پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آبفا

آبفا





۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۲۲

نزدیک به 1900 دستگاه کنتور خراب در استان کرمان تعویض شد
طی یک ماه یک هزارو 897 دستگاه کنتور خراب در استان کرمان تعویض شد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: به منظور کاهش آب بدون درآمد و همچنین جلوگیری از پرت آب و دقت در تعیین مصارف مشترکین طی آذر ماه یک هزارو 897 دستگاه کنتور خراب در شهرستان های بافت (54)، بردسیر (33)، بم (178)،جیرفت (147)، رفسنجان(227)،زرند(51)، سیرجان (208)، شهربابک (64)، عنبرآباد (92)، کرمان (558) و کهنوج(285) دستگاه تعویض شد.
محمد طاهری اظهار داشت: به صفر رساندن کنتور های خراب در استان از اهداف اصلی شرکت می باشد اما چون در هر دوره از قرائت کنتورها بر تعداد کنتورهای خراب افزوده می شود بنابراین کار تعویض کنتور کاری مستمر و دائمی می باشد .

عملیات حفاری
یک حلقه چاه جدید
در شهر کرمان آغاز شد
عملیات حفاری چاه شماره 53 شهر کرمان آغاز شد. مدیر امور تامین و ذخیره آب شهر کرمان گفت: به منظور جلوگیری از کمبود و نوسان آب و رفاه حال شهروندان در تابستان96، عملیات حفاری چاه شماره 53 شهر کرمان آغاز شد.
جواد سیاری افزود: این چاه در پشت ایستگاه‌های رادیویی به عمق 240 متر حفر می شود و در حال حاضر عملیات جاده سازی دسترسی به چاه به پایان رسیده و تا قبل از تابستان 96 پس از تجهیز وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
سیاری در ادامه افزود: سفره‌های آب زیر زمینی که محل تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان استان می باشد، محدود بوده لذا آنها بایستی به مصرف آب شرب خود توجه کافی داشته و در حفظ و نگهداری این مایه حیات و سرمایه ملی کوشا باشند.

80 فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهر جیرفت قطع و جمع آوری شد
در دی ماه 80 فقره انشعاب غیر مجاز آب در شهر جیرفت قطع و جمع آوری شد. اکبر مشایخی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت گفت: طی دی ماه گذشته 100 فقره انشعاب غیر مجاز آب در شهر جیرفت شناسایی شد که از این تعداد 20 فقره پس از طی مراحل قانونی به مجاز تبدیل و مابقی قطع و جمع آوری شد.
مشایخی با بیان اینکه انشعاب های غیر مجاز چالش‌ها و مشکلاتی را در زمینه آبرسانی مطلوب به شهروندان ایجاد می کنند، افزود: با افراد خاطی که بصورت غیر قانونی از آب استفاده می کنند برخورد می شود.
وی گفت: افرادی که به صورت غیر مجاز از آب شبکه بهره برداری می کنند در مصرف این مایه حیاتی بسیار زیاده روی می کنند و به صورت بی رویه سبب هدررفت و تلفات آن می شوند.
مدیر امور آبفا جیرفت با اشاره به کمبود منابع آب از مردم درخواست کرد از مصرف غیر مجاز آن خودداری و با مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به این امور اطلاع دهند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *