پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان: باید با پشتوانه علمی و مشارکت جوامع محلی تالاب جازموریان را احیا کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان: باید با پشتوانه علمی و مشارکت جوامع محلی تالاب جازموریان را احیا کرد





۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۱۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان:
باید با پشتوانه علمی و مشارکت جوامع محلی تالاب جازموریان را احیا کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: باید با پشتوانه علمی، مشارکت جوامع محلی، سازمان های مردم نهاد و … برای احیاء تالاب جازموریان کار کرد و اگر مسوولیت قبول کرده ایم باید پاسخگوی مطالبات مردمی باشیم.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، «محمود صفرزاده» صبح امروز 24 بهمن ماه در کارگاه تحلیل ذی نفعان طرح جامع مدیریت و احیاء تالاب جازموریان اظهار کرد:جهاد دانشگاهی در راستای مسوولیت اجتماعی خود و با روحیه جهادی برای احیاء تالاب جازموریان کار می کند.
وی افزود: رییس سازمان محیط زیست دستور دادند که کارگاه آموزشی با مشارکت جوامع محلی و ذی نفعان در محل تالاب برگزار شود تا مردم بدانند اقدامات ما با منافع آنها در تعارض نیست و در این صورت همکاری خواهند داشت.
صفرزاده تصریح کرد: امروز در محیط زیست چالش های اساسی داریم و باید برای حل آنها مردم پای کار بیایند و قانون اساسی تصریح دارد که حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است.
وی بیان کرد: به دلیل پیشرفت های لجام گسیخته صنعت و استفاده بی رویه از منابع زیستی، بهره برداری بی حساب بشر از منابع زیستی، رفاه طلبی بیش از حد، محدودیت منابع و فشار مضاعف بر منابع موجود، شاهد چالش های اساسی در سطح بین المللی، منطقه ای و محلی هستیم.
مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه در صورتی که چالش ها مدیریت نشود، تبدیل به بحران می شود، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در راستای وظایف ذاتی خود به موقع ورود کرده و در راستای حفظ مناسبات زیست محیطی و تعادل و پایداری اکولوژیک تصمیماتی در استان گرفته شده و استاندار کرمان همواره بر رعایت قانون تاکید کرده است.
وی افزود: ریاست سازمان محیط زیست چهار سفر به استان کرمان داشته اند که در دو سفر به بحث جازموریان پراخته شد.
صفرزاده با اشاره به اینکه تالاب جازموریان در دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان واقع است، تصریح کرد: ما حوزه هامون و جازموریان را با هم می بینیم و معتقدیم مرزهای اکولوژیک جدا از مرزهای سیاسی هستند و هر تصمیمی در زمینه جازموریان باید با همکاری دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان باشد.
صفرزاده ابراز کرد: باید با پشتوانه علمی، مشارکت جوامع محلی، سازمان های مردم نهاد و … برای احیاء تالاب جازموریان کار کرد و اگر مسوولیت قبول کرده ایم باید پاسخگوی مطالبات مردمی باشیم.
وی بیان کرد: جازموریان یک تالاب کویری، فصلی، ادواری و منحصر به فردترین تالاب آب شیرین است که در دوره های تر سالی دو ماه از سال آب داشته و به دلیل برداشت های بی رویه از منابع آب، چاه های غیرمجاز و سازه های آبی، خشک شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه جازموریان تبدیل به کانون تولید ریزگرد شده، اظهار کرد: سند جامع ریزگرد را در استان تدوین کرده ایم و در دستور کار شورای برنامه ریزی است که تامین اعتبار شود تا هر دستگاهی براساس وظیفه خود کار کند.
وی افزود: ما در مقابل هیچ دستگاهی نیستیم و دست کمک به سوی همه دستگاه ها دراز کرده ایم و باید با تجزیه و تحلیل، راهکار و راه برون رفتی از وضعیت موجود پیدا کنیم.
صفرزاده با بیان اینکه 7 میلیون هکتار حوزه آبریز تالاب جازموریان است، گفت: بیش از 23 سال به تالاب جازموریان آبی نرسیده و سیلاب های فصلی بلافاصله تبخیر شده و پتانسیل تبخیر تالاب 4500 میلیمتر در سال است که نیاز پایه آبی آن 540 میلیون مترمکعب می باشد.
وی بیان کرد: باید با کمک همه این بحث را مدیریت و طرح جامع نوشته شود ضمن اینکه باید دستگاه ها علاوه بر وظیفه ذاتی خود، به مسوولیت اجتماعی خود نیز عمل کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *