم تجلیل و بزرگداشت در سفارت ایران مقیم کابل برگزار شد.
دکتر عبدالله‌عبدالله رئیس اجرایی کشور افغانستان که در این مراسم حضور داشت، سی‌وهشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به مردم ایران تبریک گفت و افزود که انقلاب جمهوری اسلامی ایران تاثیر ماندگار در اوضاع منطقه و فراتر از منطقه داشت و حرکت‌های آزادی بخش را در سراسر دنیا رقم زد.

حمایت جنبش حماس از کنفرانس حمایت
از انتفاضه فلسطین
به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، جنبش حماس در راستای تقویت روابط خود با ایران، درخواست تهران مبنی بر شرکت در کنفرانس «حمایت از انتفاضه فلسطین» را، که از 30 بهمن تا 3 اسفند برگزار می‌شود، را پذیرفت.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره اعلام کرد: با ارسال دعوتنامه از طریق «اسامه حمدان»، مسئول روابط خارجی جنبش حماس، از این جنبش خواستیم در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مشارکت کند.

مخالفت آمریکا با انتخاب نماینده
سازمان ملل متحد در امور لیبی
آمریکا با انتصاب سلام فیاض، نخست‌وزیر سابق فلسطینی به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی مخالفت کرده است.
آنتونیو گوترش، دبیرکل جدید سازمان ملل متحد، آقای فیاض را به عنوان اولین نماینده خود برای حل بحران لیبی انتخاب کرده است.
مشخص نیست که مخالفت آمریکا جلوی چنین انتخابی را خواهد گرفت یا نه. دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *