پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۸ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۰۱

غلامعلی رجایی: عکس پیکر آیت‌الله هاشمی را
دستکاری کرده‌اند
خبرآنلاین نوشت: مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کانال تلگرامش یکی از تصاویر منتشر شده از پیکر آیت‌الله را دستکاری شده دانست و خطاب به جاعلان آن نوشت: جاعلان اگر دین ندارند لااقل آزاده باشند.
محمدعلی نجفی: ظاهرا انتخاب رهبری برای ریاست مجمع تشخیص، آیت‌الله موحدی کرمانی است
ایلنا نوشت: محمدعلی نجفی در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی در حسینیه جماران درباره ریاستش بر ستادهای اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای شهر گفت: مساله‌ای که درباره ریاست من بر ستادهای اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها گفته شد، در حد یک شایعه و گمانه‌زنی بود. او ادامه داد: اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها زیر نظر شورای عالی سیاستگذاری کار می‌کنند که ترکیب ۴۵ نفره دارد که ریاست آن برعهده دکتر عارف است و مسائل از این طریق هدایت می‌شود. نجفی در پاسخ به سوال دیگری درباره جایگزین آیت‌الله هاشمی در مجمع تشخیص هم اظهار داشت: من در اخبار دیدم که ظاهرا انتخاب مقام معظم رهبری آیت الله موحدی کرمانی هستند.
ماجرای عجیب هدیه ۱۵۰ میلیون دلاری احمدی‌نژاد
به تاجیکستان
ایسنا نوشت: حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران در اولین کنگره استانی این حزب در مشهد ، اظهار کرد: در زمان آقای خاتمی سدی در دولت تاجیکستان توسط مهندسین ایرانی ساخته شد و دولت تاجیکستان که دولت ثروتمندی هم است ۱۵۰ میلیون دلار از ایران وام گرفته بود، رییس جمهور دولت دهم آقای احمدی نژاد که برای افتتاح این سد به تاجیکستان رفتند در نطق‌شان گفتند که این هدیه‌ای از جانب ملت ایران به شما است، از آن روز دیگر تاجیک‌ها قسط وام‌های خود را پرداخت نمی‌کنند و می‌گویند رییس جمهور شما به عنوان هدیه این را به ما داده است. چنین افرادی مظهر دفاع از حقوق مردم و آقای هاشمی مظهر ریخت و پاش شدند.
انتقادات علم‌الهدی از اردوکشی سیاسی با کمک یک جریان لائیک ولنگار
تسنیم نوشت:نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: برای اینکه دل یک جریان لائیک را به دست بیاورید با خدا جنگ نکنید، مدیریت مدیران نباید در این مسئله خرج شود، دنبال اردوکشی سیاسی از یک جریان لائیک ولنگار نباشید زیرا شکست می‌خورید زیرا بنای این انقلاب خون صدها هزار شهید است. هر انسانی بخواهد در خط اردوکشی سیاسی با خدا دربیفتد، به ذلت و خواری دنیا گرفتار می‌شود.
واکنش انصاری به توهین‌های روزهای اخیر
به آیت‌الله هاشمی
ایسنا نوشت: مجید انصاری در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که روز گذشته در حسینیه جماران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره توهین برخی افراد به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی روزهای گذشته، گفت: شخصیت‌های بزرگ و اثرگذار در نظام جمهوری اسلامی به موازات اثرگذاری و بزرگی‌شان هم در زمان حیات و هم در زمان ارتحال مورد هجمه بدخواهان بوده و هستند.
پیش‌بینی ریاست‌جمهوری دودوره‌ای روحانی
ایسنا نوشت: موسوی‌لاری در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که روز گذشته در حسینیه جماران برگزار شد با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به معرفی جهانگیری به‌عنوان گزینه پشتیبان روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد: روحانی در حال حاضر رییس‌جمهور است و این درحالی است که با نگاهی به ادوار پیشین ریاست‌جمهوری متوجه می‌شویم که روسای‌جمهور در کشور ما عموماً دو دوره پیاپی از مردم رای گرفته‌اند و با این حساب، پیش‌بینی می‌کنیم روحانی هم بتواند در دوره بعد با رای مردم در مقام ریاست‌جمهوری ابقا شود.
پایان ۹ روز عملیات آواربرداری در پلاسکو
ایلنا نوشت: نهمین روز حادثه پلاسکو با پایان آواربرداری همراه بود و نیروهای امداد و نجات پس از ۹ روز کار طاقت‌فرسا و جست‌وجو برای یافتن پیکرهای گرفتار زیر آوار کار را به پایان رساندند تا خیابان جمهوری به روزهای عادی نزدیک شود.
لاریجانی: برخی مطبوعات فقط ورق‌زدنشان کفایت می‌کند
خبرآنلاین نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونان خود با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کردند. رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: حوزه مطبوعات با اقدامات خوبی مواجه شده است، برخی از مطبوعات فکر تولید کرده و خواندنی هستند در حالیکه برخی دیگر صرفا ورق زدنشان کفایت می کند از این رو در مقابل ارائه کمک ها فقط نباید به تیراژ توجه داشت بلکه باید به زنده بودن مطبوعات نیز ارزش دهیم.باید دید مطبوعات چقدر به تعالی مخاطبان خود کمک می کند و زمینه رشد را به وجود می آورد. لاریجانی افزود: امروزه تحولات فرهنگی در دنیا اهمیت داشته و فضای مجازی نیز یکی از این تحولات است، فضای مجازی موجب هوشیاری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شده و تاثیرات زیادی دارد.
مقام قوه قضائیه: روند افزایشی طلاق در کشور
مهار شده است
ایرنا نوشت: قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه می گوید، روند افزایشی طلاق در کشور مهار شده و شدت جریان طلاق کاهش یافته است.
«مهدی امیری اصفهانی» درباره اقدام های این معاونت در کاهش طلاق در کشور، افزود: اگرچه آمار طلاق در کشور به نسبت زیاد است، اما اگر بخواهیم بگوییم تلاش ها و اقدام ها اثری نداشته است، منصفانه نیست. وی اضافه کرد: به جرات می توانم بگویم با توجه به اقدام هایی که در سطح ملی با هماهنگی دستگاه های مختلف در حوزه تحکیم خانواده انجام شد، روند افزایش طلاق مهار شده است.
امیری اصفهانی تاکید کرد، این به این معنا نیست که افزایش طلاق نداریم، بلکه شدت آن کاهش یافته است. این مقام قضایی تصریح کرد: از آنجا که حرکت بسیار نگران کننده ای در افزایش طلاق در کشور شکل گرفته بود، این اقدام حوزه تحکیم خانواده موجب کاهش سرعت رشد شد و این خود قدم بزرگی است.
امیری اصفهانی تاکید کرد، برنامه های مختلفی در نظام پیشگیری کشور با راهبری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و در حوزه تحکیم بنیان خانواده تنظیم و تقسیم کار خوبی در شورای اجتماعی کشور در این عرصه شده است. وی افزود: در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بخش قابل توجهی از برنامه ها حول محور خانواده است که این برنامه ها نه صرفا روی طلاق بلکه روی سایر اموری که نهاد خانواده را مستحکم می کند، تمرکز دارد. امیری اصفهانی ابراز امیدواری کرد، در آینده ای نزدیک این برنامه منجر به توقف افزایش طلاق شود. وی تاکید کرد ، نخست باید رشد طلاق متوقف شود و سپس مسیر آن را عکس کرد تا نسبت ازدواج به طلاق افزایش یابد.
حمایت کامل اصلاح‌طلبان از کاندیداتوری سیدحسن خمینی
ایلنا نوشت:‌ دبیرکل حزب اتحاد ملت درباره اینکه اگر سیدحسن خمینی بخواهد برای انتخابات دوره‌ای خبرگان شرکت کند از وی حمایت خواهد شد یا خیر پاسخ داد: در صورتی که سید حسن خمینی بخواهد در انتخابات خبرگان ورود کند قطعا از سوی جریان اصلاحات مورد حمایت قرار خواهد گرفت. علی شکوری راد تاکید کرد: جریان اصلاح‌طلب از سیدحسن خمینی نه تنها در انتخابات مجلس خبرگان بلکه در هر انتخاباتی که ایشان بخواهد شرکت و اعلام نامزدی کند، حمایت خواهد کرد.
بانک:‌ آیت‌الله هاشمی تا پایان عمر از هیچ کاری
برای مردم دریغ نکرد
ایلنا نوشت: بانک در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی که به همت حزب اعتدال و توسعه در حسینیه جماران برگزار شد، اعلام کرد: آیت الله هاشمی از عنفوان جوانی تا پایان عمر از هیچ کاری برای این مردم دریغ نکرد و هرچه داشت برای این مردم انجام داد و چه زیبا این مردم در مراسم تشییع پیکرش نشان دادند که او چه بود و چه می‌خواست.
اشرفی اصفهانی: به نظر نمی‌رسد کسی رقیب روحانی باشد
ایسنا نوشت:‌ رییس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری با اشاره به انتخابات 96 اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد برای رقابت با روحانی کسی به میدان بیاید یا کسی بخواهد با او رقابت کند. حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی گفت: انتخابات 96 خوب و عالی برگزار خواهد شد و امیدوارم ریاست جمهوری حسن روحانی هشت ساله شود. وی در خصوص برخی بزرگ‌نمایی‌ها در ارتباط با عملکرد دولت گفت: صحبت در مورد پرداخت حقوق‌های نجومی در دولت یک کلاغ چهل کلاغ بود و طرح این مسائل بیشتر جنبه سیاسی دارد. اشرفی اصفهانی اظهار کرد: چنین پرداخت‌هایی تنها مربوط به دولت کنونی نیست و در دولت گذشته نیز وجود داشته، تنها 300 مدیر چنین دریافت‌هایی داشته‌اند و نباید آن را دستمایه انتخابات آینده کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *