سایت خبری پیام ما آنلاین | میز خبر

میز خبر





۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۰۷

نقد صریح رهبر انقلاب: گزارشگر ما از فلان نقطه دنیا طوری حرف می‌زند گویا یک انگلیسی فارسی حرف ‌می‌زند
خبرآنلاین نوشت: کانال تلگرامیKHAMENEI.IR بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با زبان فارسی و افتخار به فرهنگ و وطن منتشر کرد. رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: من گاهی میبینم در تلویزیون گزارشگر ما از فلان نقطه‌ی دنیا دارد به زبان فارسی گزارش می‌دهد و مطلب مربوط به ایران است؛ اما زبان فارسی را طوری حرف میزند مثل این‌که یک انگلیسی دارد به زبان فارسی حرف میزند. این، ضعف نفس و احساس حقارت است؛ چرا من باید به‌خاطر ایرانی بودنم احساس حقارت کنم؟ من به زبانِ خودم افتخار میکنم؛ من به فرهنگِ خودم افتخار میکنم؛ من به وطن و کشور و گذشته‌ی خودم افتخار میکنم؛ چرا باید از آنها تقلید کنم؟ برای تقلید از آنها دلیلی ندارم.

رئیس ستاد انتخابات کشور: کنترل تخریب های
انتخاباتی در فضای مجازی
مهر نوشت: رئیس ستاد انتخابات همچنین درباره تدابیر این ستاد برای کنترل تخریب های انتخاباتی در فضای مجازی گفت: شورای عالی فضای مجازی جلساتی دارد و تدابیری را در کلان کشور اتخاذ می کند. در شورای امنیت کشور هم آقای رحمانی فضلی در این خصوص دستور داده است که در دبیرخانه شورا دستورالعمل یا چارچوبی تهیه شود تا خطوط قرمز نظام اعم از وحدت، منافع و امنیت ملی سرلوحه اعمال قرار بگیرد. احمدی گفت: البته از نظر فنی، وزارت کشور متولی نیست مگر جایی که اصطلاحاً بایدها و نبایدهای انتخابات مطرح است.وی تأکید کرد: کسانی که سایت ایجاد می کنند و گروه تشکیل می دهند باید به نحوی عمل کنند که آسیبی به کشور وارد نشود و این مستلزم این است که کمیته یا کارگروهی طبق چارچوب ترسیم شده شورای عالی فضای مجازی اقداماتی کنند تا شاهد آسیب و تخریب های انتخاباتی نباشیم. احمدی افزود: این مستلزم خروجی تصمیم این کارگروه است که باید به موقع درباره آن صحبت کنیم.

علت سقوط پهپاد نیروی دریایی ارتش اعلام شد
تسنیم نوشت: فرمانده منطقه دوم دریایی نداجا طی سخنانی از سقوط یک فروند هواپیمای بدون سرنشین مدل دست ساز آموزشی خبر داد و گفت: این هواپیمای بدون سرنشین از نوع «مدل دست ساز آموزشی» بوده که به علت خاموش شدن موتور از کنترل خارج و پس از برخورد با کابل برق منجر به آتش سوزی شده است. امیر دریادار دوم رضا عباسی افزود: خوشبختانه این سانحه هیچ خسارت جانی نداشته است.

پزشکیان: فرصتی برای استیضاح وزیر کشاورزی نداریم
تسنیم نوشت: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به اشتغال مجلس به برنامه بودجه و همچنین وجود تعطیلات و انتخابات فرصت لازم برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی وجود ندارد. مسعود پزشکیان روز گذشته در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای بخش تحقیقات کشاورزی در جمع خبرنگاران درباره استیضاح حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: مجلس اکنون مشغول برنامه ششم توسعه است و بعد از آن باید به بودجه بپردازد و بعد آن تعطیلات و انتخابات است. چه زمانی می‌خواهند وزیر جهاد کشاورزی را استیضاح کنند. وی افزود: عملا سخت است که شرایط زمانی لازم برای استیضاح نامبرده فراهم شود. نایب رئیس مجلس گفت: دو تا سه ماه تا انتخابات مانده است و مشخص نیست به چه منظوری می‌خواهند وزیر جهاد کشاورزی را استیضاح کنند. وی تصریح کرد: اصولا زمانی یک مداخله انجامی‌شود که متعاقب آن شرایط بهتری فراهم شود اما اکنون اگر وزیر را برداریم وزارت جهاد کشاورزی با سرپرست اداره می‌شود و کارها معطل می‌ماند. پزشکان یادآور شد: نمایندگان می‌توانند این تشخیص را داشته باشند اما به نظر من عمل درستی نیست.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *