پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حمایت قاطع از طرح های مهندس رزم حسینی ؛ آخرین توصیه اقتصادی آیت الله هاشمی

حمایت قاطع از طرح های مهندس رزم حسینی ؛ آخرین توصیه اقتصادی آیت الله هاشمی





۸ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۰۳

حمایت قاطع از طرح های مهندس رزم حسینی ؛
آخرین توصیه اقتصادی آیت الله هاشمی

علی علویان
سه سال قبل و در چنین ایامی که بحث انتخاب استاندار استان مهم و استراتژیک کرمان در عرصه سیاسی و اقتصادی که به دلیل مشاجرات تند سیاسی گروههای مختلف اصلاح طلب و اصولگرا به نقطه اوج خود رسیده بود ،معرفی علیرضا رزم حسینی برای تصدی مهمترین مسند اجرایی استان کرمان به هیات دولت که ازقضا از پشتوانه جدی سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی عزیز هم برخوردار بود، آب سردی بود بر بحثهای بی پایان و بی نتیجه سیاسیون و آرامش خاطری برای مردم نجیب کرمان .
رزم حسینی که روزگاری برای دفاع از نظام و انقلاب در قامت جانشینی لشکر همیشه پیروز ثارالله لباس رزم بر تن داشت پس از جنگ وارد عرصه فعالیتهای اقتصادی گردید و به همین دلیل نسبتا مهم ضمن حفظ گرایش سیاسی خود ، هیچ گاه خود را اسیر مجادلات باندی و جناحی نکرد مساله مهمی که سبب شد تا افراطیون با استناد به آن و عنوان کردن اینکه وی از سیاست هیچ نمی داند ! بر طبل مخالفت خود برای آمدن رزم حسینی به کرمان بکوبند .
شدت مخالفتهای جاهلانه و بعضا مغرضانه افراطیون منتسب به هر دو طیف سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا در آن زمان به حدی بالا گرفت که سپردن سکان بالاترین مسند اجرایی استان به رزم حسینی با تردید های جدی و اما و اگرهایی مواجه شد .
در آن ایام و در آن هیاهو و بمنظور خنثی کردن ترفندهای افراطیون من پیشنهاد ملاقات جناب رزم حسینی با حجت الاسلام و المسلمین انصاری معاون وقت پارلمانی رئیس جمهور را مطرح کردم ملاقاتی که پس از ارائه طرح ها و برنامه های رزم حسینی و گفتگو پیرامون آن جناب انصاری در توصیف رزم حسینی سخنانی را بر زبان راند که بهترین خروجی این ملاقات والبته پایانی شد بر مخالفت افراطیون :» رزم حسینی اولین استانداری است که می بینم قبل از عزیمت به محل کار خود برنامه مدون و کارشناسی شده دارد او واقعا یک فکر و برنامه اقتصادی برای تحول استان کرمان دارد و به نظرم همه باید او را حمایت کنند «.
حمایت قاطع جناب انصاری و به تبع آن آقای مرعشی و دیگر بزرگان استان و خاصه حضرت آیت الله هاشمی که رضوان الهی بر او باد سبب شد تا رئیس دولت یازدهم امضای خود را بر حکم استاندار استانی بزند که زادگاه بزرگ مردانی است که خود روزگاری در قامت رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و وزیر و…به این مرز بوم خدمت کرده اند و حالا این رزم حسینی است که باید در زیر نگاه موشکافانه و توسعه گرای این مردان بزرگ و البته در پرتو حمایتهای آنان طرح های خود برای توسعه پایدار استان ثروتمند اما متاسفانه محروم کرمان را به محک تجربه بگذارد .
طرح بزرگ مثلث توسعه اقتصادی و شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از جمله طرحهای مهم رزم حسینی بود او در آغاز این راه به صراحت اعلام کرد که توسعه او همه جانبه و به دور از حاشیه سازیهای سیاسی و جناحی است مشی او اعتدال عملی و نه شعاری است و برای نیل به توسعه از ظرفیت های هر دو جناح استفاده خواهد کرد و بدیهی است که در این عرصه هیچ مجالی به افراطیون نخواهد داد .
وی در طرح مثلث توسعه رکن اصلی را به سرمایه گذاران بخش خصوصی و رکن دوم را به نمایندگان مجلس که در آن زمان اکثرا از طیف اصولگرایان بودند و رکن سوم را به دولت به عنوان ناظر عالی واگذار کرد و ائمه جمعه را در مرکز و قلب این طرح قرار داد !.
از همان آغاز کار هویدا بود که قرار دادن ائمه جمعه در مرکز این طرح خوشایند برخی ها نیست همانگونه که محور قرار دادن بخش خصوصی صاحب فکر و صاحب سرمایه خوشایند عده ای دیگر قرار نگرفت و به این جماعت نگران باید برخی سیاسیون کاسب مسلک را نیز افزود لذا ابراز مخالفت های تند در قالب حاشیه سازیها ی بی ارزش بهترین سناریو برای سنگ اندازی بر سر مسیر توسعه مد نظر رزم حسینی بود که شاید بتوان نمود بارز آن را در ماجرای عزل مدیر کل سیاسی و انتخابات وقت استانداری کرمان جستجو کرد .
در همان ایام من به مناسبتی خدمت حضرت آیت الله هاشمی رسیدم و از برخی بی مهری ها نسبت به مهندس رزم حسینی گلایه کردم و به صراحت خدمت ایشان گفتم که اگر حمایت ایشان نباشد رزم حسینی باید تومار توسعه استان را در هم بپیچد که حضرت آیت الله خیلی قاطع گفتند من از رزم حسینی حمایت کرده و خواهم کرد و افزودند من معتقدم اگر طرح های رزم حسینی در کشور اجرا شود کشور آباد خواهد شد ! .
بازتاب گسترده سخنان آیت الله هاشمی در حمایت از رزم حسینی نه تنها روح تازه ای در کالبد متولیان ومجریان توسعه پایدار استان دمید بلکه مخالفان را وادار به سکوت هر چند مقطعی نمود اما سفر حضرت آیت الله به کرمان در تابستان گذشته و حمایت مجدد وقاطع ایشان از استاندار مبتکر و خلاق استان مخالفان را وادار کرد تا هر چند اجالتا به کنج عزلت عزیمت نمایند ! .
مخالفانی که البته به اعتقاد من مترصد حضور دوباره در میدان سنگ اندازی و مخالفت با توسعه پایدارمحرومترین و البته ثروتمند ترین استان کشورند .
واینک که حضرت آیت الله در کمال بهت و ناباوری همه مردم ایران غزل هجران را سرود و از میان ما رفت هر چند فقدان این امیر بزرگ سازندگی ایران سرافراز بهانه غمگساری ما شده است اما در عین حال فرصت نابی شده است برای افراطیون مخالف توسعه مخالفانی که بدون تردید سر از لاک بر خواهند آورد وبرای نیل به مقاصد خود از هیچ ترفند و توطئه ای فرو گذار نخواهند کرد .
و همین مساله است که وظیفه دلسوزان و مشتاقان آبادانی این مرز و بوم را صد چندان خواهد کرد وظیفه ای که معتقدم صرفا در پرتو تمسک به اندیشه ناب امیر اندیشه و سازندگی این مرز پر گهر لباس فاخر عمل را برای نیل به توسعه پایدار به تن خواهد کرد و آب سردی بر حرارت اندیشه های دلواپسان مخالف توسعه خواهد ریخت اندیشه ای که در طی سالیان و دهه های متمادی دغدغه حضرت ایت الله بود واز حسن ماجرا آن را چند روز قبل از آسمانی شدنش در جمع مدیران استان کرمان بیان و اذعان داشت آنچه امروز رزم حسینی در کرمان در حا ل اجرای آن است تفکر دیروز و امروز من برای توسعه کشور است.
اندیشه ای که به باور نگارنده این سطور می تواند چراغ راه مدیران کشور و مجریان توسعه باشد اندیشه ای که مبتی بر سه اصل محوری به شرح ذیل است. اول از همه انتخاب مسیر اعتدال و پرهیز از اختلافات مهلک سیاسی در امر توسعه . دوم سپردن امور به بخش خصوصی خلاق و صاحب فکر و صاحب سرمایه و سوم اجرای خوب و دقیق .مواردی که از متن آخرین سخنان حضرت آیت الله به خوبی قابل استنتاج است .
سخنان حضرت آیت الله هاشمی در جمع مدیران استان کرمان چند روز قبل از رحلت : «….از روز اولی که جناب آقای رزم حسینی که بنا شد در کرمان این مسولیت را بپذیرند درست آن چیزی که در فکر ما بود در انقلاب از اول مبارزه تا حالا ، دیدم در افکار ایشان نمونه های خوبی دارد
آقای مهندس رزم حسینی وقتی افکارشان را مطرح کردند من خیلی خوشحال شدم گفتم موفق خواهی شد و ایشان هم خیلی خوب اجرا کردند
اولین شرط این بود که در استان اختلاف و درگیری و خط کشی و جناح بازی مزاحم کارها نباشد بلکه موید کارها باشد امام همیشه می گفت به اقیانوس مردم وصل باشید اسلام هم همین را گفته
من این سبک کار را کاملا می پسندم ، مقدمه سیاسی ای را که انجام دادید می پسندم اگر دچار درگیریهای سیاسی از آن نوع که در بعضی جاها هست دلواپسی ها ، تند رویها و هتاکیها و … می شدید {انجام کارها با مشکل مواجه می شد } الحمد لله در کرمان خیلی کم است و ان شاءالله هیچی نباشد.
الان نمونه خوبی در کرمان اجرا شده اگر این جلسه و اظهاراتی که بیان شد درست به آگاهی و اطلاع مردم برسانیم ،همه استانها این کار را می کنند این کاری که در کرمان دارد انجام می شود خیلی تفکرات خوبی است . اینکه بسیاری از نقاط نیازمند در استان در اختیار بخش غیر دولتی است {نقاط مختلف را برای توسعه در اختیار بخش خصوصی قرار داده اید }باید بخش خصوصی را بکار بگیریم امروز در بخش خصوصی ما قدرتهای علمی و فنی و تجارب لازم وحتی سرمایه هست من به شما تبریک می گویم ما در میان استانداران الان ابتکاراتی داریم اما این نوع کار(طرح های استاندار کرمان ) هنوز در کشور رایج نشده و می تواند رایج شود به نظرم راه توسعه واقعی و ماندگار و قابل صدور این است که ان شاءالله این راه را ادامه بدهید .موفق باشید

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *