سایت خبری پیام ما آنلاین | داعش به روایت مسیحیان

داعش به روایت مسیحیان





۲۲ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۲۸

داعش به روایت مسیحیان

پس از تصرف بخشی از عراق بوسیله تروریست های داعش قسمت سنگینی نصیب مسیحیان ساکن آنجا شد. اسنادی در دسترس خبرگزاری اسپوتنیک قرار گرفت که در آن‌ جنایات در حق مسیحیان عراقی ثبت شده است
در این اسناد سرگذشت زنی با اسم مستعار «تی» وجود دارد که تا زمانی که بابتش باج پرداخت شد مجبور شد مشقات غیر انسانی را تجربه کند
او را 7 اوت 2014 در ناحیه بغدیدا که محل سکونت هزار ساله مسیحیان است به اسارت در آوردند. او را در معرض تعدی قرار دادند و مجبورش کردند که از دین خود منکر شده و حجاب بپوشد. زن 29 ساله را همراه با فرزندش به موصل بردند و در آنجا سه دفعه فروختند و باز هم در بازار بردگان در رقه برای فروش عرضه کردند. تروریست ها در خانه ارباب جدیدش به او در طول دو روز در برابر چشمان بچه‌اش تجاوز جنسی می کردند.
در حال حاضر این زن از بردگی خلاص شده است. یک مرد بابت آزادسازی او باج پرداخت. این زن امیدوار است زمانی پول آزادسازی خود را باز پس بدهد.
این یکی از داستان‌های متعددی است که در بایگانی مشقات مسیحیان عراقی ثبت شده است. ارقام، عکس‌ها و ویدیو هایی محفوظ در این بایگانی امکان نخواهند داد که این صفحه غم انگیز تاریخ به فراموشی سپرده شود. در همان جا ویدیوی زن «تی» قرار دارد که خواهش کرده پول رهایی او پرداخت شود.
در این آرشیو در مجموع اطلاعاتی در باره 100 فرد مسیجی جمع آوری شده که تروریست های داعش آن‌ها را کشته و یا به اسارت در آوردند. سرنوشت بسیاری از آن‌ها تا حالا هم معلوم نیست.
هنگامی که تروریست ها وارد زیستگاه انسانی بغدیدا واقع در 32 کیلومتری جنوب شرقی موصل شدند در آنجا 35 هزار نفر از مسیحیان کاتولیک و ارتدکس بسر می بردند. داعشی ها مردان را کشته و یا به اسارت در می آوردند، زنان به بردگی می گرفته و از نوجوان‌ها طلب می کردن که مسلمان شده و وارد صفوف تروریستی شوند. اگر آن‌ها این درخواست را رد کردند بایستی یا جزیه پرداخت کرده یا بمیرند. ساکنان زنده مانده تعریف کردند که داعشی ها بوسیله شکنجه مجبور کردند که 30 مرد و نوجوان وارد صفوفشان شوند.
تروریست ها در بغدیدا 45 نفر را اسیر کردند، در میان آن‌ها مردان، نوجوانان، زنان و کودکان بودند. سن افراد اسیر شده از 4 تا 80 سال بود.
کسانی که از مسیحیت روگردان نشدند دستخوش کتک کاری شده و محکوم به قحطی و مرگ می شدند. تروریست ها برای کسب اطلاع در باره نواحی محلی مردم را شکنجه می‌دادند برخی بر اثر این «بازپرسی ها» جان باختند.
یکی از اهالی بغدیدا عکس‌های اختصاصی نشان داد که در آن اثرات شلاق زنی و جراحات وارده بر اثر ضرب گلوله دیده می شد. داعشی ها بدین طریق مردم را به انصراف از دین خود مجبور می‌کردند و کسانی که وفایی به دین خود را حفظ کردند دستحوش ضرب و شتم و توهین دائم می‌شدند
پول و اموال خانواده‌های مسیحی که از پرداخت جزیه پرهیز کردند مصادره می شد. مطابق قوانین شرعی پرداخت مالیات امنیت و آرامش را تضمین می کند. ولی تروریست ها این مقررات را رعایت نکرده و بسیاری مسیحیانی را سرکوب می کردند که مالیات دادند و به این خاطر مسیحیان به این قانون باور نمی کردند.
حالا با سخنان یکی از شاهدان عینی آشنا می شوید:
«در تاریخ 6 اوت 2014 داعشی های مسلح وارد زیستگاه انسانی بغدیدا شدند. من همراه با زن و کودکان در مزرعه ماندیم. ولی داعشی ها ما را یافتند و با تیراندازی به بالای سر های ما اشاره کردند تا ما نزدیکشان شویم. به فرمانشان ما به سوی مسجد روانه شدیم. راه دو ساعت طول کشید. وقتی مسجد آمدیم دیدم که پر از افراد آشنا بود. خانواده ما را تقسیم کردند و به «دادگاه شرعی» بردند. من و همسرم را کتک زدند و بزور مجبورمان کردند که مسلمان شویم. داعشی ها همه دارایی ما را گرفتند. خانمم جواهرات طلایی به مبلغ 13 میلیون دینار معادل تقریباً 12 هزار دلار داشت. گوسفند های ما را هم گرفتند به قیمت بیش از 50 میلیون دینار. این ضامن آن بود که ما به هیچ جایی فرار نخواهیم کرد. تروریست ها می‌خواستند که من وارد داعش شوم. من این را رد کردم و همراه با خانواده راهی موصل شدم و بعد به هویجه رفتم که حالا در دست تروریست ها است و بطور معجزه آسا توانستیم خود را تا کرکوک برسانیم».
9 فرد سالخورده در سن از 66 تا 90 سالگی از ترک میهن خود امتناع وزیدند و تروریست ها آن‌ها را در خانه‌های خود گذاشته تا از وحشت و گرسنگی بمیرند. کسانی که مسلمان شدند دارو دریافت کردند و زندگی فانی خود را تمدید کردند.
سه نفر از پیرمردان مرده را در حیاط خانه‌شان خاکسپاری کردند و اجساد دیگران را به قبرستان بردند و هیچ‌کس نمی‌داند قبر هایشان کجا است.
از آغاز عملیات آزاد سازی موصل در اکتبر 2016 تا کنون نیروهای مسلح عراق که مدافعان نینوا نیز جزو آن‌ها هستند چهار زن و دو مرد بغدیدا را آزاد کردند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *