پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۲ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۲۸

درگیری در پارلمان آفریقای جنوبی
یورونیوز گزارش می دهد: نمایندگان مخالف دولت آفریقای جنوبی در جلسات سخنرانی سالانه رئیس جمهوری در سالهای گذشته خواهان استعفای او شده بودند اما جلسه سخنرانی امسال جیکوب زوما شاهد نوع ویژه ای از اعتراض بود.
روز پنجشنبه هنگامی که جیکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در حال سخنرانی بود، نمایندگان مخالف دولت که همگی لباس قرمز پوشیده بودند تلاش کردند که اجازه ندهند آقای زوما به سخنرانی خود ادامه دهد. رهبر حزب مخالف دولت گفت: «امروز در مقابل ما مردی اصلاح ناپذیر قرار گرفته است. مردی که از درون فاسد است. دادگاه قانون اساسی این مساله را تایید کرده است.» نمایندگان مخالف دولت با حامیان دولت درگیر شدند و دو طرف به سمت هم مشت و لگد پرتاب کردند. نیروهای انتظامات برای آرام کردن اوضاع وارد عمل شدند اما نمایندگان موافق و مخالف دولت به درگیری ادامه دادند. درگیریها در بیرون ساختمان پارلمان بین حامیان و مخالفان رئیس جمهوری ادامه پیدا کرد. جیکوب زوما رئیس جمهوری آفریقای جنوبی از هشت سال قبل در قدرت است و از مدتها قبل درگیر پرونده های گسترده فساد مالی بوده است. آقای زوما سال گذشته مجبور شد از مردم این کشور به دلیل استفاده از اموال دولتی برای ساخت استخر و سینمای خانگی در خانه اش عذرخواهی کند.

مخالفت مقامات آمریکایی با درج نام سپاه در
لیست سیاه
شبکه خبری سی‎ان‎ان آمریکا در گزارشی به نقل از مقامات دولتی آگاه اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‎جمهور آمریکا، در ادامۀ تهدیدات توخالی خود علیه ایران، قصد دارد نام سپاه پاسداران را در فهرست «سازمان‎‏های تروریستی خارجی» قرار دهد، اما این موضوع با مخالفت بسیاری در داخل آمریکا روبرو شده است.
بر اساس این گزارش، امضای فرمان اجرایی ترامپ برای اعلام این موضع بی‌اساس، به دلیل هشدار سازمان‏‌های امنیتی در داخل ایالات‎متحده، متوقف شده‎‏ است. این مقامات که نامشان ذکر نشده است، اعلام کردند که پیش‌نویس فرمان اجرایی رئیس‎جمهور آمریکا به دست وزارت خارجۀ این کشور رسیده است. به گفتۀ این مقامات برنامۀ قبلی کاخ سفید این بوده که ترامپ روز دوشنبه فرمان اجرایی علیه سپاه پاسداران را در سفر خود به ایالت فلوریدا امضا کند، اما پس از «اعتراض شدید» وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا، این مسئله منتفی شده است. برخی از مقامات می‎‏گویند توقف این فرمان در راستای شکست فرمان پیشین ترامپ در ارتباط با مهاجران بود که بدون مشورت امضا شد و در نهایت بی‌نتیجه ماند. فرمان اخیر ترامپ برای منع 90 روزۀ سفر شهروندان کشورهای ایران، عراق، سوریه، لیبی، یمن، سومالی و سودان به ایالات‌متحده، ممنوعیت ورود پناه‌جویان سوری به‌صورت نامحدود و ممانعت 120 روزه از ورود هر پناه‌جویی به آمریکا، در سراسر جهان جنجال‌آفرین شد. در نهایت یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن با صدور حکمی این فرمان را موقتاً در سراسر آمریکا لغو کرد.

ممنوعیت ورود
مسلمانان به فرانسه
به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نامزد راست‌گرای افراطیِ انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور شد.
مارین لو پن در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: کشورهای اروپایی به علت یورو (واحد پول) می‌میرند و آلمان از آن سود می‌برد. لوپن در بخشی دیگر از اظهاراتش، خواستار محدودیت ورود مهاجران به فرانسه شد و افزود: در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوم، مهاجرت قانونی را محدود خواهم کرد و سیاستی را برای ممنوع کردن ورود مسلمانان به خاک فرانسه مانند آنچه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، صورت داد، اجرا خواهم کرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *