سایت خبری پیام ما آنلاین | معصومه ابتکار: اصولگرایان‌اعتدالی کنار روحانی هستند

معصومه ابتکار: اصولگرایان‌اعتدالی کنار روحانی هستند





۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۰۸

معصومه ابتکار:
اصولگرایان‌اعتدالی کنار روحانی هستند

معصومه ابتکار معتقد است خانم‌های ایرانی گام‌های خوبی به سمت پیشرفت در عرصه سیاسی برداشتند اما این موضوع لزوما به این مفهوم نیست که باید این حضور در عرصه عالی سیاسی، اجرایی و تصمیم‌گیری در حد ریاست‌جمهوری باشد. معصومه ابتکار که یکی از بانوانی است که بر صندلی معاونت دولت یازدهم نشسته است، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که آیا فکر می‌کنید وقت آن رسیده که زنان مصداق رجل سیاسی شناخته شوند؟ گفت: این مسائل باید در مجموع معادلات سیاسی کشور به حساب بیاید. وی افزود: خانم های ایرانی گام های خیلی خوبی به سمت پیشرفت و حضور در عرصه سیاسی برداشتند، مخصوصا در دولت یازدهم فرصت های خیلی خوبی برای خانم ها در عرصه های مختلف به ویژه حوزه مدیریت اجرایی فراهم شده است. رئیس سازمان محیط زیست توضیح داد: الان وضعیت مدیریت اجرایی خانم ها در سطح استان ها بسیار نسبت به گذشته متفاوت شده است و ما در بسیاری از استان ها شاهد حضور خانم‌ها به عنوان فرماندار یا در حوزه های مختلف مدیریت اجرایی هستیم مثلا اخیرا یک خانم بسیار شایسته ای به عنوان مدیرکل سازمان محیط زیست استان سیستان و بلوچستان منصوب شد بنابراین روند رو به رشدی است ولی لزوما به این مفهوم نیست که حضور خانم ها حتما باید در عرصه عالی سیاسی و اجرایی و تصمیم گیری در حد ریاست جمهوری باشد.
وی ادامه داد: فکر می کنم اگر بتوانیم پیشرفت هایی را که باید در سطوح مختلف، اجرایی و عامه مردم برای بهبود شرایط زنان داشته باشیم به سرانجام برسانیم، خیلی برای ما دستاورد بزرگ تری است. معاون رئیس جمهور اظهار کرد: الان خیلی روشن است که تمام جریانات منتسب به اصولگرایی معتدل و جریانات منتسب به اصلاح طلبان با یکپارچگی و انسجام در کنار آقای دکتر روحانی قرار دارند. بسیار امیدواریم که انشاءالله انتخابات پرشور با حضور و مشارکت گسترده مردم و انتخابات سالم و آزادی برگزار شود و سرنوشت کشور به دست مردم رقم بخورد.
وی درباره افق فعالیت سیاسی خود یادآور شد: من اصلا این طوری به این بحث ها نگاه نمی کنم. در همین مسئولیتم هیچ افق سیاسی برای خودم پیش بینی نمی کردم، فکر می کنم الان بیشتر باید بر افق سیاسی آینده کشور متمرکز بود که بتوانیم جریان خردگرایی و منطق را تقویت کنیم. معاون رئیس جمهور یادآور شد: ما یک دوره ای از بی خردی را در فضای سیاسی کشور داشتیم که روی تصمیم گیری های مدیریت اجرایی تأثیر گذاشت، باید سعی کنیم آن فضای بی خردی دیگر تکرار نشود. آن فضا به اقتصاد، سیاست، اخلاق و محیط زیست کشور ضربه زد و دیگر نباید تکرار شود. معتقدم باید عرصه سیاست ایران خردمندانه باشد چون حضور خانم ها در این فضای خردمندانه موثرتر و قوی تر خواهد بود.
وی در پاسخ به این سئوال که بعد از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی این نگاه مطرح شده که اصلاح طلبان باید مستقیم با رهبر معظم انقلاب ارتباط داشته باشند، به عنوان یک چهره نزدیک به اصلاح طلبان، این امر را چقدر ضرورت می دانید؟ گفت: قطعا همه جریانات سیاسی معتقد به نظام باید ارتباط شان را با رهبری انقلاب تقویت کنند و بتوانند در تدوین سیاست ها و برنامه های شان از مقام مشورتی و جایگاه ایشان استفاده صحیح ببرند ضمن آنکه متقابلا در جریان تحولات و وقایع و مسائل مختلف قرار بگیرند. ابتکار اظهار کرد: معتقدم ارتباط اصلاح طلبان با رهبر انقلاب باید قوی تر از گذشته و با ایجاد یک فضای صمیمی باشد، فضایی که فعالان اصلاح طلب با اطمینان بخشی که برای ماهیت اهداف و نیّات فعالیت های شان می دهند بتوانند انشاءالله در کنار دیگر جریانات سیاسی کشور فعالیت خوبی برای آینده ایران داشته باشند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *