سایت خبری پیام ما آنلاین | امروز و ال مسینویی دیگر در لیگ یک فوتبال ایران رتبه دوم در انتظار نارنجی پوشان

امروز و ال مسینویی دیگر در لیگ یک فوتبال ایران رتبه دوم در انتظار نارنجی پوشان





۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۵۷

امروز و ال مسینویی دیگر در لیگ یک فوتبال ایران
رتبه دوم
در انتظار نارنجی پوشان

از رقابت های هفته بیست و چهارم رقابت های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور امروز و از ساعت 14 دو تیم مس رفسنجان و مس کرمان در استادیوم شهدای رفسنجان به مصاف هم می روند، این بازی که پنجمین شهرآورد استان در لیگ یک امسال و هفتمین ال مسینو محسوب می شود، از حساسیت و جذابیت خاصی برخوردار است.
هر دو تیم از تیم های خوب دور برگشت رقابت‌های لیگ یک محسوب می‌شوند و نتایج آن‌ها تا همین هفته از دور برگشت، با نتایج دور رفت‌شان اصلا قابل مقایسه نیست و هر دو تیم مس کاملا به جدول برگشته‌اند و از همین رو، تقابل آنها یکی از بازی‌های جذاب هفته خواهد بود.
مروری بر تاریخچه ال مسینو
دو تیم، تاکنون شش بار به طور رسمی برابر یکدیگر بازی کرده‌اند که یک بازی آن به جام‌حذفی، دو دیدار به پلی‌آف لیگ یک و سه دیدار هم در چارچوب بازی های لیگ دسته اول کشور بوده است.
در مجموع این شش بازی تیم مس کرمان صاحب سه پیروزی است و تیم مس رفسنجان نیز دو بار موفق به کسب برد شده است ضمن آنکه یک بازی نیز به تساوی رسیده است.
اولین مصاف دو تیم به پائیز سال 87 برمی‌گردد که در چارچوب رقابت‌های جام حذفی، تیم مس رفسنجان در ورزشگاه نوش‌آباد رفسنجان با یک گل مس کرمان را شکست داد. دو تیم دیگر در بازی رسمی به مصاف هم نرفتند تا بازی رفت پلی‌اف لیگ یک فصل 93-94 که در اردیبهشت ماه سال 94 و در بازی رفت دو تیم در رفسنجان دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. در بازی برگشت در همان سال مس کرمان موفق شد با تک گل روح‌الله باقری مس رفسنجان را شکست دهد.
دو تیم در بازی‌های لیگ یک فصل قبل نیز دو بار به مصاف یکدیگر رفتند که در بازی رفت لیگ قبل که در ورزشگاه شهدای رفسنجان برگزار شد، مس کرمان موفق شد با دو گل سعید صادقی و میلاد پورصفشکن در رفسنجان مس این شهر را شکست دهد.
اما در بازی برگشت مس رفسنجان در ورزشگاه باهنر جبران کرد و موفق شد با همان نتیجه دو بر یک در کرمان مس را شکست دهد که دو گل رفسنجانی‌ها را بهرام رشید فرخی و فرزاد حسین‌خانی به اشتباه برای این تیم به ثمر رساندند و علی مرزبان نیز برای مسی‌های کرمان گلزنی کرد. آخرین مصاف رسمی دو تیم نیز به بازی رفت لیگ این فصل برمی ‌گردد که مس در کرمان موفق شد مس رفسنجان را با تک گل مهدی دغاغله شکست دهد.
لاله های نارنجی مقابل مسی‌های رفسنجانی
تیم میزبان هم اکنون با با 33 امتیاز در مکان نهم جدول رده بندی مسابقات جای دارد و مسی های کرمان نیز با 39 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به دیگر تیم کرمانی ( گل گهر سیرجان ) در رده چهارم جدول حضور دارد. هر دو تیم بازی های هفته گذشته خودشان را با برد پشت سر گذاشتند، مس کرمان در خانه بادران را با تک گل محبوب مجاز شکست داد و مس رفسنجان هم با برد مقابل میزبانش فولاد یزد، با سه امتیاز شیرین از این شهر بازگشت. حالا و در هفته بیست و چهارم این دو تیم در یک تقابل درون استانی مقابل هم قرار می گیرند، تا یکی از بهترین خطوط دفاعی در مقابل خط دفاع منسجم مس رفسنجان صف آرایی کند. کرمانی ها با دریافت 15 گل چهارمین خط دفاع برتر را در بین تیم های حاضر در اختیار دارند و با گلزنی های پیاپی خود در هفته های اخیر نیز عملکرد خط حمله خود را بهبود بخشیده اند، مسی های رفسنجان اما بر خلاف برادر بزرگتر خود در خط حمله عملکرد بهتری داشته و موفق شده اند تا بدین جای کار 31 گل به ثمر برسانند. با توجه به روند رو به رشد دو تیم و کسب نتایج مطلوب در هفته های اخیر باید منتظر ماند و دید در این دیدار چه نتیجه ای رقم می خورد و کدام یک از این تیم ها می تواند با غلبه بر درگیری علاوه بر بهبود بخشیدن به وضعیت خود در جدول می تواند در جمع مدعیان نیز حضور داشته باشد، تیم میزبان چنانچه موفق شود در این بازی خانگی سه امتیاز را از آن خود کند و در صورت نتیجه نگرفتن سایر حریفان می تواند تا رده ششم جدول خود را بالا بکشد، تیم مهمان نیز در شرایطی مشابه و در صورت عدم نتیجه گیری سایر رقبا می تواند خود را به رده دوم جدول برساند.
قضاوت این دیدار بر عهده محمدرضا اکبریان است و حسین مرادی، علی احمدی و علیرضا جلالی وی را در این امر یاری خواهند کرد.
این دوئل، یک فینال تمام
عیار است
احمدرضا زنده روح کاپیتان جوان و با انگیزه تیم فوتبال صنعت مس کرمان که در این فصل از رقابت های لیگ یک فوتبال کشور یکی از ستاره های تیمش بوده معتقد است با همدلی ای که بین بازیکنان وجود دارد، هر سه امتیاز دربی استان به شهر کرمان خواهد آمد و به امتیازات نارنجی پوشان اضافه خواهد شد.
وی در این باره میگوید: این بازی جدای از اینکه دربی فوتبال استان کرمان محسوب می شود، بلکه برای ما یک دوئل محسوب می شود و تنها نگاهمان به این دیدار، یک فینال تمام عیار است.
کاپیتان نارنجی های کویر افزود: در این چند روز بسیار عالی و با روحیه تمرین کرده ایم و بازیکنان و کادرفنی نیز همگی با صلابت و انرژی بوده اند و با توجه به همدلی ای که بین مجموعه تیم، باشگاه، اهالی رسانه، هواداران و مردم می یبینم قطعا ما در بازی با مس رفسنجان هر سه امتیاز این دیدار را کسب و دست پر به کرمان باز خواهیم گشت. زنده روح ادامه داد: برای صعود به لیگ برتر راهی نمانده است، هرچند راه سخت و دشواری را پیش رو داریم اما فکر می کنم الان وقت حضور مسوولین امر ورزش و مسوولین استانی و کمک به تیم صنعت مس کرمان است. باشگاه مس و تیم فوتبال این باشگاه نگین ورزش کرمان می باشند وحضور تیم در لیگ برتر می تواند بر کل ورزش استان تاثیر مثبت بگذارد.
گل گهر و قوهای انزلی، تقابل تیم های مدعی
در دیگر بازی حساس این هفته ملوان بندر انزلی در ورزشگاه تختی انزلی میزبان آبی پوشان سیرجانی خواهد بود. ملوان هفته گذشته در خانه اکسین در دقیقه 94 شکست خورد تا صدر جدول را از دست بدهد. ملوان برای بازگشت به صدر باید پیروز شود. گل‌گهر هم تیم قدرتمندی است که وینگوو بگوویچ آن را هدایت می‌کند. این مربی کروات کار سختی در انزلی مقابل شاگردان مایلی‌کهن دارد. گل‌گهر اگر بتواند سه امتیاز از ملوان بگیرد تا رده دوم جدول صعود خواهد کرد اما پیروزی ملوان، باعث خواهد شد قوی سپید خزر دوباره به صدر برگردد. تساوی دو تیم به سود سایر رقبا خواهد شد.
وینگو بگویچ سرمربی تیم فوتبال گل گهر در خصوص این بازی گفت: بازی بسیار سختی را پیش رو داریم ملوان تیم با کیفیتی است و مایلی کهن بازیکنان را خوب آماده کرده است و ما هم تمام تلاشمان را می کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. بگویچ اشاره کرد: فشردگی جدول لیگ یک زیاد است هر بازی حکم فینال را دارد و با این وضعیت تکلیف تیمهای صعود کننده تا آخر فصل قطعی نخواهد شد. گاهی برای تیم ها پیش می آید که تمرکز لازم را نداشته باشند در بوشهر پایین تر از حد انتظار ظاهر شدیم و فرصت هایمان از دست رفت اما در آینده امیدواریم بازی های بهتری ارائه کنیم. این دیدار را پیام حیدری به همراه براتعلی مولوی، محمدرضا طالبی و مجید محمدی قضاوت خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *