پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۲:۰۴

آیا قانون جدید ترامپ جلوی اصغر فرهادی برای ورود
به آمریکا را خواهد گرفت؟
انتخاب نوشت: درحالیکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا قانونی را تصویب کرد که بموجب آن از ورود اتباع ایرانی و 6 کشور دیگر به آمریکا جلوگیری می شود، شبهاتی در مورد اینکه اصغر فرهادی کارگردان فیلم فروشنده می تواند در مراسم اسکار شرکت کند یا نه، بوجود آمده است. تریتا پارسی رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) در صفحه توییتر خود نوشت: اصغر فرهادی نماینده ایران اجازه نخواهد داشت برای حضور در مراسم اسکار وارد خاک آمریکا شود. او در رشته بهترین فیلم خارجی زبان نامزد شده و …. با این حال، روابط عمومی «فروشنده» اعلام کرد، اصغر فرهادى براى سفر به آمریکا منع قانونى ندارند، اما تصمیمش براى حضور یا عدم حضور در مراسم را تا چند روز آینده به طور رسمى اعلام خواهند کرد.
واکنش ابوطالبی به اقدام ضدایرانی ترامپ
ایسنا نوشت: رییس دفتر سیاسی رییس‌جمهور در واکنش به امضای دستور اجرایی ضد مهاجرت ترامپ تصریح کرد: ایرانی را درطول تاریخش هیچ کس نتوانسته تحقیرکند. حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: جناب آقای رییس جمهورآمریکا؛ ملت ایران نمادهویت وتاریخ آریایی، انسانیت اسلامی، آزادی، آزادگی وانسان دوستی است؛ حتما منشورکوروش را دیده اید؟ ملت ایران ملت کهن و بسیار متمدنی است؛ خشونت و ترور را بر نمی‌تابد و با آن می‌ستیزد؛ حتما انوار مشعشع تمدن و فرهنگ چند هزارساله آنرا رویت کرده اید؟ ملت ایران ملت دینداری است و به زرتشتیت، یهودیت، مسیحیت و اسلام افتخارمی کند؛ حتما افتخارآفرینی های آنها را درتاریخ شنیده اید؟ ملت ایران ملت پر غرور و پرافتخاری است، که نقش او را درتاریخ سازی کسی نمی تواند انکارکند؛ حتما تاریخ را خوانده اید؟ آقای رییس جمهور! به یادداشته باشید ملت ایران بیش از سه هزارسال استوار و سربلند ایستاده است؛ ایرانی رادرطول تاریخش هیچ کس نتوانسته تحقیرکند.
حافظی: قالیباف پاسخ مناسبی ندهد، طرح سوال
از شهردار کلید خواهد خورد
انتخاب نوشت: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه از مجموع 492 میلیارد تومان بودجه توسعه آتش نشانی و ارتقای تجهیزات 200 میلیارد تومان هم پرداخت نشده است، گفت: این موضوعی است که به شهردار تهران تذکر خواهم داد و در صورت عدم ارائه پاسخ مناسب، طرح سوال از شهردار کلید خواهد خورد.
امکان اخذ ۱۱ میلیون رای الکترونیک در انتخابات شوراها
مهر نوشت: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، از بررسی ساز و کار دریافت ۱۱ میلیون رای انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت الکترونیک خبر داد و گفت: نتیجه بررسی مجلس تا دو هفته دیگر مشخص خواهد شد.
قالیباف و رحمانی‌فضلی فردا به مجلس نمی‌روند
ایسنا نوشت: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که حضور وزیر کشور و شهردار تهران در جلسه علنی مجلس به آینده موکول شده است. بهروز نعمتی گفت: پیش از این مقرر شده بود که وزیر کشور و شهردار تهران در جلسه علنی (یکشنبه) مجلس حضور پیدا کنند که اعلام شد پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر آتش نشانان شهید در حادثه ساختمان پلاسکو امکان این حضور در جلسه علنی فراهم خواهد شد. وی افزود: بر این اساس حضور آقایان رحمانی فضلی و قالیباف در جلسه علنی مجلس برای ارائه توضیحاتی درباره آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو به روز دیگری موکول می شود.
ترقی: اصولگرایان از بین ۵ کاندیدای ریاست‌جمهوری
یک نامزد را انتخاب می‌کنند
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پیرامون وحدت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 96 اظهار داشت: کاندیدای ما مشخص شده و منتظریم که زمان فعالیت انتخاباتی برسد تا ببینیم در نهایت مجموعه اصولگرایان انقلاب به چه جمع بندی ای می رسد. حمیدرضا ترقی با تاکید بر اینکه قطعا ائتلاف مجموعه نیروهای انقلاب حرف نهایی را خواهد زد، گفت: ما سعی می کنیم که اصولگرایان و نیروهای انقلاب در نهایت یک نامزد داشته باشند. ترقی بیان کرد: ظاهرا قرار است 5 نفر از مجموعه اصولگریان انتخاب و از بین آن 5 نفر یک نفر برای ورود به رقابت نهایی انتخاب شود. عضو حزب موتلفه در پایان درباره اینکه کدام یک از احزاب نامزد خود را به مجموعه اصولگرایان معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: هنوز هیچ حزبی اعلام نظر نکرده و فعلا در حد گمانه زنی است و فکر می کنم در یک ماه آینده نتیجه نظراتشان را اعلام کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *