پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سید حسن نصرالله : موضع ما موضع جمهوری اسلامی است

سید حسن نصرالله : موضع ما موضع جمهوری اسلامی است





۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۱۵

سید حسن نصرالله :
موضع ما موضع جمهوری اسلامی است

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان روز یکشنبه(24بهمن) در مراسم بزرگداشت شیخ «حسین عبید» یکی از اعضای شورای مرکزی این جنبش سخنرانی کرد.
در این سخنرانی که در جریان مراسم بزرگداشت شیخ «حسین عبید» از اعضای شورای مرکزی حزب الله لبنان، انجام شد دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد از هجمه ها علیه حزب الله گفت حزب الله هرنوع آتش بس مورد توافق در سوریه را برای پایان خون ریزی تایید می کند.
در همین راستا، «سید حسن نصرالله» تاکید کرد: زمانی که خبر فقدان شیخ حسین عبید را شنیدم، احساسات زیادی در من ایجاد شد ولی مهم ترین آنها، بازگشت به حقیقت قرآنی بود. هر فردی مرگ را خواهد چشید و این موضوع منطقی است. ما هر روز با مرگ در ارتباط هستیم ولی از آن غافل هستیم و انگار جاودانه خواهیم ماند.
وی در ادامه تصریح کرد: شیخ حسین عبید در زمانی که در شهرهای مختلف افراد باایمان اندک بودند، ایشان در ایمان پیشگام بودند. ایشان از نخستین یاران امام موسی صدر بودند و با علمای مجاهد حاضر در صحنه مانند آیات عظام در ارتباط بودند و در تاسیس حزب الله نیز مشارکت داشتند. بعدها نیز در حزب الله مسئولیت هایی برعهده گرفتند. شیخ عبید همچنین در طول عمرشان نیز مبلغی برای اسلام بودند و در مناطق مختلف حضور داشتند.
وی افزود به عنوان افراد دیندار باید این سوال را مطرح می کردیم که آیا تصمیم ما برای جنگ شرعی است و اولین کسی هم که باید از ایشان سوال شود امام خمینی (قدس سره) است.
دبیرکل حزب الله بیان داشت: هیأت اولیه حزب الله از ۹ نفر تشکیل شد و قرار شد که با سفر به ایران، با «امام خمینی» با ایشان به عنوان امام مسلمین بیعت کنند و از امام خمینی برای استفاده از گزینه مقاومت اذن شرعی بگیرند. پس از این سفر این ۹ نفر به لبنان بازگشتند و حزب الله را تاسیس کردیم. یکی از این ۹ نفر شهید عباس الموسوی و دیگری نیز شیخ حسین عبید بودند. شیخ عبید شرف تاسیس حزب الله را داشتند. ایشان مدافع قوی حزب الله و روش و خط آن تا آخرین لحظات بودند.
وی افزود: متاسفانه برخی از رسانه های عربی هجمه هایی علیه حزب الله داشتند و مدعی شدند که حزب الله با آتش بس سوریه مورد توافق در نشست آستانه مخالف است ولی من تاکید می کنم که حزب الله هرنوع آتش بس مورد توافق در سوریه را تایید می کند تا خونریزی پایان پذیرد وآشتی ملی جان بگیرد. آنهایی که ما را متهم می کنند و پشت این شبکه های عربی هستند مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس و غربی، خودشان حامیان گروه های تکفیری هستند و آتش بس سوریه را تعطیل کرده اند. ما همراه موضع جمهوری اسلامی ایران هستیم.
سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما هر اقدامی که منجر به توقف ریختن خون مردم در سوریه شود و فرصت را برای راهکارهای سیاسی فراهم می کند، تایید می کنیم. همچنین نسبت به حل بحران های کشنده انسانی در سوریه به ویژه در فوعه و کفریا تمایل شدیدی داریم. از هر مصالحه و حل و فصل سیاسی در داخل کشور سوریه میان خود سوری ها حمایت می کنیم. سخنان درباره تلاش حزب الله برای انجام تغییرات دموگرافی در سوریه دروغ و افترائاتی به منظور تحریک مذهب و فرقه گرایی است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *