پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ضربه معلم رودبارى مدادى را زير پوست سر دانش آموز فرستاد قسمت جدید سریال‌های تنبیه بدنی در مدارس کرمان اکران شد

ضربه معلم رودبارى مدادى را زیر پوست سر دانش آموز فرستاد قسمت جدید سریال‌های تنبیه بدنی در مدارس کرمان اکران شد





۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۰۳

ضربه معلم رودبارى مدادى را زیر پوست سر دانش آموز فرستاد
قسمت جدید سریال‌های تنبیه بدنی در مدارس کرمان اکران شد

سریال تنبیه دانش آموزان در استان کرمان در سال جاری به ایستگاه سوم رسید و پس از فهرج در شرق استان و عنبرآباد در جنوب استان کرمان حالا نوبت رودبار جنوب است که در صدر خبرهای مربوط به تنبیه دانش آموزان قرار گیرد. دیروز تصاویری دلخراش از فرو رفتن مداد در پوست سر یک دانش آموز پسر منتشر شد، طبق گفته رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان پس از اینکه معلم سعی کرده دانش آموزان را ساکت کند این اتفاق افتاده است. گفته می شود معلم قصد تنبیه دانش آموز را داشته اما خبر نداشته که کودک مدادی را پشت سرش نگه داشته است و به همین دلیل مداد زیر پوست سر این کودک فرو می رود. بلافاصله پس از اطلاع مسئولان مدرسه کودک به بیمارستان منتقل می شد و مداد از سرش خارج می شود و حال دانش آموز خوب است.
آموزش و پرورش رسما از افکار عمومی عذرخواهی می کند
امید سلاجقه، رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان می گوید: متاسفانه این اتفاق افتاده و عکس منتشر شده نیز موجب نگرانی افکار عمومی شده است، آموزش و پرورش بلافاصله بعد از بروز این اتفاق معلم را به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی کرده است و با جدیدت موضوع را پیگیری خواهد کرد.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش رسما از افکار عمومی عذرخواهی می کند و بروز چنین مسائلی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مطابق با قوانین و مقررات قطعا پیگیری خواهیم کرد. وی گفت: مراحل درمانی این دانش آموز طی شده است و همچنان آموزش و پرورش خود را در این زمینه مسئول می داند. سلاجقه با اشاره به اینکه دانش آموز پایه سوم مدرسه سالمی مورد تنبیه قرار گرفته است، گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته، معلم مدعی شده است این اقدام به هیچ عنوان عمد نبوده و کاملا تصادفی روی داده اما آنچه که مسلم است معلم قصد آرام کردن کلاس را داشته و در هنگام برخورد با دانش آموز مورد نظر، مدادی که دانش اموز پشت سرش نگه داشته بود وارد سرش می شود.
هر گونه تنبیه بدنی دانش آموزان مخالف قانونی است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز اظهارداشت: متاسفانه این اتفاق در شهرستان رودبار جنوب روی داده است و منجر به تاسف و رنجش خاطر کادر آموزش و پرورش شده است و حتما مساله پیگیری خواهد شد. محمد محسن بیگی ادامه داد: قانون در این زمینه نقش پیش گیرانه دارد و در همین راستا قانون در سال جاری دو مرتبه به تمام مدارس ابلاغ شده است و تصریح شده هر گونه تنبیه بدنی دانش آموزان خلاق مقررات محسوب می شود. وی افزود: ما قبلا بارها تاکید کرده ایم که تنبیه بدنی خلاف مقررات است و در این مورد نیز مطابق قانون با فرد مخاطی برخورد خواهیم کرد. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به دو مورد قبل نیز گفت: هر دو مورد مورد رسیدگی جدی قرار گرفته است در خصوص معلم فهرج که حکم فعالیت این سرباز معلم لغو و به محل خدمت برگشت داده شد و با وجود اینکه رضایت دانش آموز را هم کسب کرده بود اما از مجموعه کنار گذاشته شد در مورد فهرج نیز هم اکنون پرونده در هیات رسیدگی به تخلفات اداری قرار دارد. وی تاکید کرد که کاری که در رودبار اتفاق افتاده سهوا یا عمدا قبال قبول نیست و مراحل قانونی طی خواهد شد و بار دیگر اعلام می کنم که هر گونه تنبیه بدنی دانش آموزان مخالف قانونی است. وی در خصوص پیشگیری از بروز چنین حوادثی گفت: در استان کرمان ۴۵ هزار معلم و ۵۵۰ هزار دانش آموز وجود دارد و باید برای جلوگیری از این موارد فرهنگ سازی شود و قانون حکم ابزار پیشگیری را دارد. وی در خصوص اینکه چرا این موارد در روستاها و مناطق دور دست روی می دهد گفت: قانون برای همه یکی است چه کسی که در روستا کار می کند و چه فردی که در مرکز استان است در همه مدارس معلم با نظارت مدیر در حال فعالیت است اما در مدارسی که تعداد دانش آموزان محدود است مدیرآموزگار و یا معاون آموزگار داریم. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: سعی کرده ایم طبق برنامه ریزی که صورت گرفته است کادر آموزشی مدارس را از نیروهای بومی انتخاب کنیم که تعارضات فرهنگی کاهش یابد اما اجرای این برنامه نیاز به زمان بیشتری دارد./مهر

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *