پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۲:۰۸

شروط جدید دختران عربستانی در عقدنامه
روزنامه سعودی «الریاض»، از درج شرایط عجیب از سوی دختران عربستانی در عقدنامه ازدواج خبر داد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روزنامه عربستانی، مواردی همچون اجازه اشتغال زنان در مشاغل مختلط، برخورداری از حق طلاق در صورت تمایل مرد به چند همسری و نبردن تلویزیون به منزل را از جمله شرایط عجیب دختران برای ازدواج ذکر کرده است. رونامه الریاض به نقل از نوار العصیمی، مدیر یک دفتر ثبت ازدواج در عربستان نوشت: «برخی دختران هنگام عقد نکاح، شرط اهل نماز بودن را در کنار شرایط مذکور مطرح می‌کنند، برخی مردان نیز برای زنان مطلقه شرط می کنند که فرزندان همسر سابق خود را رها کنند و آنها را با خود به خانه همسر جدید نیاورند». العصیمی فاش کرد که براساس این شرایط، زن می تواند در صورت مخالفت همسر با هریک از شرایط اساسی مورد قبول، درخواست طلاق کند. این عاقد به روزنامه الریاض گفت: «به تازگی با دیگر شرایط عجیب زنان مانند برخورداری همسر از منزل شخصی مستقل، شرط ادامه تحصیل زنان، مخالفت با چند همسری مردان و حق اشتغال زنان، مواجه شده ایم».

چک سفید امضا برای برکناری اسد
نماینده پارلمان سوریه از پیشنهاد رشوه از سوی عربستان سعودی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک محمد خیر جسم الانادر نماینده پارلمان سوریه گفت؛ عربستان سعودی به آنها در ازای مخالفت با اسد و دولت به آنها پیشنهاد پول داده است. این پیشنهاد در منزل سفیر سوریه در ریاض ارائه شد. به ما یک چک سفید که می توانستیم هر مبلغی را در ازای برآورد کردن خواسته آنان بنویسیم، داده شد. وی اضافه کرد؛ به قول معروف، هر فردی که نیت خیرداشته باشد، برای کشور و ملتش نیز مفید است. هیچ شخصی نمی تواند از ملت خود جدا شود و انسان علاقه ای به ترک وطن خود ندارد. ما با سوریه، با خاک و ارتش شجاع خود هستیم. متاسفانه برخی از مقامات سوری بخاطر پول به عربستان رفتند. من گذرنامه کشور عربستان را داشتم ولی همه آنها را گذاشتم و به کشورم سوریه بازگشتم.

میلیون ها نفر در سراسر جهان آغاز سال نوی چینی را جشن گرفتند
به گزارش یورو نیوز علیرغم هوای منفی پنج درجه پکن هزاران نفر از ساکنان پایتخت چین به خیابان ها آمدند و سال نو، که سال خروس است، را جشن گرفتند. میلیون ها نفر نیز به مسافرت رفتند. بر اساس برآورد دولت چین در طول تعطیلات سال نو سه میلیارد سفر در این کشور انجام می شود.
مقامات چین از مردم خواسته اند برای جلوگیری از آلودگی بیشتر هوا از آتش بازی خودداری کنند.
یکی از گردشگر چینی که به پکن سفر کرده درباره درخواست دولت می گوید: «فکر می کنم سال نو باید با سنت های خودش برگزار شود. جشن با آتش بازی قشنگ تر خواهد بود. در شهرهای بزرگ مردم زیاد آتش بازی نمی کنند اما در شهر من همه مردم آتش بازی می کنند.»
در ژاپن نیز هزاران نفر از چینی های مقیم این کشور جشن سال نو را برگزار کردند. در یوکوهاما صدها نفر در مقابل معبد ۱۵۰ ساله این شهر جمع شدند و به اجرای مراسم سنتی پرداختند.
یک شهروند ژاپنی که برای دیدن این مراسم رفته بود می گوید: «سال گذشته به دلایل مختلف از جمله انتخاب رییس جمهور جدید آمریکا سال بسیار بی ثبات و نامطمئنی بود. امیدوارم ۲۰۱۷ سال خوب و صلح آمیزی باشد.»
در مالزی نیز هزاران نفر در جشن سال نوی چینی شرکت کردند. صدها نفر به سنت هر ساله در مقابل معبد دون زن در جنجاروم، در نزدیکی کوالالامپور حاضر شدند و سال نو را گرامی داشتند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *